تولید محتوا چیست و مهمترین ابزار چیست؟


گزارش آگهی

اگر صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستید، اگر می خواهید مخاطبان زیادی را در اینترنت جذب کنید، اولین قدم این است که پاسخ این سوال را بدانید: تولید محتوا چیست؟ در دنیای امروز اهمیت تولید محتوا به قدری زیاد است که بدون درک درست از این موضوع نمی توانید کسب و کار خود را رونق دهید. برای آشنایی با تولید محتوا، ابزارهای مورد نیاز برای تولید محتوا و عوامل موثر بر آن، ادامه مقاله را از دست ندهید.

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا چیست؟ پاسخ به این سوال دور از فهم نیست. شاید برای شما عجیب باشد که بدانید هر روز با محتوا و تولید آن سروکار دارید. وقتی موضوعی را با هدف خاصی برای کسی توضیح می‌دهید و بحث می‌کنید و تعامل می‌کنید، محتوا ایجاد می‌کنید. وقتی در مورد یک موضوع عکس، فیلم، متن، پادکست و غیره ارسال می کنید، در واقع در حال تولید محتوا هستید. برای سفارش تولید محتوا باید اهمیت آن را درک کنید که در قسمت بعدی به آن خواهیم پرداخت.

تولید محتوا چیست؟

اهمیت تولید محتوا

قبل از سفارش تولید محتوا باید اهمیت آن را بدانید. امروزه بسیاری از کسب و کارها کار خود را به دنیای اینترنت آورده اند، اما چرا همه آنها موفق نیستند؟ چرا همه دیده نمی شوند؟ رمز موفقیت کسب و کارهای اینترنتی در ارائه محتوای با کیفیت است. حتی اگر محصول یا خدماتی با کیفیت بسیار بالایی داشته باشید که می فروشید و مورد تقاضای بسیاری از افراد است، اما به درستی در مورد آن محتوا ایجاد نمی کنید، مشتریان زیادی نخواهید داشت. بنابراین مهم ترین اهمیت تولید محتوا رشد کسب و کار و جذب مشتری است. علاوه بر این، تولید محتوا می تواند به عنوان یک راهنمای درجه یک در تصمیم گیری ها عمل کند، آگاهی شما را افزایش دهد و باعث لبخند زدن شما شود.

اهمیت تولید محتوا به قدری زیاد است که اگر محتوای ضعیف تولید کنید، مشتریان همیشگی خود را از دست خواهید داد. پس اگر دانش کافی در این زمینه ندارید بهترین راه است برنامه ریزی تولید محتوا این برای گروهی از متخصصان مانند رایا مارکتینگ است که می توانند با سابقه طولانی و دانش کافی برای شما محتوای باکیفیت ایجاد کنند.

عوامل موثر در ارائه محتوای با کیفیت

قبل از سفارش تولید محتوا، برنامه ریزی را جدی بگیرید. برای تولید محتوای خوب مهم این است که کارها را با برنامه و منظم انجام دهید تا بدانید چه زمانی چه محتوایی را منتشر کنید؟ برای جذب مشتری به چه سوالاتی باید پاسخ دهید؟ چه نوع محتوایی تولید می کنید؟ برای برنامه ریزی محتوا، باید جنبه هایی مانند اهداف محتوا، شخصیت های مخاطب، انواع محتوا و توسعه محتوا را بدانید که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

برای خود هدف داشته باشید و بر اساس هدف خود محتوا تولید کنید. به عنوان مثال، برای موفقیت تدریجی و رشد کسب و کار، تصمیم بگیرید که در یک ماه آینده ترافیک وب سایت خود را ۱۵ درصد افزایش دهید. این هدف گذاری به کیفیت محتوای شما کمک زیادی می کند.

عوامل موثر بر تولید محتوا

منظور از شخصیت خریدار در تولید محتوا، شناخت شخصیت مخاطبان هدف شماست. محصول خود را به چه کسی می فروشید؟ میانگین سنی آنها چقدر است؟ خانم ها هستند یا آقایان؟ دانستن این موارد به شما کمک می کند محتوا را به درستی ایجاد کنید و در زمان مناسب آن را منتشر کنید. راستی سوالی که برای شما پیش آمده این است که چگونه مخاطب خود را بشناسیم؟ آیا باید ببینید که می خواهید محتوای شما به چه کسانی برسد؟ محصول یا خدمات شما نیازهای چه کسانی را برآورده می کند؟ با پاسخ به سوالاتی از این دست می توانید مخاطبان خود را بهتر بشناسید و محتوای ارزشمندی ارائه دهید.

پس از شناسایی صحیح شکل مخاطب خود، باید قالب مناسبی را برای تولید محتوا انتخاب کنید. به عنوان مثال، باید بدانید که آیا مخاطب شما ویدیوها را بیشتر دوست دارد یا محتوای نوشتاری. بنابراین، بسته به مخاطب، ساختار محتوا را تعیین کنید.

برای اینکه افراد بیشتری در مورد شما بدانند، باید محتوای خود را تبلیغ کنید، به خصوص اگر یک کسب و کار نوپا دارید. برای تبلیغات می توانید از شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام، یوتیوب و … استفاده کنید یا از روش هایی مانند ایمیل مارکتینگ استفاده کنید.

