دقیقاً تفاوت بین یک فروشنده و یک فروشنده حرفه ای چیست؟ – پایگاه خبری تحلیل افق


شرکت های مختلف برای کسب سود و افزایش تعداد مشتریان خود نیاز به استخدام کارشناس فروش از راه دور، کارشناس فروش حضوری، تمام وقت یا پاره وقت دارند.

در عین حال حوزه های فروش و بازاریابی محصولات یا خدمات با یکدیگر متفاوت است. در حالی که مجموعه ای از فعالیت های بازاریابی باعث افزایش آگاهی از برند و افزایش اطلاعات مشتریان بالقوه در مورد شرکت می شود، فعالیت های فروش منجر به فروش مستقیم محصولات و خدمات می شود و مشتریان بالقوه را به مشتریان واقعی تبدیل می کند. در ادامه این مقاله به جزئیات بیشتری در این مورد خواهیم پرداخت.

فروش یک محصول یا خدمات به چه معناست؟

فروش زمانی رخ می دهد که یک مشتری بالقوه محصول یا خدماتی را از فروشنده یا عرضه کننده دریافت کند. در این صورت مالکیت محصول و خدمات به مشتری منتقل می شود. فروش کالا و خدمات که بیشتر به اعتماد مشتریان بالقوه به کارشناسان فروش و بازاریابی بستگی دارد، می تواند به صورت خرده فروشی یا عمده فروشی انجام شود.

در واقع شغل فروشندگی یکی از پرتقاضاترین فرصت های شغلی در بازار کار امروزی است. هر روز، آگهی های استخدامی زیادی در تابلوهای استخدام آنلاین برای استخدام یک متخصص فروش از راه دور، تمام وقت و پاره وقت درج می شود.

انواع فروش شامل فروش حضوری و تلفنی می باشد. برای مشاهده آگهی استخدام کارشناس فروش از راه دور مسلط به زبان انگلیسی، روی لینک نشان داده شده کلیک کنید. در بخش های بعدی جزئیات بیشتری در مورد مسئولیت های یک متخصص فروش ارائه شده است.

بازاریابی چیست؟

طبق یک تعریف، بازاریابی را می توان مجموعه ای از اقداماتی دانست که منجر به بهبود سطح فروش کالا یا خدمات می شود. فعالیت هایی مانند تحقیقات بازار و تبلیغات از مهم ترین فعالیت ها در حوزه بازاریابی است.

در عین حال، پدر بازاریابی مدرن، فیلیپ کاتلر، بازاریابی را مجموعه ای از فرآیندهای اداری و اجتماعی می داند که از طریق آن مشتریان بالقوه تجاری می توانند به خواسته های خود برسند و نیازهای خود را برآورده سازند.

در واقع فروش و تبلیغات محصول را می توان بخشی از فعالیت های تجاری دانست که به عنوان فعالیت های بازاریابی تعریف می شود. بخش بازاریابی این شرکت وظیفه ارائه اطلاعات دقیق به مشتریان در مورد محصولات و خدمات را بر عهده دارد. همچنین کارشناس فروش و بازاریابی باید از تحویل محصولات و کیفیت محصولات یا خدمات ارائه شده به مشتریان اطمینان حاصل کند.

تفاوت بین یک فروشنده و یک فروشنده حرفه ای

یک متخصص فروش موفق باید از دانش و مهارت خود برای درک نیازهای مشتریان بالقوه استفاده کند تا به اهداف فروش شرکت دست یابد. در عین حال، بازاریاب مسئولیت ارائه اطلاعات دقیق به مشتریان بالقوه محصولات و خدمات شرکت را دارد.

یکی از مسئولیت های دیگر یک متخصص فروش برقراری ارتباط سازنده و متعهد با مشتریان بالقوه است. زمانی که یک تاجر مسئولیت دارد ارتباطات کسب و کار خود را تا حد ممکن افزایش دهد. در این صورت کارشناس فروش و بازاریابی می تواند به تعداد زیادی از مشتریان بالقوه دست یابد.

یکی دیگر از کارهای حرفه ای فروش تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان واقعی است. در عین حال، بازاریاب یا مسئول بخش بازاریابی شرکت، مسئولیت جلب رضایت مشتریان بالقوه و هدایت آنها به خرید محصولات و خدمات شرکت را بر عهده دارد. در واقع یک تاجر همیشه به دنبال راه هایی برای یافتن بازاری برای محصولات و خدمات است تا محصولات شرکت را به مشتریان بالقوه معرفی کند.

به گونه ای که یک تاجر با انجام تحقیقات بازار و استفاده از استراتژی های فروش و بازاریابی موثر به دنبال یافتن مشتریان بالقوه است. زمانی که یک حرفه ای فروش با برقراری تعامل موثر با مشتریان بالقوه، مکالمه خود را به سمت فروش محصولات و تحقق اهداف فروش سوق می دهد. در زیر اطلاعات بیشتری در مورد وظایف کارشناس فروش آورده شده است.

