خطرات دیابت در چشم چیست؟

“اثرات دیابت بر چشم چیست؟” سعید احد صداقت، استاد چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی. «دیابت شایع ترین بیماری چشمی در ایران و احتمالاً در سراسر جهان است، چشم به دو بیماری وابسته است. علت.

وی افزود: اولین مورد زمان ابتلای فرد به دیابت و دومین مورد میزان قند خونی است که فرد مبتلا به دیابت است. ما اغلب نمی توانیم مدت زمان را کاهش دهیم. زیرا فرد مبتلا به دیابت است و بعد از ۱۰ تا ۱۵ سال عوارض دیابت با چشم قابل مشاهده است، اما تنها عاملی است که می توان آن را پیدا کرد و می تواند سطح قند خون را کنترل کند.

یک متخصص چشم خاطرنشان کرد: از آنجایی که میزان قند خون ناشتا با میزان قند خون ماهیانه کاهش می یابد، بعداً فرد مبتلا به دیابت می شود و علائم در چشم ظاهر می شود.

وی گفت: افراد مبتلا به دیابت نوع ۱. یعنی افرادی که در سنین پایین به دیابت مبتلا می شوند باید حدود ۳ تا ۵ سال پس از شروع دیابت و حداقل هر سال به چشم پزشک مراجعه کنند.

افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ در بزرگسالی باید به محض تشخیص، معاینه چشم و شبکیه را انجام دهند که بسیار مهم است. چون انسان اغلب خوب می بیند و بینایی اش کم نمی شود اما علائم دیابت و خونریزی انتهای چشم دارد.

این متخصص بینایی گفت: بنابراین توصیه می کنیم هر بیمار دیابتی معاینه شبکیه چشم انجام دهد تا در صورت خونریزی قبل از علائم غیرقابل درمان درمان شود و امکان درمان وجود نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: ابتدا گاهی اوقات این افراد به لیزر درمانی و تزریق داخل زجاجیه پاسخ می دهند و نباید اجازه دهیم به مراحل پایانی برسیم، متاسفانه بسیاری از بیماران دیابتی دیر به چشم پزشک مراجعه می کنند و قند خون خود را دارند. .

منبع: فارس