برخورد با مشتریانی که برای انطباق تلاش می کنند


عدم انطباق مشتری می تواند مانع مهمی برای بسیاری از مربیان سلامت باشد. ممکن است احساس ناامیدی کنید یا حتی مشتری را اخراج کنید. اما کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای بهبود انطباق برای مشتریانی که مشکل دارند انجام دهید.

ابتدا ذهنیت خود را بررسی کنید

قضاوت در مورد مشتریانی که با آنها کار می کنید آسان است. اما برخی ممکن است شما را به روشی اشتباه مالش دهند، به خصوص زمانی که به برنامه شما پایبند نباشند. اگر از مشتری احساس ناامیدی می کنید و افکار منفی در مورد او دارید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که نگاهی به نحوه تفکر خود بیندازید. شما پروتکل خاصی دارید که می‌خواهید از آن پیروی کنند. اهداف خاصی برای آنها تعیین می کنید.

اما آیا انتظارات شما خیلی زیاد است؟ آیا این انتظارات غیر واقعی باعث ناامیدی شما می شود و ذهنیت منفی نسبت به مشتری به شما می دهد؟ یک قدم احساسی به عقب بردارید و سعی کنید بدون قضاوت به مشتری خود نگاه کنید. فقط کمی مراقب آنها و رفتارشان باشید. با همدردی به آنها نگاه کنید. مشتری شما ممکن است به گونه‌ای رنج می‌برد که ممکن است به دلیل نمای ابری از آنها نگیرید. وقت گذاشتن برای عقب نشینی و مشاهده بدون قضاوت می تواند به شما کمک کند الگوهای دقیق درون آنها را ببینید که می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چرا آنها برای رعایت کردن تلاش می کنند. ممکن است به شما این امکان را بدهد که با مشتری خود به روشی متفاوت در ارتباط باشید و راهنمایی های مناسب تری برای نیازهای آنها ارائه دهید.

به آنها کمک کنید انتظارات واقع بینانه داشته باشند

شما نگاهی به نحوه تفکر خود در مورد مشتری خود انداخته اید و انتظارات غیر واقعی را بررسی کرده اید. اما این نیز معمول است که مشتریان شما انتظارات غیر واقعی داشته باشند. ما در دنیایی از لذت آنی زندگی می کنیم. ما چیزهایی می خواهیم… حالا! و مشتری شما ممکن است انتظار داشته باشد که سلامتی او در عرض چند هفته کامل شود. متوجه می شوید که بازسازی بدن زمان می برد. بازیابی سلامت یک فرآیند تدریجی است. اما مشتریان زمانی که نتایج را به همان سرعتی که انتظار داشتند نمی بینند ممکن است ناامید شوند. این می تواند باعث شود آنها از رعایت آنها دست بکشند. در مورد یک برنامه واقعی تر با مشتریان خود بحث کنید و به آنها کمک کنید تا بفهمند که اگرچه ممکن است نتایج را به همان سرعتی که می خواهند نبینند، سلامتی آنها به سمت بهتر شدن تغییر می کند.

“چرا” را به آنها یادآوری کنید

وقتی مشتری برای اولین بار برنامه ای را شروع می کند، معمولاً انگیزه آن بسیار زیاد است. اما با بازگشت به زندگی روزمره و روال معمول خود، کاهش انگیزه غیر معمول نیست. همچنین ممکن است مشتریان اجرای تغییرات عمده را چالش برانگیزتر از آنچه انتظار داشتند بیابند. انگیزه می تواند حتی بیشتر کاهش یابد. این می تواند انطباق را مختل کند. اگر مشاهده کردید که مشتری در حال شروع قوی است اما بعد از یک یا دو ماه دچار لنگ می شود، به او یادآوری کنید که چرا برنامه را شروع کرده است. «چرا» مشتری مبتنی بر احساسات قوی است. و بنابراین، آنها باید دوباره با دلیل احساسی که در وهله اول به دنبال ایجاد تغییرات بودند، ارتباط برقرار کنند. ارتباط مجدد با «چرا» اغلب به شعله ور شدن دوباره آن آتش در درون آنها کمک می کند.برخورد با مشتریانی که برای انطباق تلاش می کنند

مقابله با اضطراب

بیایید با آن روبرو شویم، تغییر سخت است. و مشتریان شما در حال ایجاد تغییرات بزرگ در زندگی خود هستند. در حالی که این تغییرات در نهایت برای سلامتی آنها بهترین است، ممکن است در حین ایجاد آنها کمی اضطراب را تجربه کنند. اگر آنها تغییرات اساسی در رژیم غذایی خود ایجاد می کردند، بسیاری از غذاهایی را که ممکن است در گذشته به عنوان پاداش یا راهی برای آرام کردن خود در هنگام استرس استفاده می کردند، کنار بگذارند. ممکن است آنها را وادار به ایجاد تغییرات دیگری کند که باعث شود آنها احساس غمگینی کنند. این امر قطعاً می تواند مشتری را مضطرب کند. این موارد را با مشتری خود مطرح کنید. اگر در گذشته از غذا به عنوان پاداش یا راهی برای آرام شدن استفاده کرده‌اند، به آنها کمک کنید تا راه‌های سالمی برای مقابله پیدا کنند. اگر آنها احساس می کنند تحت تأثیر تغییرات قرار گرفته اند، ممکن است لازم باشد اهداف برنامه های آنها را طوری تنظیم کنید که مدیریت آنها آسان تر باشد.

