جدیدترین نقشه کرونا در کشور

عباس شیراوژن در گفت و گوی رادیویی به وضعیت شهرهای کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شاهد افزایش تعداد بیماران سرپایی و بستری و فوتی های اخیر هستیم. تعداد شهرهای قرمز رنگ به حد بالایی رسیده است و نقشه کشور بیشتر قرمز و نارنجی است.

وی افزود: با وجود اینکه هفته به هفته بر تعداد مبتلایان به کرونا افزوده می شود، امیدواریم در اوج موج باشیم و با همکاری مردم به زودی شاهد شیب نزولی موج هفتم باشیم.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در مورد علت موج هفتم در کشور گفت: عوامل متعددی در این امر دخیل هستند. یکی از موارد این است که به دلیل گذشت زمان از واکسیناسیون، سطح ایمنی جامعه کاهش یافته است.

همچنین نوع جدیدی که قدرت انتشار قوی دارد وارد کشور شده است که دلیل اصلی ابتلا بالا بودن میزان آلودگی به این ویروس است. با این حال، کاهش استفاده از ماسک و اقدامات بهداشتی باعث افزایش سرعت و سرعت عفونت شده است.

وی افزود: به دلیل عدم واکسیناسیون، شدت بیماری می تواند منجر به بستری شدن و مرگ بخشی از مردم شود و باید با واکسیناسیون این موضوع را کنترل کنیم.

شیروژن خاطرنشان کرد: همانطور که به جلو می رویم، سویه های جدید و جهش های جدید در ویروس کرونا ظاهر می شوند و باید سیستم ایمنی خود را برای مقابله با آن حفظ کنیم. در ادامه این ویروس تزریق واکسن هایی مانند واکسن آنفولانزا برای افراد مسن و یا بیماری های زمینه ای مهم است.

وی به موج هفتم کرونا اشاره کرد و گفت: در این موج تعداد بیماران سرپایی بیشتر است و تعداد کمی از آنها به بیمارستان و بخش کوچکی نیز به مراقبت‌های ویژه می‌روند.

در مقابل، می بینیم که هر چه ویروس بیشتر تغییر کند، عفونی و بیماری زاتر می شود و از شدت بیماری کاسته می شود. البته این نظریه نیز وجود دارد که به دلیل امواج و واکسن های قبلی، سطح ایمنی جامعه افزایش می یابد.