شش علامت هشدار دهنده فلج مغزی

شش علامت هشدار دهنده فلج مغزی وجود دارد که نباید آنها را نادیده گرفت، اما در صورت مشاهده آنها باید به دنبال کمک پزشکی باشید. با علائم فلج مغزی آشنا شوید.

ممکن است شش علامتی که در زیر می‌خوانید چندان بد نباشند، اما کارشناسان از شما می‌خواهند در صورت انجام این کار از پزشک خود کمک بگیرید.

متخصصان به مردم هشدار می دهند که به دنبال علائم اصلی فلج مغزی باشند، زیرا بیشتر افراد تمایل به نادیده گرفتن آنها دارند. این علائم هشدار دهنده و “پرچم های قرمز” شامل سردرد، تغییرات بینایی، صرع، حالت تهوع و سرگیجه، خستگی، از دست دادن چشایی و بویایی است.

اگرچه بسیار نادر است، اما به افرادی که این علائم را تجربه می کنند توصیه می شود که آنها را نادیده نگیرند و به پزشک خود مراجعه کنند.

سالانه بیش از ۱۱۰۰۰ نفر مبتلا به فلج مغزی تشخیص داده می شوند. اگرچه این تورم در بزرگسالان شایع تر است، کودکان نیز می توانند تحت تاثیر قرار گیرند.

علائم ممکن است در نوجوانان مبتلا به صرع، مشکلات تعادلی، وضعیت غیر طبیعی سر، تاخیر در بلوغ، رشد غیر طبیعی، تشنگی بیش از حد و کاهش هوشیاری متفاوت باشد.

شش علامت “هشدار” تومور مغزی

سردرد
تغییرات در بینایی
تشنج
حالت تهوع و سرگیجه
خستگی
از دست دادن طعم و عطر

تومور مغزی ممکن است غیر سرطانی یا بدخیم باشد. این تومورها بر اساس سرعت رشد و احتمال رشد مجدد پس از درمان طبقه بندی می شوند.

تورم درجه ۱ و ۲ درجه پایین است. تومورهای کلاس ۳ و ۴ درجه بالایی دارند، به این معنی که احتمال رشد مجدد آنها پس از درمان بیشتر است.

علائم دیگری که باید به دنبال آن باشید تغییرات ذهنی یا رفتاری مانند مشکلات حافظه یا تغییرات شخصیتی و همچنین ضعف یا فلج مداوم در یک طرف بدن است.

اگر متوجه شدید که در تمرکز بر روی فعالیت های روزانه یا مشکلات حافظه مشکل دارید، احتمال کمی وجود دارد که نشانه ای از تومور مغزی باشد، و مهم است که به دنبال کمک پزشکی باشید.

منبع: اطلاعات سلامت