تناسب اندام شناختی و سلامت – ۱۰ افسانه شکسته در مورد نحوه عملکرد ذهن شما

در طول سال گذشته، ما با بیش از ۱۰ عصب شناس و روانشناس برتر در سراسر جهان مصاحبه کرده ایم تا از تحقیقات و افکار آنها مطلع شویم و اخباری برای گزارش داشته باشیم.

امروز چه می توانیم بگوییم که فقط ۱۰ سال پیش نمی توانستیم بگوییم؟ آن چیزی که عصب شناس سانتیاگو رامون و کاخال در قرن بیستم ادعا کرد: «هر انسانی، اگر بخواهد، می تواند مجسمه ساز مغز خود شود»، ممکن است در بیست و یکم محقق شود.

بیایید اکنون ۱۰ افسانه را که هنوز هم بسیار رایج هستند، که ممکن است ما را از دیدن پتانسیل کامل این حوزه در حال ظهور بازدارند، کنار بگذاریم:

افسانه ۱: همه چیز در ژن ماست.

واقعیت: بخش بزرگی از سلامت و رشد مادام العمر مغز ما بستگی به کاری دارد که با مغز خود انجام می دهیم. اعمال ما، نه فقط ژن های ما، به شدت بر زندگی ما تأثیر می گذارد. ژن‌های ما ما را مستعد می‌کنند، نه اینکه سرنوشت ما را تعیین کنند.

افسانه ۲: رشته ژیمناستیک شناختی / مغزی برای قابل اعتماد بودن بسیار جوان است.

واقعیت: این رشته بر پایه های محکمی استوار است که قدمت چندین دهه قبل دارد. آنچه جدید است تعداد و طیف ابزارهایی است که اکنون در دسترس افراد سالم قرار گرفته است.

افسانه ۳: دارو تنها مداخله مبتنی بر شواهد برای طیف وسیعی از مشکلات مرتبط با مغز است و خواهد ماند.

واقعیت: برنامه های آموزشی شناختی شروع به افزودن ارزش به مداخلات مبتنی بر دارو کرده اند.

افسانه ۴: ما باید چیزهای بسیار گران قیمت بخریم تا ذهن خود را بهتر کنیم.

واقعیت: هر بار که مهارت، مفهوم یا رویداد جدیدی را یاد می گیریم، ترکیب طبیعی مغز خود را تغییر می دهیم. یادگیری مادام العمر به معنای عصبی بودن مادام العمر است.

افسانه ۵: مدارس فقط باید بر مهارت های اساسی مانند خواندن و ریاضی تمرکز کنند.

واقعیت: “ماهیچه های ذهنی” مانند حافظه فعال، برای عملکرد تحصیلی اساسی هستند و در حال حاضر توسط سیستم مدرسه نادیده گرفته می شوند.

افسانه ۶: جدول کلمات متقاطع یا فعالیت های حرفه ای روزانه ما بهترین راه برای روشن نگه داشتن ذهن ماست.

واقعیت: برنامه های مبتنی بر رایانه می توانند در آموزش مهارت های شناختی خاص مؤثرتر باشند.

افسانه ۷: بازی های ویدیویی همیشه وقت تلف کردن هستند.

واقعیت: برنامه های کامپیوتری طراحی شده علمی می توانند وسیله خوبی برای آموزش مهارت های خاص باشند. به عنوان مثال، نشان داده شده است که حافظه کوتاه مدت را می توان با چنین برنامه هایی افزایش داد.

افسانه ۸: این بدان معناست که کودکان زمان بیشتری را صرف بازی های ویدیویی می کنند.

واقعیت: در ژاپن – اولین مورد استفاده از بازی‌های ویدیویی مرتبط با مغز در جهان – فروش کلی بازی‌های ویدیویی خانگی کاهش یافته است و کودکان در طول زمان کمتر بازی می‌کنند. جالب اینجاست که بزرگسالان در ژاپن شروع به بازی‌های ویدیویی مرتبط با مغز کرده‌اند و ما شروع به مشاهده روند مشابه بزرگسالان در ایالات متحده و اروپا کرده‌ایم.

افسانه ۹: ورزش مغز فقط برای افراد مسن است. و فقط برای حافظه

واقعیت: افراد در هر سنی می توانند از انواع تمرینات منظم مغز بهره مند شوند. برای متخصصان فعال، مدیریت استرس و احساسات اغلب اولین قدم خوب است.

افسانه ۱۰: همه اینها خیلی نرم به نظر می رسد که برای مدیران و متخصصان ارزش واقعی داشته باشد.

واقعیت: هیچ چیز نرمی در مورد آموزش علمی دقیق مهارت های شناختی و عاطفی خاص وجود ندارد.

حالا میدانید. ورزش کردن مغزمان به اندازه ورزش کردن بدن مهم است!

حق چاپ (ج) ۲۰۰۷ SharpBrains

رژیم لاغری سریع