علائمی که نشان دهنده حمله قلبی احتمالی در فرد است

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بیماری قلبی عامل اصلی مرگ و میر زنان و مردان و پدیده ای شایع و در هر ۴۰ ثانیه است. یک نفر بر اثر سکته قلبی می میرد. از هر پنج حمله قلبی یک مورد در سکوت کامل رخ می دهد، به این معنی که قلب آسیب دیده است. اما قبل از این، خود مرد این را نمی دانست.

اغلب علائم هشدار دهنده ای وجود دارد که دانستن آنها می تواند جان شما را نجات دهد. در این قسمت از سلامت و تندرستی نمناک، علائمی را برای شما آورده ایم که نشان می دهد در معرض خطر سکته قلبی هستید و در صورت احساس هر یک از این علائم باید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

درد قفسه سینه

درد در قفسه سینه؛ یعنی احساس فشار، سفتی، کمبود یا احساسی شبیه به سیری و پری در این ناحیه نیز زمانی رخ می دهد که عضله قلب به دلیل انسداد عروق کرونر; خون کافی دریافت نمی کند.

درد در فک، گردن، معده، پشت، شانه یا بازو، به خصوص در سمت چپ

اکثر افراد در حین حمله قلبی درد قفسه سینه ندارند، اما در عوض ممکن است در یک طرف بدن، به خصوص در سمت چپ احساس درد کنند، که به دلیل عدم جریان خون به عضله قلب است. اگر در هر یک از این نواحی احساس درد می کنید؛ فوراً به پزشک مراجعه کنید.

تنگی نفس

یکی از علائم اصلی حمله قلبی، تنگی نفس است که با درد قفسه سینه همراه است. تنگی نفس ممکن است دلایل دیگری داشته باشد که باید فورا بررسی شود.

تهوع و استفراغ

حالت تهوع و استفراغ، به ویژه زمانی که با درد قفسه سینه همراه باشد، می تواند نشانه حمله قلبی باشد، در این صورت باید آزمایش شود تا پزشک بتواند علت واقعی را تشخیص دهد.

عرق کردن و سرگیجه

احساس سبکی سر و سرگیجه و تعریق شدید؛ یکی دیگر از علائم رایج حمله قلبی این است که در این صورت باید فورا به اورژانس مراجعه کنید.