خاطرات – تأثیر بر تناسب اندام مغز، یادگیری مادام العمر، پیری سالم و تندرستی

قدرت یادآوری

برای هزاران سال، مردم از فرهنگ های مختلف در سراسر جهان سنت ها، باورها و توصیه های خود را از طریق داستان سرایی منتقل کرده اند. این داستان ها موارد زیر را توضیح می دهند:

• درس زندگی

• نحوه زنده ماندن در شرایط سخت

• زیرا همه چیز به همان صورت اتفاق افتاده است

• داستان های بزرگ ماجراجویی، تراژدی یا عشق

علاوه بر خرد منتقل شده، اکنون می دانیم که یادآوری و مرور زندگی راهی ثابت شده برای سالمندان برای به دست آوردن عزت نفس، کسب اطلاعات بیشتر در مورد خود و هدیه دادن داستان های خود به نسل بعدی. یادآوری داستان های زندگی باید در هر زمانی از زندگی تشویق شود، به ویژه زمانی که مردم به پایان زندگی خود می رسند. تعدادی از مطالعات وجود دارد که نشان داده‌اند یادآوری و مرور زندگی بر زندگی افراد تأثیر می‌گذارد که مغز را تحریک می‌کند، یادگیری مادام‌العمر را ارتقا می‌دهد و منجر به پیری سالم می‌شود.

تناسب اندام مغز و یادگیری مادام العمر

تجربیات زندگی ما با افزایش سن روی مغز ما تأثیر می گذارد. هر فرد کاملا منحصر به فرد است – با افراد مختلف، رویدادها و یادگیری که ما را شکل می دهد. خرد و تجربه به دست آمده به مغز ما کمک می کند تا برای آینده آماده شود. درگیر کردن مغز ما در یادگیری در طول زندگی می تواند به افراد کمک کند که پیر شوند. تحقیقات جدید نشان می دهد که چگونه مغز در طول سال ها در صورت به چالش کشیدن مغز به سازگاری و به دست آوردن نورون ها ادامه می دهد.

جیمز مک‌گاو، دکترای دانا آلیانس، می‌گوید: “ما می‌توانیم به سادگی با انباشت دانش بیشتر، مغز را بهتر کار کنیم، که شبکه‌های بیشتری از ارتباطات در مغز ایجاد می‌کند. خردی که به دست می‌آوریم می‌تواند کاهشی را که می‌تواند به تدریج رخ دهد، جبران کند.” برای یکی از اعضای ابتکارات مغز در دانشگاه کالیفرنیا، ایروین.

یادگیری مغز را تقویت می کند همانطور که وزنه برداری بدن را تقویت می کند. تمرکز بر یادگیری می تواند منجر به تجربیات مثبت پیری شود.

پیری سالم، سلامتی و خاطره

تعامل انسانی برای ارتقای سلامت مثبت مغز مهم است. شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد افراد دیگر غیرقابل‌پیش‌بینی‌ترین چیزهایی هستند که می‌توانید با آن‌ها روبرو شوید. بنابراین فعالیت‌هایی که شما را با انسان‌های دیگر درگیر می‌کند، شکل فوق‌العاده‌ای از تمرین مغز است. لارنس کاتز، نوروبیولوژیست و محقق در مرکز پزشکی دانشگاه دوک گفت.

فرصت هایی برای یادآوری خاطرات با هم و یادگیری در مورد زندگی یکدیگر در درس های زندگی نامه، نتایج مثبتی را در جامعه نشان می دهد. مردم این فرصت را دارند که از بحث‌های رسمی و روزمره مانند آب و هوا، سلامت، ورزش و غذا فراتر بروند. اکنون گفتگوها در مورد پدربزرگ و مادربزرگ، محله، تجربیات مدرسه و ارزش ها و باورهای شخصی رایج تر شده است. حافظه دری را برای کشف جدید باز می کند.

ژنتیک نقش مهمی در پیری موفق، فعال و تندرستی ایفا می کند، اما انتخاب هایی که افراد به صورت روزانه انجام می دهند نیز بسیار مهم است. تحریک شناختی مهم است، اما اتحاد دانا برای ابتکارات مغزی همچنین خاطرنشان کرد که ورزش، رژیم غذایی، ارتباطات اجتماعی، روشی که استرس را مدیریت می‌کنیم، و دیدن خود و جهان به شیوه‌ای مثبت نیز مهم هستند.

آنچه کارشناسان می گویند ….

• دکتر رابرت باتلر، نویسنده کتاب چرا زنده بمانیم؟ Being Old در آمریکا پنجاه سال پیش اصطلاح “بازبینی زندگی” را ابداع کرد. قبل از آن زمان، محققان و پزشکان حافظه را تنها پله ای برای پیری و زوال عقل می دانستند. او با این باور مخالف بود و پیشنهاد کرد که با افزایش سن افراد، یادآوری و مرور زندگی بخشی طبیعی از پیری سالم است. اکنون حجم زیادی از تحقیقات نتایج مثبتی را از مرور حافظه و زندگی نشان می‌دهند.

