استراتژی آشپزی بدون ضایعات: سه بار غذا بپزید


اگر کسی همین الان ۱۵۰۰ دلار به شما بدهد چه می کنید؟

این مقدار غذایی است که متوسط ​​آمریکایی ها در یک سال هدر می دهند.

من اخیراً این خوشحالی را داشتم که مهمان پادکست متخصص تغذیه الی کریگر، One Real Good Thing باشم. در مورد کتاب جدیدم و مسئله ضایعات غذا صحبت کردیم. “خوبی” که ما شناسایی کردیم این بود که “یک بار پختن و سه بار غذا خوردن” هم راهبردی برای هدر دادن غذای کمتر و هم آسان کردن زندگی شما است.

موجودی تهیه کنید، هوشمندانه خرید کنید

اولین قدم برای کاهش ضایعات مواد غذایی این است که بدانید چه چیزهایی در دست دارید (در قفسه های یخچال، فریزر و انباری) تا بتوانید فهرستی هوشمندانه از خواربار تهیه کنید. سپس، باید مطمئن شوید که برای تمام غذاهایی که در سبد خرید خود قرار می دهید، برنامه ای دارید.

همچنین نگه داشتن برخی از این اقلام مفید انبارداری و “قهرمان ضایعات غذایی” (همانطور که من دوست دارم آنها را نام ببرم) در دسترس است:

  • پاستا، برنج و غلات دیگر
  • تخم مرغ
  • پنیر
  • کنسرو لوبیا، گوجه فرنگی، سالسا و ذرت
  • کنسرو ماهی
  • نخود فرنگی منجمد
  • پوسته پیتزا منجمد
  • تورتیلا، پیتا، نان یا نان تخت دیگر

یک بار سه بار بپزید

یکی از استراتژی هایی که من در این کتاب به اشتراک می گذارم، ایده استفاده از یک ماده به روش های مختلف در طول هفته است. شما همچنین می توانید در اوایل هفته یک وعده غذایی بپزید که باقیمانده غذا را فراهم می کند که می تواند بعداً در هفته به وعده های غذایی جدید تبدیل شود. در اینجا یک مثال است:

  1. در روز یکشنبه می توانید یک گوشت خوک ۳ پوندی بپزید و آن را برای شام با مقداری سیب زمینی، سبزیجات و سالاد میل کنید.
  2. در روز دوشنبه می توانید از جیب پیتای خوک با سس خیار برای ناهار لذت ببرید (دستور پخت را در صفحه ۲۳۳ کتاب خواهید یافت). گوشت خوک را نازک برش می‌دهید، سس خیار را درست می‌کنید و داخل پیتا می‌ریزید.
  3. سپس در روز سه شنبه می توانید از گوشت خوک باقی مانده برای پر کردن سیب زمینی پخته برای شام استفاده کنید. سیب زمینی های خود را بپزید. گوشت خوک را خرد کرده و به همراه مقداری فلفل یا پیاز در یک تابه گرم کنید (یا فقط مقداری سالسا اضافه کنید). یک سیب زمینی پخته داغ را با مخلوط گوشت خوک پر کنید و با خامه ترش یا پنیر رنده شده تزئین کنید. همراه با سالاد برای غذا سرو کنید.

ساده است! وقتی صحبت از آشپزی بدون ضایعات می شود، نترسید که کمی از یک دستور غذا دور شوید. با استفاده از یک سبزی یا ادویه دیگر آزمایش کنید یا چیز دیگری اضافه کنید. ببین چی کار میکنه حتی بهترین آشپزها “شکست” دارند، و لازم نیست هر غذایی که می پزیم “بهترین” باشد.

کمتر اسراف کنید، بهتر بخورید

هدر دادن غذای کمتر می تواند به تغذیه بهتر نیز تبدیل شود. میوه ها و سبزیجات تازه اغلب اولین هدر رفتنی هستند زیرا بسیار فاسد شدنی هستند. اینجاست که اشتراک بشقاب با گزینه های کنسرو شده و منجمد کمک می کند. اما وقتی متعهد می شوید که بیشتر مراقب غذایی که در دست دارید باشید تا بتوانید کمتر هدر دهید، ممکن است متوجه شوید که تغذیه خود را بهبود می بخشید!

علاوه بر این، با استفاده از تمام غذاهایی که خریداری می کنید، در پول خود صرفه جویی خواهید کرد. این یک برد برد است!