شرح وظایف کارشناس فروش

قبل از مشاهده آگهی های استخدامی متخصص فروش از راه دور تمام وقت یا پاره وقت، بهتر است به مشاغل متخصص فروش نگاهی بیندازید. شرح نقش یک فروشنده و فروشنده می تواند ماهیت کار این دو حرفه را روشن کند. به همین منظور در این قسمت و قسمت بعدی به معرفی نقش کارشناس فروش و فروشنده می پردازیم. برخی از مسئولیت های کلیدی یک متخصص فروش عبارتند از:

  • فروش محصولات و خدمات به مشتریان بالقوه بر اساس نیاز مشتری
  • با استفاده از تاکتیک های فروش، مشتریان بالقوه را به مشتریان واقعی تبدیل کنید
  • روزانه برای ارتباط با مشتریان بالقوه برنامه ریزی کنید
  • ارائه اطلاعات جدید، کامل و به روز در مورد محصولات و خدمات شرکت به مشتریان بالقوه بر اساس هدف فروش
  • ثبت سفارش مشتری
  • ثبت شکایات و پیشنهادات مشتریان
  • در صورت لزوم اطلاعات و گزارشات فروش را به تیم فروش و بازاریابی ارائه دهید

مسئولیت های تاجر

فروشندگان را می توان مهمترین و مهمترین نیروی انسانی در اکثر کسب و کارها دانست. انجام تحقیقات بازار برای شناسایی مشتریان بالقوه یکی از اهداف اصلی بازاریابی و فروش شرکت است که مسئولیت آن بر عهده فروشنده و بخش بازاریابی کسب و کار است.

همچنین بررسی کمپین های قبلی که در زمینه بازاریابی و فروش موفق عمل کرده اند از دیگر مسئولیت های یک بازاریاب است. برخی از وظایف مهم یک تاجر به شرح زیر است:

  • همکاری با تیم فروش و بازاریابی برای دستیابی به اهداف فروش و بازاریابی طبق برنامه زمانی اعلام شده
  • ایجاد تقویم محتوایی برای شبکه های اجتماعی و پلتفرم های مختلف
  • ارائه مشاوره مفید برای طراحی و قرار دادن بنرهای تبلیغاتی و نحوه انتشار تبلیغات در تلویزیون، رادیو، شبکه های اجتماعی و ایمیل مشتریان احتمالی.
  • ملاقات با مشتریان بالقوه برای معرفی برندها، محصولات و خدمات

آگهی های شغلی برای متخصصان فروش از راه دور را بررسی کنید

به طور معمول، عنوان شغلی متخصص فروش و بازاریابی برای جذب و جذب افراد جویای کار در آگهی های شغلی متخصص فروش از راه دور یا پاره وقت استفاده می شود. اما ممکن است آگهی های شرکت کارگزینی و کارشناس فروش به صورت جداگانه منتشر شود. برخی از شرایط و مهارت های ذکر شده برای استخدام کارشناس بازاریابی تلفنی عبارتند از:

  • دانستن زبان انگلیسی
  • آشنایی با تکنیک های بازاریابی و توانایی به کارگیری تکنیک های بازاریابی و فروش
  • مهارت های ارتباطی قوی
  • توانایی درک و شناسایی نیازهای مشتری
  • صبر و استقامت فراوان
  • توانایی جلب رضایت مشتریان
  • قدرت حل مشکلات
  • نوع دوستی و شفقت

همچنین از جمله مشاغلی که آگهی روزانه برای متخصصان فروش از راه دور تمام وقت یا پاره وقت منتشر می کنند، می توان به شرکت های توزیع کننده محصولات غذایی، شرکت های فعال در صنعت خودروسازی، تجهیزات پزشکی و لوازم خانگی اشاره کرد.

نتیجه

رشته های بازاریابی و فروش از پرطرفدارترین رشته های شغلی در کشور هستند. اگرچه فروشندگان و متخصصان فروش برای دستیابی به اهداف و عملیات فروش شرکت تلاش می کنند، اما بین مسئولیت های یک حرفه ای فروش و مسئولیت های یک فروشنده تفاوت وجود دارد. در این مقاله به معرفی مفهوم فروش و بازاریابی پرداختیم و برخی از نقش های مهم یک حرفه ای فروش و بازاریاب را برشمردیم.

همچنین، برای ارائه اطلاعاتی در مورد تفاوت‌های بین یک بازاریاب و یک حرفه‌ای فروش، آگهی‌های شغلی را برای متخصصان فروش از راه دور، تمام وقت و پاره وقت بررسی کردیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید تصمیم بهتری در مورد انتخاب مسیر شغلی مورد نظر خود در زمینه بازاریابی و فروش بگیرید.

لینک کوتاه: https://ofoghnews.ir/?p=373788