محتوای با کیفیت چگونه تولید می شود؟

اکنون که متوجه شدید پاسخ تولید محتوا چیست، باید با مهم ترین نکاتی که بر تولید محتوای با کیفیت تأثیر می گذارد، آشنا شوید. کلمات کلیدی یکی از این موارد هستند. برای اینکه محتوای شما به افراد بیشتری برسد و افراد بیشتری از طریق جستجوی گوگل شما را بدانند، باید از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود استفاده کنید. برای این کار باید چند قدم به عقب برگشت و اهمیت شخصیت مخاطب را دوباره یادآور شد. با شناخت مخاطبان خود، می توانید حدس بزنید که آنها چه تردیدهایی دارند؟ با چه مشکلاتی برخورد می کند؟ چه نیازهای مهمی را می توانید برآورده کنید؟ با دانستن این موارد متوجه خواهید شد که مخاطبان شما به دنبال چه کلماتی در گوگل هستند تا به شبهات و مشکلات خود پاسخ دهند. در کنار این روش، می توانید از چندین ابزار ایجاد محتوا مانند SEMRush و Moz Keyword Explorer برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی استفاده کنید.

محتوای با کیفیت تولید کنید

پس از یافتن کلمات کلیدی، نوبت به ایده پردازی می رسد. آیا می توان محتوا را بدون تخیل ایجاد کرد؟ بهترین راه برای ایجاد ایده، طوفان فکری است، اما از آنجایی که این روش می تواند تا حدودی گیج کننده باشد، می توانید از مثال یک خوشه استفاده کنید. در این روش شما بر اساس یکی از کلمات کلیدی یک ستون طولانی ایجاد می کنید و محتوای مربوط به هر زیر موضوع را ارائه می دهید.

اگر می خواهید به جای برون سپاری تولید محتوا این کار را خودتان انجام دهید، باید بدانید که نوشتن محتوا کار ساده ای نیست. برای نوشتن محتوای موثر، باید رفتار مخاطبان خود را در نظر داشته باشید. مخاطب شما تعیین می کند که تا چه حد باید از طنز در محتوای خود استفاده کنید یا لحن شما باید تا چه حد رسمی باشد. برای جذب مخاطب بیشتر، موضوع را جدی بگیرید. عناوین جذاب نقش زیادی در جذب مخاطب دارند.

شاید در ابتدای مطلب، وقتی به دنبال پاسخی برای این سوال که تولید محتوا چیست، فکر نمی کردید که موضوعی مانند انتشار محتوا اهمیت زیادی دارد، اما بدانید که اگر تازه شروع کرده اید، این مهم است. . بهتر است طرح انتشار خود را داشته باشید تا مخاطب از زمان آپلود مطالب مطلع شود و در زمان مشخصی به شما اطلاع داده شود و منتظر شما باشیم.

ابزارهای مورد نیاز برای تولید محتوا

اکنون که فهمیدید تولید محتوا چیست و چقدر اهمیت دارد، دو گزینه دارید: تولید محتوا را برون سپاری کنید یا خودتان محتوا ایجاد کنید. البته، مهم نیست که کدام راه را انتخاب کنید، در هر صورت، باید ابزارهای مورد نیاز برای تولید محتوا آگاه باشید.

مهم نیست که روی چه پلتفرمی کار می کنید، قطعاً برای ایجاد گرافیک یا اینفوگرافیک جذاب و جذاب به Canva نیاز خواهید داشت.

اگر استفاده از گیف‌ها برای جذب مخاطب را مهم می‌دانید، با Giphy به صدها هدیه مفید دسترسی خواهید داشت.

برای اینکه از رقبای خود جلوتر بمانید، باید محتوای ویدیویی حرفه ای تولید کنید. یکی از ابزارهای مهم برای تولید محتوا Vidyard است که با آن می توانید بر اساس اصول سئو ویدیو تولید کنید.

ابزار تولید محتوا

یک نظرسنجی برای تجزیه و تحلیل عملکرد خود را فراموش نکنید. SurveyMonkey به شما در ایجاد نظرسنجی کمک می کند.

در قسمت های قبل با اهمیت مخاطب در تولید محتوای عالی آشنا شدید. ابزار مورد نیاز برای تولید محتوا در این مسیر MakeMyPersona است.

اگر پادکست ها را محتوای مناسبی برای جذب مخاطب در حوزه فعالیت خود می دانید، ابزار Anchor را فراموش نکنید.

همانطور که می بینید اهمیت تولید محتوا در رشد کسب و کار شما بسیار بالاست. اگر مهارت زیادی در تولید محتوا نداشته باشید، انرژی خود را از دست خواهید داد و از رشد کسب و کار فاصله خواهید گرفت. با برون سپاری تولید محتوا از گروهی با سابقه طولانی در تولید محتوا مانند رایا مارکتینگ، می توانید کار را به افراد حرفه ای بسپارید و از کیفیت بالای محتوای تولید شده مطمئن باشید.