تصمیمات سال نو می تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد

احتیاط: تصمیمات سال نو می تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد!

توسط لیندا تی. گوتلیب

به‌عنوان یک متخصص تناسب اندام، این شلوغ‌ترین زمان سال من است، زیرا بیش از ۹۰ درصد آمریکایی‌ها از «کاهش وزن و تناسب اندام» به عنوان تصمیم شماره یک سال نو خود یاد می‌کنند. اما در ژانویه بسیار سخت است که بگوییم آیا مردم واقعاً متعهد هستند یا فقط تب حل شدن را احساس می کنند. این زمانی است که مردم هنوز در مسیر تغییر بدن خود در ماه فوریه (و بعد از آن) هستند که می دانم آنها متعهد هستند. برای میلیون ها نفر دیگر چه می شود؟ مطالعه پس از مطالعه نشان می دهد که زندگی آنها شروع به گرفتن الگوهای آشنای متمایز می کند که می تواند منجر به عدم تحرک بیشتر، افزایش وزن بیشتر و پیامدهای منفی سلامتی شود.

آنها خود را برای یک شکست قطعنامه دیگر آماده کردند.

تعریف کلمه “قطعنامه” کلیدهای بسیاری را در خود دارد که چرا آنها قراردادهای شخصی پیچیده هستند و باید با دقت و احترام با آنها رفتار شود:

۱. حالت یا کیفیت مصمم بودن. عزم راسخ

۲. عزم برای انجام کاری.

۳. روشی که در مورد آن تعیین شده یا تصمیم گرفته شده است.

به عبارت دیگر، تصمیمات همه در مورد تعهد به شما هستند. و سپس، مشاهده این تعهدات در فعالیت ها و انتخاب های روزانه شما.

چندین سال پیش در یک کنفرانس صنعت تناسب اندام بودم و در یک سخنرانی دکتری به نام جک راگلین در مورد پایبندی به ورزش شرکت می کردم، یک اصطلاح صنعتی فانتزی برای “چگونه مردم را وادار به پایبندی به یک برنامه تمرینی کنیم”. در حالی که جلوی اتاق نشسته بودم و آماده شرکت بودم، از ما پرسید که تعریف تعهد چیست؟ در حالی که احساس غمگینی داشتم، متوجه شدم که در تلاش برای یافتن کلماتی برای توصیف آن هستم.

آن روز یاد گرفتم که تعهد واقعی به چیزهایی که برایم مهم‌ترین هستند، می‌تواند مسیر زندگی من را به طور چشمگیری تغییر دهد، با توجه به ورزش، تجارت و روابطم با خانواده و دوستان.

او گفت: “تعهد توانایی انجام یک تصمیم شایسته است، حتی زمانی که احساسات یا هیجان تصمیم گیری گذشته است.”

به روز سال نو که در مورد شروع برنامه ورزشی خود هیجان زده شدید فکر کنید. زنگ ساعت خود را طوری تنظیم کرده بودید که روز بعد زودتر از خواب بیدار شوید. شاید برخی از شما حتی لباس های ورزشی را هم کنار بگذارید؟ و، صبح فرا رسید، زنگ هشدار به صدا درآمد، و شما دکمه چرت زدن را فشار دادید و به خود می‌گویید “حتما، فردا شروع می‌کنم!”

اما فردا هرگز نمی آید در زندگی پرمشغله ما، به نظر می رسد که لولاهایی که در زندگی شما بلندترین صدای جیر جیر می دهند همان هایی هستند که بیشترین چربی را دریافت می کنند؟ و ارزش هایی که برای شما مهم هستند در انتهای لیست قرار می گیرند؟

تنها یک راز برای ساختن استیک تناسب اندام وجود دارد:

تصمیم بگیرید که آیا تعهد شایسته است یا خیر.

همین الان که دارید این مطلب را می خوانید یک دقیقه وقت بگذارید – تصمیم بگیرید که آیا تعهد به ورزش برای شما مهم است یا خیر. نه به شریک زندگی تان، بچه ها یا دوستانتان. زیرا اگر شروع به ورزش کنید و واقعاً آماده نباشید، ممکن است در نهایت از آن رنجیده شوید و سپس ممکن است برای همیشه گم شوید. دیدن! من به شما گفتم که قطعنامه ها می توانند برای سلامتی شما خطرناک باشند!

من طرفدار زیادی از تصمیم گیری نیستم، اما بدون ارائه سه راه بی خطر برای تقویت مجدد تعهد خود (یا “قطعنامه” در صورت لزوم!) برای رسیدن به تناسب اندام در حال حاضر (یا هر زمان که باشد) مربی تناسب اندام و مشوق نمی شوم. در صدر فهرست اولویت های شخصی شما قرار می گیرد).

۱. تصمیمات خود را محدود کنید – داشتن یک لیست طولانی فقط تلاش شما را اشتباه می گیرد و احتمال شکست شما را افزایش می دهد.

۲. تمرکز بر تغییرات کوچک، معنی دار و قابل اندازه گیری – متعهد شدن به پیاده روی ۲ بار در هفته به مدت ۲۰ دقیقه در هر بار عملی، قابل انجام است، درست است؟ (هی، ۱۴۴۰ دقیقه در هر روز وجود دارد!) بسیاری از مشتریان من از یک تقویم و برجسته‌کننده‌های رنگارنگ برای کدنویسی واضح دستاوردهای روزانه، هفتگی و ماهانه شما استفاده می‌کنند. روی نتیجه دلخواه خود (یعنی کاهش وزن ۲۰ پوندی) تمرکز نکنید – وقتی تغییرات فوری نیستند، افراد به راحتی دلسرد می شوند. هر هفته برای رسیدن به حداقل اهداف خود به خود پاداش دهید و زمانی که از آن فراتر رفتید، کاری اضافی انجام دهید (که احتمالاً زمانی که انتظارات شما واقع بینانه است انجام می دهید).

۳. حفظ ثبات – این بزرگترین کلید موفقیت است. از آن تقویم یا سازمان‌دهنده دیجیتالی برای برنامه‌ریزی فعالیت خود استفاده کنید و فعالیت خود را لغو نکنید. روز یکشنبه ۵ دقیقه وقت بگذارید تا برنامه هفته آینده خود را پیش بینی کنید و قرارهای ورزشی خود را برنامه ریزی کنید. از مشتریان می‌خواهم که حتی به دنبال افزایش ۱۰ دقیقه‌ای در روز باشند که بتوانند از آن برای فعالیت بدنی استفاده کنند. همه چیز اضافه می شود! ثابت ماندن همچنین به معنای انعطاف پذیر ماندن برای انجام فعالیت های مخفیانه در زمانی که می توانید در طول هفته است.

خودتان را به چالش بکشید و ببینید که در تناسب اندام چقدر موفق هستید و در تمام طول سال از مزایای آن بهره مند خواهید شد!

سرزندگی نه تنها در توانایی تداوم، بلکه در توانایی شروع دوباره نمایان می شود.

اف اسکات فیتزجرالد

سال نو مبارک!

لیندا تی. گوتلیب یک مربی سبک زندگی فعال و بهینه سلامت و صاحب FIT Training LLC است.

رژیم لاغری سریع