تناسب اندام مغز – راه های سرگرم کننده

بسیاری از نوزادان نگران بیماری های عصبی دژنراتیو مانند آلزایمر هستند. با این حال، به گفته دکتر جان هارت، مدیر علوم پزشکی در مرکز سلامت مغز در دانشگاه تگزاس در دالاس، او پیشنهاد می‌کند کاری را پیدا کنید که از نظر ذهنی چالش برانگیز و سرگرم‌کننده باشد و آن را به طور منظم برای جلوگیری از زوال شناختی انجام دهید. با پیری در اینجا ۵ روش جالب و آسان برای انجام این کار وجود دارد:

۱. سبک زندگی سالمی داشته باشید: برای کاهش خطر سکته، سیگار را ترک کنید. به طور منظم ورزش کنید مانند پیاده روی برای تامین اکسیژن بیشتر به مغزتان. یک رژیم غذایی متعادل برای انتقال مواد مغذی لازم به مغز خود داشته باشید. هر زمان که لازم است از مکمل ها استفاده کنید و به اندازه کافی آب بنوشید تا مغز خود را تغذیه کنید.

۲. تعامل اجتماعی: از فعالیت هایی با دوستان، خانواده و همکاران برای ارتقای سلامت مغز لذت ببرید. کسانی که در انزوا زندگی می کنند بیشتر در معرض خطر ابتلا به زوال عقل هستند. با گروهی از دوستان به گشت و گذار بروید و جهان را کشف کنید. یک حیوان خانگی در خانه نگه دارید تا با آن بازی کنید و می تواند شما را خوشحال کند. در خدمات اجتماعی شرکت کنید. باعث رضایت شما می شود و خدمت به آن راضی کننده است.

۳. رفاه معنوی خود را توسعه دهید: تای چی بازی کنید، یوگا انجام دهید، مدیتیشن کنید یا فقط بر اساس دینی که پذیرفته اید دعا کنید. به آرامش و کاهش استرس کمک می کند.

۴. انواع فعالیت های سرگرم کننده برای مغز شما: با جدول کلمات متقاطع سرگرم شوید، بازی Nintendo Brain Age، بازی سودوکو، بازی های تخته و کارت، و بازی های ویدیویی. به سرگرمی هایی مانند جمع آوری تمبر بپردازید. هرچه تنوع بیشتر باشد برای مغز شما بهتر است.

۵. یادگیری مادام العمر: روزنامه و کتاب بخوانید، برنامه های تلویزیونی مورد علاقه خود را تماشا کنید، به یک فیلم بروید، به خرید بروید و چیزهای جدیدی مانند وبلاگ نویسی یاد بگیرید. وبلاگ نویسی برای ذهن سرگرم کننده و چالش برانگیز است.

رژیم لاغری سریع