سطح مهارت آنها را درک کنید

خستگی در هنگام ایجاد تغییرات عمده در شیوه زندگی یک مشکل رایج برای مشتریان است. برای شما، راه پیش رو ممکن است ساده به نظر برسد. اما مشتری شما ممکن است همه منابع یا مهارت های مشابه شما را نداشته باشد. آنها ممکن است ندانند از کجا شروع کنند. به عنوان مثال، مشتری شما معمولاً صبحانه نمی‌خورد، بلکه یک فنجان قهوه در حال حرکت می‌نوشد. به آنها بگویید هر روز صبح یک صبحانه سالم بخورند. اما اگر مشتری شما حتی نداند صبحانه سالم چیست؟ آنها ممکن است ندانند که چگونه یکی را تنظیم کنند، یا حتی چگونه برنامه خود را تغییر دهند تا بتوانند هر روز صبح برای صبحانه وقت بگذارند.

به راحتی می توان اعتراف کرد که هر مشتری همان مهارت های شما را دارد. اما آنها ممکن است نه. و چیزی به سادگی “خوردن یک صبحانه سالم” می تواند ناگهان برای آنها بسیار گیج کننده شود. ممکن است لازم باشد به آنها راهنمایی یا پشتیبانی بیشتری ارائه دهید تا تغییر را برای مشتری خود آسان تر کنید.

کارها را ساده کنید

آیا مشتریان شما در تلاش بودند تا بسیاری از چیزها را به یکباره در زندگی خود تغییر دهند؟ این می تواند برای مشتری بسیار گیج کننده باشد و منجر به عدم رعایت آن شود. اگر چنین است، ممکن است ساده سازی لازم باشد. آنها ممکن است سعی کنند یک برنامه ورزشی پیچیده روزانه جدید را وارد کنند و رژیم غذایی خود را نیز به طور کامل اصلاح کنند. این همه تغییر به یکباره ممکن است برای آنها خیلی زیاد باشد و باعث شود دست از تلاش بردارند.

به جای تمرکز بر بسیاری از تغییرات بزرگ، مدیریت تغییرات کوچک برای مشتریان آسان تر است. ابتدا یک یا دو تغییر کوچکتر را انتخاب کنید. از آنها بخواهید چند هفته با هر عادت جدید سالم زندگی کنند و سپس یک تغییر جدید اضافه کنند. در حالی که این برای رسیدن به اهدافشان زمان بیشتری می برد، مشتریان معمولاً موفقیت بیشتری دارند. شکستن اهداف بزرگ، دستیابی به آنها را برای مشتریان آسان تر می کند. و می توانند از برخی از اضطراب ها و استرس های ناشی از تلاش برای انجام کارهای بیش از حد در یک لحظه جلوگیری کنند.

حمایت اجتماعی

به عنوان یک مربی، شما نوعی حمایت از مشتریان خود هستید. اما شما نمی توانید ۲۴ ساعته در کنار مشتریان خود باشید. وقتی مشتریان از خانواده، دوستان و رسانه‌های اجتماعی حمایت اجتماعی دریافت می‌کنند، شانس بیشتری برای رعایت آن‌ها دارند. ایجاد تغییرات می تواند استرس زا باشد. ولی داشتن سیستم پشتیبانی خوب این استرس در واقع می تواند کاهش یابد. اگر خانواده در خانه باشند با حمایت از تغییر رژیم غذایی یا سایر تغییرات سبک زندگی، پیگیری آن برای مشتری آسان تر است. و اگر خانواده و دوستانی داشته باشند که از تغییرات سبک زندگی حمایت و تشویق می کنند و به عنوان طرفدار عمل می کنند، می تواند به ادامه انگیزه کمک کند. اگر مشتری شما در حال حاضر از نوعی حمایت اجتماعی برخوردار نیست، او را تشویق کنید تا گروهی را به صورت آنلاین یا حضوری پیدا کند که بتواند حمایت لازم را برای ادامه حرکت به سمت اهداف سلامتی خود ارائه دهد.

تغییرات کوچک در نهایت تغییرات بزرگی را برای مشتری شما در درازمدت ایجاد می‌کند، زمانی که متوجه می‌شوید چرا آنها برای پیروی از آن تلاش می‌کنند. وقت گذاشتن برای رسیدن به علت اصلی رنجشان می تواند به آنها کمک کند تا از این سد عبور کنند تا بتوانند به موفقیت برسند.

رژیم لاغری سریع