خبرگزاری اصولگرا به تسلیت تاجران اینترنتی درگذشت مهسا امینی اعتراض کرد!


خبرگزاری فارس راست افراطی در مطلبی با عنوان «ضرورت ورود مدعی العموم برای برخورد با شرکت های تجاری حامی خشونت» نوشت:

شرکت های اینترنتی اسنپ، تپسی، دیجی کالا، دیجی پی، فیلمو، آچاره، آپارات، زرین پال، کافه بازار، تایفوان، ریحون و جاباما هشتگ مهسا امینی را زیر آسمان رسانه منتشر کردند. اسنیپ و تیپسی پس از مدتی آن را حذف کردند شرکت هایی مانند ریحون و زرین. پال پاهای خود را فراتر از فرش خود دراز کرد و در موضوعی که ویژگی های آن بحث برانگیز است تصمیم گرفت.

اولین؛ آیا این شرکت ها اصل ماجرا را می دانستند؟ وقتی اطلاعات کامل روز رویداد منتشر نمی شود و رسانه ها به تحریکات دامن می زنند، این اقدام شرکت های مذکور به چه معناست؟ پست‌های برخی از این شرکت‌ها در حساب‌های توییترشان هیچ تفاوتی با پست‌های منتشر شده در رسانه‌های ساوی علیه ایران ندارد. ریحون با تاسی از دیالوگ فیلم نوشت: کوبیدن خاک به خون کثیف که بچه مردم را زدی.

دومین؛ در مواردی مانند میترا استاد و شالیر رسولی که هر دو زن و اصالتا کرد بودند، هیچ پاسخی از سوی این شرکت ها مشاهده نشد. ثالثاً چگونه است که در جریان کشتار رژیم صهیونیستی در ایران که منجر به کشته شدن شهید فخری زاده و شهید صیاد خدایی شد، هیچ پاسخی از سوی شرکت های مذکور دیده نشد؟

چی؟ آیا کشتار سرکوب شده سرداردل ها برای واکنش این شرکت ها کافی نبود؟

اکنون کمپینی تحت عنوان «برخورد جدی با وب سایت هایی که اذهان عمومی را آشفته می کنند» راه اندازی شده است که خواستار برخورد قانونی با شرکت های فوق می باشد.

در این کمپین آمده است: با توجه به تشویش افکار عمومی در مورد پرونده مهسا امینی با سایت های دیوار، دیجی کالا، اسنپ و فلایتیو برخورد کنید. این رسانه ها برای تبلیغ خود شروع به تحریک احساسات و توسعه علیه احکام اسلامی (حجاب) کردند. از دادگاه تقاضا داریم با این گونه سایت ها و افراد برخورد کند.»

به نظر می رسد دادستانی و نهادهای نظارتی باید نسبت به بررسی و برخورد با شرکت های تجاری که از موقعیت خود برای جذب فالوور سوءاستفاده کرده و به نوعی احساسات را برای تشویش اذهان عمومی تحریک کرده اند، اقدام کنند.

انتهای پیام