خواص جادویی چای گل رز

به گزارش گروه جامعه ایسکانیوز، رزماری گلی معطر است که از دیرباز در طب سنتی ایران مورد استفاده قرار می گرفته است.این گیاه علاوه بر عطر بی نظیرش، خواص دارویی فراوانی نیز دارد.

رزماری به روش های مختلفی استفاده می شود که بهترین آنها شامل موارد زیر است:

چای گلبرگ رز

روغن رزماری

عصاره گل رز یا گل رز

چای رزماری

لازم به ذکر است که گلبرگ های گل رز را می توان به صورت تازه به چای یا آبجو اضافه کرد و بعد از ۵-۱۰ دقیقه الکل مصرف کرد.

استفاده از گل رز در درمان بیماری ها شامل موارد زیر است:

۱. مقابله با عفونت

گلبرگ های رز صورتی حاوی ترکیبات مهمی مانند تانن، بتاکاروتن، ویتامین K، پکتین و ویتامین های گروه B هستند که التهاب و عفونت را در بدن از بین خواهند برد.

۲. رفع مشکلات کبد و کلیه

مصرف روزانه چای گل محمدی برای بیمارانی که از مشکلاتی مانند سنگ کلیه و مشکلات کبدی رنج می برند مفید است و سموم را نیز از بدن دفع می کند.

۳. کمک به کاهش وزن

با کاهش اشتها و کمک به چربی سوزی و هضم بهتر غذا، نوشیدن چای گل رز می تواند منجر به کاهش وزن و مقداری کاهش وزن شود.

۴. مراقبت از پوست

گلاب کاربردهای زیادی در صنعت سلامت و زیبایی پوست دارد. از خواص آن می توان به پاکسازی پوست، حفظ لطافت و زیبایی و همچنین رفع جوش و آکنه اشاره کرد.

۵. رفع مشکلات گوارشی

از چای یا جوشانده رزماری می توان برای درمان بسیاری از مشکلات گوارشی از جمله کمک به هضم غذا، رفع یبوست، کاهش التهاب معده و روده و درمان اسهال خونی استفاده کرد.

۶. آرام بخش و آرام بخش

گلاب شاداب، آرامش بخش و برای رفع اضطراب و تنش موثر است و از قدیم الایام برای این منظور در مراسم مذهبی استفاده می شده است خواص جادویی دمنوش گل رز.

۷. کاهش علائم سرماخوردگی

اگر سرماخوردگی با علائمی مانند عطسه، تب و دردهای عضلانی دارید، می توانید با نوشیدن چای گل رز این علائم را کاهش دهید.

۸. حل مشکلات و مشکلات خواب

رزماری حاوی موادی مانند کافئین نیست و همچنین حاوی ترکیبات آرام بخش است، بنابراین نوشیدن یک فنجان چای آن قبل از خواب اعصاب را آرام می کند و خواب را تنظیم می کند.