تعطیلی چندین رستوران و لغو سرویس مشترک دوچرخه در شیراز


در برخی اخبار غیر رسمی و شبکه های اجتماعی خبر تعطیلی چندین رستوران در شیراز به گوش می رسد. خبر رسمی تعطیلی دو رستوران معروف فاش شد. خبر لغو سرویس مشترک دوچرخه در این شهر نیز منتشر شده و کمپینی برای لغو آن در نظر گرفته شده است.

مصطفی مشفقیان در پاسخ به این سوال که چه نهادی دستور تعطیلی کافه آبی را صادر کرده است؟

معاون فرهنگی شهردار شیراز در خصوص علت تعطیلی یکی از اماکن فرهنگی شیراز می گوید علت تعطیلی این قهوه خانه به یک دستگاه خارج از شهرداری که دستگاه نظارتی هم بوده برمی گردد. نمی دانم مربوط به نیروی انتظامی است یا حوزه ها و بازرسی ها، اما شهرداری در این موضوع دخالتی ندارد.

در چند روز گذشته تعدادی از کاربران اینترنتی از تعطیلی رستوران ها و اماکن محبوب شیراز از جمله «فرهنگسرای آبی» خبر دادند. مصطفی مشفقیان، معاون شهردار شیراز، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در گفت و گو با «انتخاب» درباره علت تعطیلی این فرهنگسرا اظهار کرد: آبی در محدوده شهرداری نیست و در حال بازگشت به یکی از امکانات خارج از شهرداری است که در حال حاضر در محدوده شهرداری است. نظارت نیز بود. دستگاه وارد شد و در مورد تخلف تصمیم گرفت اما کافه توسط شهرداری تعطیل نشد.»

وی در پاسخ به این سوال که چه نهادی دستور تعطیلی «کافه آبی» را صادر کرده است، گفت: از نیروی انتظامی یا حوزه و بازرسی اطلاعی ندارم اما در شهرداری نبوده و اطلاعی ندارم، جزئیات کامل.

معاون شهردار شیراز همچنین درباره تخلفات این رستوران گفت: اطلاعی از تخلف شهرداری ندارم بنابراین اصلا اطلاعی ندارم.


مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری شیراز علت ساختمان چینی و پلمب کتابفروشی خیابان ارم شیراز را تغییر کاربری غیرمجاز اعلام کرد.

به گزارش اول فارس، روبروی یک کتابفروشی در بلوار ارم شیراز به نام «باکلند» دیوار چینی شده و این واحد فرهنگی پلمب شده است.

برای طب قرمز روی این دیوار بتنی به صورت بدون علامت و با دست نوشته شد: به موجب مصوبه کمیسیون ماده ۱۰۰ این ملک، شهرداری منطقه ۱ تعطیل شد.

رضا جاویدی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری شیراز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: اخذ مجوزهای قانونی به امید پرداخت جریمه. کمیسیون ماده ۱۰۰ و اخذ مجوز.

وی ادامه داد: صاحب این کتابفروشی نیز بدون اخذ مجوز اقدام به تبدیل سکونت به تجاری کرده است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری شیراز وی افزود: این کمیسیون پس از تشکیل پرونده و رسیدگی به موضوع در کمیسیون ماده ۳ با تغییر کاربری این ملک مخالفت کرده است.

وی گفت: وی علاوه بر اعتراض مالک به پرونده، به دیوان عدالت اداری مراجعه و دادگاه نیز حکم به بازگرداندن ملک به حالت اولیه و کاربری مسکونی داد. تغییرات کاربری مسکونی و تغییر تاریخ انقضا صادر شده و به همین دلیل واحد مذکور تعطیل می باشد.


دوچرخه های ترکیبی به عنوان یک پروژه سرمایه گذاری وارد شیراز شدند و با وجود اینکه به دلیل قیمت مناسب هزینه ثبت نام توانستند خود را در بین مردم جا بیندازند. اما هیچ ارتباط فرهنگی برای آنها رعایت نشد و در مواردی محراب سوم اهل بیت(ع) برایشان در نظر گرفته نشد.

به نقل از فارس: دوچرخه های ترکیبی که به عنوان یک پروژه سرمایه گذاری وارد شیراز شدند و با وجود اینکه به دلیل قیمت مناسب هزینه ثبت نام توانستند خود را در بین مردم جا بیندازند؛ اما هیچ ارتباط فرهنگی برای آنها رعایت نشد و در مواردی محراب سوم اهل بیت(ع) برایشان در نظر گرفته نشد.