• دکتر. جین کوهن، نویسنده کتاب «ذهن بالغ»، خاطره گویی را یک فعالیت مهم مغز می داند و اخیراً گفته است: «زندگی نامه زندگی سالمندان مانند شکلات برای مغز است». کوهن به مطالعه ای در سال ۲۰۰۳ توسط النور مگوایر و کریستوفر فریت اشاره می کند که اسکن مغزی را روی افراد ۷۰ و ۳۰ ساله انجام داده و آنها خاطرات خود را به یاد می آورند. آنها دریافتند که کل هیپوکامپ “روشن” است و به طور فعال در افراد مسن درگیر است، در حالی که افراد ۳۰ ساله تنها از بخش کوچکی از ناحیه هیپوکامپ چپ استفاده می کنند.

• دکتر اندرو ویل، نویسنده کتاب پیری سالم، سالمندان را تشویق می کند تا در یک وصیت نامه اخلاقی یا نامه ای صمیمانه به عزیزان، اطلاعاتی از حکمت، ارزش ها و درس های زندگی ثبت کنند. او می نویسد: “وصیت نامه معمولی… مربوط به تخصیص کالاهای مادی فرد در هنگام مرگ است. وصیت نامه اخلاقی به مواهب غیر مادی مربوط می شود: ارزش ها و درس های زندگی که می خواهید به دیگران بسپارید… در نقاط حساس زندگی. اراده اخلاقی خود را بردارید و آن را بخوانید. آن را اضافه کنید. آن را مرور کنید و با افرادی که برایتان مهم هستند به اشتراک بگذارید. یک پیمان اخلاقی به شما کمک می‌کند تجارب خود را سازماندهی کنید و بر آنچه هستید تمرکز کنید. آنچه می‌خواهید به دیگران منتقل کنید. داستان ها می توانند به نامه ای از قلب منتهی شوند.

مراقبت های تخصصی پرستاری، مراقبت از حافظه و یادآوری خاطرات

مطالعات نشان داده است که جوامع هنگام تشویق به یادآوری و مرور زندگی، نتایج قابل توجهی را می بینند.

رضایت از زندگی را افزایش می دهد

با ساکنان خانه سالمندان زن، یک مطالعه به طور تصادفی شرکت کنندگان را در گروهی از خاطرات، بحث در مورد رویدادهای جاری یا گروهی بدون درمان شناسایی کرد. نتایج حاکی از افزایش معنادار رضایت از زندگی در گروه حافظه بود.

روابط ساکنین / کارکنان را بهبود می بخشد

ساکنان خانه سالمندان در مصاحبه با کارکنان حاضر و بدون کارکنان حاضر و یا به صورت خاطرات / مرور زندگی و یا به شکلی متمرکز بر زمان حال شرکت کردند. نگرش ساکنان نسبت به کارکنان با یادآوری و حضور کارکنان در مصاحبه بهبود یافت.

افسردگی سالمندان را کاهش می دهد

ساکنان خانه سالمندان تازه نقل مکان شده تحت مطالعه ای قرار گرفتند تا ببینند آیا مرور زندگی می تواند از افسردگی بالینی جلوگیری کند یا خیر. نتایج مثبت قابل توجهی در کاهش افسردگی در مرحله کوتاه مدت با کاهش بیشتر افسردگی و ناامیدی در یک سال نشان داده شد.

گیجی را کاهش می دهد، تعامل اجتماعی را بهبود می بخشد

یک مطالعه نشان داد که این امکان برای سالمندان مبتلا به زوال عقل وجود دارد که به خاطر بیاورند و این امر به ویژه برای آنها به دلیل ضررهای مرتبط با زوال عقل بسیار مهم است. مطالعه موردی مرتبط دیگری از پیشینه زندگی گروهی از افراد مبتلا به بیماری آلزایمر استفاده کرد. آنها به گروه هایی اختصاص داده شدند که برخی در بررسی زندگی شرکت کردند و برخی دیگر شرکت نکردند. نتایج حاکی از اهمیت گروه های مرور زندگی در کاهش بی جهتی و بهبود تعامل اجتماعی بود.

جهت گیری، ظرفیت را پس از جابجایی افزایش می دهد

یک مطالعه موردی استفاده از یک برنامه مرور زندگی را با ساکنان خانه سالمندان که به تازگی نقل مکان کرده اند مورد بررسی قرار داد و مشخص شد که افسردگی را کاهش می دهد و در عین حال جهت گیری، ظرفیت ادراکی و تعامل اجتماعی را افزایش می دهد.

حس هدف و معنا را افزایش می دهد

پس از درمان گروهی با سالمندان در یک محیط مراقبت طولانی مدت به مدت ۸ هفته، این مطالعه نشان داد که دو گروه درمان به طور قابل توجهی با گروه کنترل که احساس هدف و معنی بیشتری در زندگی خود نشان دادند متفاوت بودند.

رژیم لاغری سریع