بهترین زمان زندگی چه زمانی است؟



به گزارش گروه رسانه های اجتماعی ایسکانیوز، حسن اکبری، کارشناس سبک زندگی اسلامی در شبکه جام جم به بیان ۶ لازمه سبک زندگی سالم از دیدگاه ابن سینا پرداخت.

بیشتر بخوانید:

وی با تاکید بر ضرورت هایی مانند خواب و تغذیه خوب، اثرات آن را در زندگی بررسی کرد.

کارشناس زندگی اسلامی گفت: حرفه اصلی من در زمینه بیماری های سلولی است. در گذشته افرادی مانند ابن سینا بدن و اعضای آن را می شناختند، اما اکنون بدن انسان را با ذرات آن می شناسند.

اکبری افزود: امروزه علم می داند که ۶ میلیون گلبول قرمز در یک سر خودکششی جای می گیرد. سیستمی که سلول ها را اجرا می کند پیچیده تر از یک کشور واحد است. برای اینکه سیستم سلولی به درستی کار کند، انسان به انرژی نیاز دارد که به آن اتیولوژی می گویند.

این کارشناس زندگی اسلامی گفت: به طور کلی می توان گفت که ساختار سلول ها بسیار شبیه به خودروها و مانند موتورهای کم مصرف است.

اکبری ادامه داد: افراد برای عملکرد صحیح سلول های بدن باید شش الزام را در نظر بگیرند که ابن سینا نیز به آن اشاره کرد; اولین نیاز برای عملکرد بهینه سلول، هوای سالم است. سپس می توان به رژیم غذایی سالم، خواب کافی، ورزش، پوست و دفع مناسب مواد مغذی ضروری اشاره کرد.

وی گفت: در نهایت توصیه می شود افراد از استرس و اضطراب دوری کنند و احساس بهتری داشته باشند. نیازهای ذکر شده بین نوزادان و سالمندان یکسان است و افراد صرف نظر از سن باید از آن پیروی کنند تا زندگی بهتری داشته باشند.

کارشناس زندگی اسلامی افزود: ابوعلی سینا نیز ارتباط معنوی انسان با خداوند را یک ضرورت ذکر کرد. به گفته وی، کسی که تمام نیازهای اولیه را داشته باشد، اما با خدا ارتباط معنوی نداشته باشد، نمی تواند به سلامت نهایی خود برسد.

اکبری بیان کرد: اکنون یکی از معضلات اصلی جامعه آشفتگی و جابجایی در هنگام خواب است. مردم این روزها دیر به رختخواب می روند، بنابراین نمی توانند در زمان مناسب زنده باشند و به عبادت خود برسند.

وی گفت: افرادی که از ساعت ۱۵ تا ۱۵ می خوابند نمی توانند تاثیر مثبتی بر جامعه بگذارند. به طور کلی، اندام های اصلی بدن بین ساعت ۹ تا ۱۲ شب شارژ می شوند و افرادی که در این ساعات نمی خوابند ممکن است انرژی کافی برای ادامه روز بعد دریافت نکنند، بنابراین همیشه خسته هستند.

یک کارشناس زندگی اسلامی گفت: در اسلام ائمه اطهار فرموده اند که مسلمانان زود می خوابند و زود بیدار می شوند. انسان موجودی روزمره است که در طول روز کار می کند، بنابراین بهتر است انسان زمان خواب خود را مدیریت کند. فعالیت هایی مانند خواب خوب، ورزش و تغذیه خوب می تواند زندگی را تا حد زیادی بهبود بخشد.

اکبری ادامه داد: یک ساعت بیولوژیکی در بدن انسان وجود دارد که تمام هورمون ها و سلول های بدن را تنظیم می کند. در این مرحله مشکلاتی مانند ناباروری و مشکلات هورمونی در افراد ایجاد می شود. این واکنش در زنان بیشتر دیده می شود و تأثیر شدیدتری دارد.

وی افزود: سلامت انسان نیز به صورت مثلثی به ارمغان می آید که شامل تدابیر تغذیه بهتر، دارویی و درمانی برای هر ضلع است. بر اساس این مثلث سلامت، متخصصان و پزشکان باید ابتدا رژیم غذایی بیماران خود را قبل از تجویز دارو تغییر دهند تا بهترین راه را برای سلامتی مراجعان ارائه دهند.

وی افزود: در نهایت برای داشتن زندگی سالم مردم باید از طب سنتی و نوین به درستی استفاده کنند. ترکیب این دو در حال حاضر طب مدرن نامیده می شود که ابتدا سبک زندگی بیمار بررسی می شود و سپس افراد به سمت مصرف دارو راهنمایی می شوند.

منبع: فارس

انتهای پیام/