الگوهای فضایی-زمانی انتشار آلاینده های هوا از چرخه فرود و برخاست در دلتای رودخانه یانگ تسه چین در زمان شیوع COVID-19


این مقاله در اصل در اینجا منتشر شده است

سلامت عمومی جلو. 2021 سپتامبر 7 ؛ 9: 673666. doi: 10.3389 / fpubh.2021.673666. مجموعه الکترونیکی 2021

چکیده

صنعت هوانوردی جهانی از آغاز سال 2020 به دلیل تاثیر بی سابقه همه گیری COVID-19 بر ترافیک هوایی دچار اختلالات فاجعه آمیزی شده است. اگرچه کاهش سفرهای هوایی تجاری معمولی موجب ضررهای شدید اقتصادی برای ذینفعان هوانوردی شده است ، اما منجر به کاهش میزان ثبت شده آلاینده های هوا نیز شده است. بیشتر آلاینده های هواپیما در طول مرحله کروز پرواز آزاد می شوند ، اما به دلیل این واقعیت که این انتشارات مستقیماً در تروپوسفر بالایی و استراتوسفر پایین تر منتشر می شوند ، تأثیر چندانی بر روی انسان ندارند. بنابراین ، دامنه این مطالعه بررسی میزان انتشار گازهای گلخانه ای سطح زمین از چرخه های فرود و برخاست (LTO) است ، زیرا تأثیر بیشتری بر محیط اطراف فرودگاه های یک منطقه خاص دارد. در این مقاله ، ما تغییرپذیری غلظت های معمولی آلاینده های هوا (یعنی HC ، CO و NO) را تجزیه و تحلیل می کنیم.ایکس) از چرخه های LTO به دلیل شیوع همه گیر COVID-19 در مقیاس زمانی و مکانی. این انتشارات سطح زمین برای 22 فرودگاه در دلتای رودخانه یانگ تسه ، چین برآورد شده است. نتایج نشان می دهد که الگوی تغییرات سه آلاینده هوا به طور قابل توجهی تحت تأثیر شگفت انگیز همه گیری COVID-19 و همچنین سیاست های مرتبط برای سرکوب گسترش ویروس قرار گرفته است. نتایج همچنین توزیع ناهموار انتشار شمارش شده در فرودگاههای مختلف را نشان داد. قابل توجه است که حجم تخلیه به طور کلی از ساحل شرقی به بخش مرکزی و غربی منطقه تحقیق کاهش یافته است. علاوه بر این ، تفاوت در بازارهای هدف نیز تغییراتی در الگوی تغییرات انتشار در فرودگاه های مختلف تحت شرایط COVID-19 ایجاد می کند.

PMID: 34557464 | PMC: PMC8452911 | DOI: 10.3389 / fpubh.2021.673666



دیدگاهتان را بنویسید