تفاوت بین شکر قهوه ای و شکر سفید چیست؟



به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، شکر یکی از مواد طبیعی به حساب می آید و هزاران سال است که در رژیم غذایی مردم در شربت، مربا، کیک، نوشابه استفاده می شود و از جمله موادی است که حتی مقدار کمی آن دارای یک کالری زیادی برخی افراد همیشه سعی می کنند جایگزین هایی بیابند که برایشان مضر نباشد که یکی از آنها شکر قهوه ای است.

بیشتر بخوانید:

ما دو نوع شکر قهوه ای و سفید داریم و در این قسمت شکر قهوه ای و سفید را با هم مقایسه می کنیم تا به شما کمک کنیم کدام یک را انتخاب کنید.

تفاوت ارزش غذایی شکر قهوه ای و سفید:

با توجه به اینکه شکر سفید و قهوه ای از یک نوع محصول تولید می شود. نیشکر یا چغندرقند – همه چیز درست است. در واقع بیشتر شکر قهوه ای مخلوطی از شکر سفید و شهد است که شربتی از شکر است. شهد مسئول رنگ تیره آن است و ارزش غذایی آن را کمی افزایش می دهد.

مهمترین تفاوت تغذیه ای این دو در این است که شکر قهوه ای حاوی کلسیم، آهن و پتاسیم بیشتری است.

گفته می شود میزان این مواد معدنی در شکر قهوه ای کم است، بنابراین منبع خوبی از ویتامین ها یا مواد معدنی نیست، همچنین شکر قهوه ای کالری کمتری نسبت به شکر سفید دارد، البته تفاوت جزئی وجود دارد. یک قاشق چای خوری (۴ گرم) شکر قهوه ای حاوی ۱۵ کالری است، در حالی که همان مقدار شکر سفید حاوی ۱۶.۳ کالری است. جدای از این تفاوت های جزئی، از نظر ارزش غذایی مشابه هم هستند، تفاوت اصلی آنها در طعم و رنگ آنهاست.

طرز تهیه هر دو نوع شکر:

شکر در مناطق گرمسیری تولید می شود، به این ترتیب ابتدا نیشکر یا چغندر قند می کارند.

هر دوی این گیاهان فرآیند یکسانی را برای تولید قند طی می کنند. اما روش های تبدیل آن به شکر قهوه ای و سفید متفاوت است.

ابتدا آب شفاف هر دو محصول استخراج، فیلتر و حرارت داده می شود تا شربت قهوه ای غلیظی به نام ملاس ایجاد شود.

پس از آن، شکر متبلور سانتریفیوژ می شود تا کریستال های قند تولید شود. سانتریفیوژ دستگاهی است که به طور گسترده ای برای جدا کردن کریستال های شکر از ملاس استفاده می شود و سپس شکر سفید برای حذف ملاس اضافی و تشکیل کریستال های کوچکتر پردازش می شود. پس از آن، از یک سیستم فیلتراسیون عبور می کند که اغلب از استخوان های خرد شده حیوانات برای ایجاد قند سفید استفاده می کند. لازم به ذکر است که شکر قهوه ای تصفیه شده همان شکر سفیدی است که ملاس به آن اضافه شده است. در عین حال، شکر قهوه ای تصفیه نشده کمتر از شکر سفید تحت پردازش قرار می گیرد و به آن اجازه می دهد مقداری ملاس و رنگ قهوه ای طبیعی را حفظ کند.

کاربرد آن در آشپزخانه:

شکر سفید و قهوه ای را می توان در روش های مختلف پخت استفاده کرد. اگرچه گاهی اوقات می توان آنها را به جای یکدیگر استفاده کرد، انجام این کار ممکن است بر رنگ، طعم یا بافت محصول نهایی تأثیر بگذارد. تو خیلی جذاب هستی.

کربوهیدرات‌های موجود در شکر قهوه‌ای رطوبت را حفظ می‌کنند، بنابراین استفاده از آن باعث می‌شود محصولات پخته‌شده شما نرم‌تر شوند.

به عنوان مثال، شیرینی تهیه شده با شکر قهوه ای مرطوب و غلیظ خواهد بود، در حالی که شیرینی تهیه شده با شکر سفید بهتر است زیرا هوای بیشتری به خمیر وارد می شود و در نتیجه بافت کوکی پف کرده تر می شود.

به همین دلیل در بسیاری از شیرینی هایی که نیاز به زدن دارند از شکر سفید استفاده می شود.

آنها از نظر رنگ و طعم متفاوت هستند و این تفاوت اصلی است.

تفاوت اصلی شکر سفید و قهوه ای در طعم و رنگ آنهاست. جایگزینی شکر قهوه ای به جای شکر سفید در دستور غذا روی رنگ غذا تاثیر می گذارد و آن را قهوه ای یا قهوه ای می کند.

برعکس، پخت با شکر سفید منجر به یک محصول رنگ روشن تر می شود. بنابراین، انتخاب شما به نتایجی که می خواهید بستگی دارد.

شکر سفید و قهوه ای هر کدام مشخصات منحصر به فردی دارند. شکر قهوه ای به دلیل ملاس اضافه شده دارای طعم قوی، کاراملی یا آب نباتی است. به همین دلیل طعم بسیار خوبی در کیک ها و کلوچه های شکلاتی دارند.

از طرفی شکر سفید شیرین تر است، بنابراین برای رسیدن به طعم دلخواه می توانید کمتر استفاده کنید. طعم خنثی آن آن را به یک ماده همه کاره در پخت شیرینی و کیک تبدیل می کند.

شما کدام را انتخاب می کنید؟

انتخاب شکر سفید یا قهوه ای به سلیقه شخصی شما بستگی دارد زیرا طعم و رنگ اصلی ترین تفاوت بین این دو است. اگرچه شکر قهوه ای حاوی مواد معدنی بیشتری نسبت به شکر سفید است، اما میزان این مواد معدنی بسیار ناچیز است و هیچ فوایدی برای سلامتی ندارد.

نکته مهم این است که تصور می شود شکر عاملی کمک کننده در اپیدمی چاقی و بیماری های عمده از جمله دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی است. به همین دلیل توصیه می شود که بیش از ۵ تا ۱۰ درصد کالری روزانه خود را از شکر مصرف نکنید. با این حال، این باید حتی در سلامت خوب کاهش یابد. در حالی که در حال حاضر لذت بردن از طعم شیرین اشکالی ندارد، همه قندها باید بعداً در یک رژیم غذایی سالم کاهش یابد.

انتهای پیام/