دوچرخه مشترک بیدود با قراردادی بزرگ به عنوان ۷۰ هزار ودیعه دوچرخه و هزینه ثبت نام زودهنگام توسط شهرداری شیراز وارد میدان شد و دو سال در شیراز ماندگار شد. آنها می خواهند این دوچرخه ها را در داخل نگه دارند. سومین قبر اهل بیت (ع)!

اما امروز شرایط ماندن دوچرخه ها در شیراز متفاوت خواهد بود به طوری که ابتدا قرارداد این شرکت با شهرداری شیراز برای پرداخت ودیعه و یارانه بود و در نهایت مابقی به شهرداری بازگردانده شد اما. این سفر برای افزایش تعداد الزامی است دوچرخه از ۷۰۰۰۰ تا ۱۷۰۰۰۰ دستگاه به ازای هر دوچرخه تقریباً ۱۰۰۰۰۰ تومان به عنوان هزینه ثبت نام به حساب شرکت واریز می شود که رقم بسیار بالایی خواهد بود.

موضوعی که در کمیسیون حمل و نقل شورا نیز به تصویب رسید، باید روز گذشته با تاکید بر معاونت حمل و نقل شهرداری و کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهری در دستور کار شورا قرار می گرفت تا بازدیدکنندگان به هر نحو ممکن نارنجی شوند. شیراز بمان اما نشد.

دوچرخه سواری اگرچه به عنوان وسیله ای برای رفت و آمد برخی افراد به ویژه جوانان و جوانان مورد استفاده قرار می گیرد و ورزش سالمی محسوب می شود، اما به عنوان وسیله ای برای حمل و نقل عمومی محسوب نمی شود. چون مردم کمتر از تاکسی و اتوبوس و مترو استفاده می کنند پس اگر کمی عاقلانه فکر کنیم به این نتیجه می رسیم که به جای پرداخت هزینه ثبت نام ۹۵۰۰۰ تومان برای ۱۷۰۰۰۰ دوچرخه که زیاد است به تعمیر تاکسی توجه کنید یا اتوبوس بیشتری بخرید. . و او کنترل سیستم حمل و نقل عمومی را به دست گرفت یا حتی از آن برای تکمیل مسیر دوم مترو استفاده کرد.

سوال اینجاست که تعمیر تاکسی ها و اتوبوس های فرسوده در شهر در اولویت است یا اضافه شدن ۱۷۰ هزار دوچرخه به سیستم حمل و نقل ما؟ استفاده از دوچرخه قطعاً بسیار مهم است، اما قطعاً در اولویت نیست.

اکنون باید شاهد تاکید بر افزایش قرارداد برای استفاده زیاد از دوچرخه باشیم، چیزی که سر و صدای زیادی در پایتخت به پا کرد و ماندگار نشد، اما حالا دقیقا چه چیزی می خواهد در فارس فرود بیاید؟


استاندار محترم فارس
جناب دکتر ایمانیه
شهردار محترم شیراز
اصناف مهندس عزیز
رئیس محترم شورای شهر شیراز
جناب آقای طاهری

اطلاعات
با خبر شدیم که سامانه بیدود – تنها سامانه عمومی دوچرخه سواری – با تصویب شورای شهر شیراز در پایتخت شیراز متوقف شد.
این در شرایطی رخ داد که گسترش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از جمله دوچرخه که بدون نیاز به سوخت به طور قابل توجهی باعث کاهش بار ترافیکی و افزایش سلامت عموم مردم می شود، به عنوان یکی از اهداف کلیدی در ساختارهای سیاست شهری است. به ویژه در پایتخت های کلیدی جهان مورد بحث قرار گرفت.
بر اساس اطلاعات سامانه مذکور، در طول عملیات خود در شیراز، تقریباً ۸۲۰۰۰ شهروند شیراز و بیش از یک میلیون مهاجر، نیم میلیون بنزین صرفه جویی کرده اند.
لذا خواهشمند است با تسریع روند بازسازی این سامانه با هدف ارتقای سلامت عمومی مردم شیراز کمک کنید.

متشکرم

انتهای پیام/