عفونت کشنده سپسیس را شناسایی کنید

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، وقتی از او پرسیده شد که آیا احتمال مرگ یک زن جوان سالم بر اثر بیماری مانند سرماخوردگی وجود دارد یا خیر، زمانی که علائم واضح یک مشکل یا اختلال جدی شناسایی نشد، این احتمال افزایش یافت. ni.

اگرچه اکثر مردم هرگز نام این بیماری را نشنیده‌اند، سپسیس – یک عارضه جانبی شدید عفونت – علت اصلی مرگ بیماران بستری در بیمارستان‌های ایالات متحده است. در سراسر جهان، سپسیس نیز باعث مرگ از هر پنج نفر در سال یک نفر می شود.

همچنین، در میان کسانی که از عفونت بهبود یافته اند، بسیاری نمی توانند به کار بازگردند، برخی دیگر نمی توانند از بیمارستان به خانه برگردند و به حمایت مداوم یا مراقبت های ضروری نیاز دارند.

سپسیس، همچنین به عنوان سپسیس یا سپسیس شناخته می شود، یک وضعیت اورژانسی است که با عفونت شروع می شود. با شناسایی باکتری ها یا ویروس ها، بدن مواد شیمیایی را وارد جریان خون می کند. هنگامی که سیستم ایمنی به درستی کار می کند، بدن عفونت را از بین می برد، اما زمانی که سیستم به درستی کار نمی کند، سپسیس می تواند ایجاد شود.

شروع سپسیس زمانی رخ می دهد که سلول های ایمنی از ضد عفونت به ضد بافت و اندام های بدن منتقل می شوند. این پاسخ می تواند شبیه یک پاسخ خود ایمنی باشد، وضعیتی که در آن سیستم ایمنی بدن به خود حمله می کند. اکثر مردم از آنتی بادی های مزمن مانند آرتریت روماتوئید یا بیماری کرون آگاه هستند، اما گاهی اوقات این نوع واکنش خود ایمنی می تواند حتی در افراد سالم نیز رخ دهد.

هنگامی که سپسیس شروع می شود، سیستم ایمنی می تواند به قلب، ریه ها، کلیه ها، سلول های خونی و سایر اندام های حیاتی آسیب برساند. التهاب رگ های خونی می تواند منجر به نشت و کاهش قابل توجه جریان خون به مغز و سایر اندام ها شود. در این موارد فشار خون فرد می تواند به شدت کاهش یابد. بدون درمان سریع و مناسب و گاهی اوقات حتی با درمان، سپسیس می تواند منجر به آسیب اندام و حتی مرگ شود.

سپسیس می تواند تقریباً توسط هر عفونتی ایجاد شود و اغلب به دلیل ذات الریه یا عفونت های دستگاه ادراری ایجاد می شود. Covid-19 شدید نیز می تواند باعث سپسیس شود.

به گزارش مدیکال اکسپرس، نکته اصلی در درمان سپسیس، شناسایی سریع علائم عفونت و به دنبال آن استفاده از آنتی بیوتیک و آب است. اما حتی پزشکان دقیق نیز ممکن است در تشخیص علائم اولیه سپسیس مشکل داشته باشند. زیرا هیچ آزمایش واحدی برای تشخیص سپسیس وجود ندارد و علائم این عفونت می تواند مشابه سایر عوارض جدی مانند حمله قلبی، لخته شدن خون، خونریزی یا حتی واکنش های آلرژیک باشد.

منبع: ایسنا