آیا خوردن شش وعده در روز متابولیسم را افزایش می دهد؟


اکثر مردم وقتی الگوی غذایی جدیدی را شروع می کنند ، از هر 10 مورد 9 مورد را با 3 وعده غذایی اصلی و 2 میان وعده به عنوان 3 وعده اصلی و 3 میان وعده شروع می کنند. چطور؟ زیرا این همان چیزی است که در دنیای رژیم به ما توصیه می شود. با این حال ، اثبات نشده است که این الگوی غذایی م theثرترین است.

در واقع تحقیقات نشان می دهد که اگر به همان میزان کالری در 24 ساعت مصرف شود ، هیچ تفاوتی بین متابولیسم فردی که در روز 6 غذا می خورد در مقایسه با فردی که در روز 3 غذا می خورد وجود ندارد!

بنابراین چرا باید این ایده را به خود مشغول کرد که “من روزانه 6 وعده غذا می خورم تا متابولیسم را افزایش دهم؟” در حال حاضر ، بسیاری از مشتریان قبلاً شنیده اند که “اگر هر 2-3 ساعت غذا نخورید ، بدن شما دچار حالت گرسنگی می شود و به جای استفاده از غذا برای تولید انرژی ، حالت چربی خود را حفظ می کند.”

اجازه دهید به شما اطمینان دهیم که این اتفاق در مدت زمان کوتاهی رخ نمی دهد.

پاسخ ساده به این که چرا این مبحث اینقدر محبوب شد؟ پیش داوری های تغذیه ای و افسانه هایی که هرگز نمی میرند!

بگذارید آنچه را که برای بسیاری از مشتریانم در محل کار می بینم به شما بگویم:

به نظر می رسد خوردن 3 وعده غذا در روز با یک میان وعده در صورت نیاز (صبح ، بعد از ظهر یا عصر) از نظر تنظیم و کاهش کلی تبادل بیش از حد غذا (مانند کالری) بهترین کار را می کند. آره.

واقعیت این است که هر بار که غذا می خوریم ، فرصتی برای پرخوری وجود دارد – به ویژه هنگامی که ما دائماً در طول روز گرسنه هستیم. اگر در زمان فرصت غذا بخوریم ، تا زمانی که احساس سیری نکنیم (که معمولاً وقتی کمتر وعده های غذایی بزرگتر می خوریم) ، احتمالاً کالری کمتری مصرف می کنیم.

بیشتر اوقات ، وقتی افراد رژیم غذایی خود را تغییر می دهند ، به ما می گویند که در طول روز به غذا فکر می کنند.

چقدر زمان تا وعده غذایی یا میان وعده بعدی باقی مانده است؟

آیا باید بعد از ظهر که 5 ساعت به سر کار می روم 2 وعده غذایی بسته بندی کنم و آنها را با خود ببرم؟

آیا باید زنگ گوش خود را بگذارم تا بدانم دقیقاً چه موقع غذا بخورم؟

به نظر می رسد زمانی که 3 وعده غذایی بزرگتر در طول روز بخوریم بسیار مفید خواهد بود. این به ما این امکان را می دهد که به جای خوردن آنقدر که معده خود را سیر نگه داریم ، احساس “سیری” و “سیری” داشته باشیم. همچنین آزادی روانی بیشتری نسبت به غذا داریم. به این ترتیب ، ما دائماً به وعده غذایی بعدی فکر نمی کنیم ، زیرا 6 تا 5 ساعت زمان داریم تا بدن ما این جمله را شروع کند باز گرسنه ام!

این می تواند نمایشی برای شما باشد!

اما این آزادی! مخصوصاً برای کسانی که مدتهاست به فکر “رژیم” و “محدودیت” هستند!

با این اوصاف ، ما هنوز تعداد زیادی مشتری داریم که احساس می کنند به 3 وعده غذا نیاز دارند عالی و 2-3 میان وعده بخورید. اما اگر دائماً احساس می کنید که غذا بر کل روز شما تسلط دارد و به نظر نمی رسد سیر باشید ، ممکن است ارزش تغییر را داشته باشد!

چالش ما برای شما این است:

به جای خوردن چند وعده غذایی کوچک در روز ، به وعده های غذایی بزرگتر و یک میان وعده بروید و احساس خود را ببینید! ممکن است تازه متوجه شوید که این ترفند ساده برای شما تغییر دهنده بازی است!

شاد و سلامت باشید.

دیدگاهتان را بنویسید