اهمیت کنترل گرسنگی دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان


چگونه می توان گرسنگی را کنترل کرد؟

اهمیت کنترل گرسنگی: دانستن و درک علم گرسنگی و سیری و فرآیندهای مرتبط با آن به متخصصان تغذیه کمک می کند تا بیشتر به مشتریان خود کمک کنند. با کاهش کالری دریافتی ، بدن آنها به غذای بیشتری احتیاج دارد. مطالعه ای در سال 2007 در ایالات متحده نشان داد که حدود دو سوم آمریکایی ها رژیم دارند. در این مطالعه ، از هر سه نفر که رژیم داشتند ، دو نفر گفتند که احساس گرسنگی آنها را مجبور به شکستن رژیم غذایی می کند و 56٪ می گویند لحظاتی وجود دارد که از گرسنگی می میرند.

بث هوبریچ ، متخصص تغذیه و مدیر اجرایی انجمن کنترل کالری می گوید: “گرسنگی دلیل اصلی غذا خوردن است.” “اگر مردم نتوانند سبک زندگی خود را در کوتاه مدت برای غلبه بر گرسنگی تغییر دهند ، نمی توانند در دراز مدت این کار را انجام دهند.”

احساس گرسنگی یکی از مهمترین حواس انسان است و یکی از مهمترین مکانیسمهای زندگی انسانهای اولیه بوده است که آنها را مجبور به شکار و ذخیره مواد غذایی برای زنده ماندن می کند. اکنون که چاقی بسیار رایج شده است ، تحقیقات زیادی در مورد گرسنگی و اشتها در حال انجام است. این مطالعات جنبه های مختلفی مانند ژنتیک ، تنظیم هورمون ها ، رفتار ، روانشناسی و رژیم غذایی را مورد بحث قرار می دهند. محققان روی موضوعات مختلفی کار می کنند. آنها از نوروپپتیدهای تنظیم کننده اشتها و عوامل ژنتیکی در افراد چاق گرفته تا رفتارهای اجتناب ناپذیر و تأثیرات غذا بر تحریک گرسنگی ، امیدوارند بتوانند علت گرسنگی را بیابند و راه هایی برای غلبه بر آن بیابند.

قدرت کنترل گرسنگی

آیا ارزش کنترل گرسنگی در کاهش وزن را دست کم گرفته اید؟ اگر چنین است ، پس بدانید که بسیاری از مردم سعی می کنند به هر طریق ممکن این قدرت را به دست آورند و گرسنگی خود را کنترل کنند. بسیاری از محصولات موجود در بازار که به کاهش وزن شما کمک می کند بر اساس این اصل است. محصولات رژیمی ساخته شده برای “کنترل اشتها” اغلب حاوی ویتامین B هستند.
کروم ، چای سبز ، ریشه زنجبیل ، عصاره پوست انگور ، عصاره هسته انگور و شوید.

برخی دیگر از کارشناسان معتقدند رژیم های حاوی محصولات گیاهی و غذاهای ارگانیک در کاهش احساس گرسنگی مثر است. متخصصان دیگری نیز هستند که رایحه درمانی را راهی برای کنترل اشتها و کاهش احساس گرسنگی می دانند.
کارشناسان معتقدند که اشتباهات زیادی در رژیم های کم کالری و روند کنترل گرسنگی و کاهش اشتها وجود دارد. مشتریان می خواهند بدانند با حذف این عامل چه چیزی باعث افزایش وزن می شود. اما هیچ فرمول معجزه آسایی برای کاهش وزن وجود ندارد.

آگاهی از گرسنگی

گرسنگی به عنوان میل شدید به غذا تعریف می شود و سیری زمانی است که احساس می کنید معده شما پر است و دیگر نمی توانید غذا بخورید. هنگامی که بین میزان دریافتی انرژی و میزان مصرف انرژی تعادل برقرار شود ، وضعیت بدن شما تثبیت می شود. دانشمندان متوجه شده اند که یک فرایند فیزیولوژیکی در پشت فرآیند ایجاد تعادل بین جذب و مصرف انرژی وجود دارد. این سیستم فیزیولوژیکی شامل یک سری سیگنال هایی است که وظیفه ارسال و ارسال پیام را بر عهده دارند. مجموعه ای از سیگنال ها که اطلاعات را به سیستم عصبی مرکزی منتقل می کند و یک سری سیگنال هایی که پیام ها را از مغز به ماهیچه ها و سایر اندام های بدن منتقل می کند. بدن برای اطمینان از گرسنگی به بسیاری از مسیرهای بیوشیمیایی تکیه می کند. هورمون هایی وجود دارند که تمایل به شروع غذا یا توقف آن را تنظیم می کنند.

سیگنالها توسط نورونهای خارجی و مغز مانند هیپوتالاموس و قشر مغزی تقویت می شوند. سیگنال های تقویت شده نوروپپتیدهای مرکزی را کنترل می کنند که مصرف غذا و انرژی را کنترل می کنند. معمولاً ، این میزان بین مصرف انرژی و مصرف انرژی ، وزن بدن را تنظیم می کند. با این حال ، محققان معتقدند که احساس ما نسبت به غذا با وجود منابع فراوان مواد غذایی در حال افزایش است.

دکتر می گوید: “فرآیندهای مختلفی در بدن وجود دارد که بر اشتها تأثیر می گذارد.” بدن می خواهد مصرف و مصرف انرژی خود را متعادل کند و شما نمی توانید بدن خود را فریب دهید و به خود بگویید گرسنه نیستید زیرا بدن بر شما غلبه می کند.

اهمیت کنترل تغذیه گرسنه اصفهانی

“اگر بدن شما احساس گرسنگی نکند ، زنده نخواهید ماند.”

اشتها علاوه بر تحت تأثیر هورمون ها و نوروپپتیدها ، تحت تأثیر عوامل دیگری نیز قرار می گیرد. در دسترس بودن غذا ، احساسات و توانایی لذت بردن از غذا همه بر اشتها تأثیر می گذارد. مطالعات نشان داده است که افزایش میزان کالری دریافتی از غذا و نوشیدنی باعث افزایش میزان غذا و نوشیدنی می شود.

دکتر سالوین می گوید: “غذا بسیار پیچیده است و سیری فرایندی است که درک آن آسان نیست.” وقتی به مفهوم گرسنگی فکر می کنیم ، همه مردم یک چیز را می خواهند. با این حال ، ما باید با افراد جداگانه برخورد کنیم. گرسنگی یک قطعه از معمای کاهش وزن است. ما به دلایل زیادی غذا می خوریم. اگر فقط به دلیل گرسنگی غذا بخوریم ، وزن اضافه نمی کنیم. اما بیشتر اوقات ، ما اغلب دلیل خوبی برای غذا خوردن نداریم. ما برای استراحت یا لذت بیش از حد در مهمانی ها غذا می خوریم.


دکتر. رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


دکتر رضا اطمینانانی با ارائه روشهای اساسی در تغذیه و میزان و نحوه غذا خوردن می تواند نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه دکتر اینستاگرام کلیک کنید رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در اصفهان.


محتوای توصیه شده:

مکمل هایی برای مدیریت پوکی استخوان

حساسیت غذایی

غذاهای مفید و مضر برای حساسیت غذایی

مصرف هندوانه و چاقی

مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع است



دیدگاهتان را بنویسید