علائم بدن به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارد



به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردرد و گرسنگی مکرر از عوارض رژیم کم کربوهیدرات است. رژیم‌های کم کربوهیدرات، مانند رژیم‌های کتوژنیک، به کاهش وزن کمک می‌کنند و به همین دلیل محبوب هستند، اما این بدان معنا نیست که خوردن کربوهیدرات باعث چاقی یا جلوگیری از کاهش وزن می‌شود.

بیشتر بخوانید:

البته همه کربوهیدرات ها یکسان ایجاد نمی شوند. ساخته شده از شکر و آرد تصفیه شده، می توانند سطح قند خون را بالا ببرند و به کاهش وزن کمک کنند، اما کربوهیدرات های پیچیده از غلات کامل و سبزیجات برای داشتن شکمی سالم و صاف ضروری هستند. بنابراین اگر کربوهیدرات های ضروری را در روز (حدود ۲۲۵ گرم در روز) مصرف نکنید، احساس بدی خواهید داشت. این در تجویز کتوژنیک نیز صادق است.

یکی از بزرگترین مشکلاتی که طرفداران رژیم های کتوژنیک دارند کمبود فیبر است زیرا منجر به سوء هاضمه، عدم تعادل روده و گرسنگی دائمی می شود.

این وضعیت به این معنی است که بدن شما به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارد

۱. سردرد بدی خواهید داشت

کربوهیدرات ها برای تولید گلوکز نیازی به پردازش اضافی ندارند، بنابراین سطح قند خون را کنترل می کنند. با این حال، اگر به اندازه کافی کربوهیدرات (یا به طور کلی غذا) نخورید، سطح قند خون کاهش می یابد و باعث سردرد می شود. اگر مدتی پس از شروع برنامه کاهش وزن کم کربوهیدرات از این نوع سردرد رنج می برید، می تواند نشانه ای از نیاز شما به کربوهیدرات باشد. برای کنترل وزن و کنترل سردرد، از برخی محصولات پر کربوهیدرات مانند سیب، گلابی و هویج استفاده کنید.

۲. اغلب احساس سرما می کنند

اگر دمای بدن شما نرمال است (۲۱.۱۱ درجه) اما سرما خورده اید و دندان هایتان در حال قروچه هستند، احتمالاً نشانه آن است که کربوهیدرات کافی دریافت نمی کنید. به گفته یک متخصص تغذیه، رژیم کم کربوهیدرات باعث کم کاری تیروئید و تغییر دمای طبیعی بدن می شود.

۳. دهان شما بوی بدی خواهد گرفت

پس از شروع یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات، بدن برای دریافت انرژی مورد نیاز خود به چربی های ذخیره شده روی می آورد. اگرچه این می تواند چربی شکم را کاهش دهد، اما می تواند باعث بوی بد دهان شود. وقتی کربوهیدرات کافی دریافت نمی کنید، بدن شما چربی و پروتئین را به عنوان انرژی می سوزاند، فرآیندی که کتوز نامیده می شود. متأسفانه استفاده از پروتئین و چربی برای انرژی می تواند منجر به بوی بد دهان شود. بنابراین علاوه بر استفاده بیشتر از کربوهیدرات، میزان آب مصرفی خود را نیز دو برابر کنید. کارشناسان معتقدند این ترفند ساده یک درمان موثر است.

۴. سیستم گوارشی غیرعادی دارید

با ممنوعیت استفاده از ماکارونی، نان و سایر غلات، در واقع مصرف فیبر را متوقف کرده اید. وقتی این مکمل را از غذاهای دیگر مانند میوه ها و سبزیجات دریافت نکنید، می تواند مشکلاتی را ایجاد کند که می تواند منجر به مشکلات گوارشی مانند یبوست و یبوست شود. برای کنترل و بهبود عملکرد دستگاه گوارش، روزانه ۲۸ گرم فیبر از سبزیجات کم کربوهیدرات مانند کلم بروکلی، کلم پیچ، اسفناج و مارچوبه مصرف کنید.

۵. شما سخت کار می کنید

کربوهیدرات ها منبع اصلی انرژی در بدن هستند، بنابراین وقتی ذخیره ماهیچه های کربوهیدرات کم باشد، باعث می شود برخی افراد احساس خستگی کنند و بنابراین نمی توانند ورزش های استرس زا را تحمل کنند. لازم است قبل از انجام عمل تعداد کربوهیدرات های مصرفی اندازه گیری شود تا انرژی کافی برای حذف چربی مصرف شود. این به شما امکان می دهد انرژی از دست رفته خود را دوباره به دست آورید. برای اینکه بدن خود را آماده کنید، بعد از تمرین یک میان وعده با ترکیب مناسبی از مواد مغذی بخورید.

۶. وزن کم نمی کنید

رژیم کم کربوهیدرات منجر به کاهش وزن می شود زیرا اگر بدن به طور ناگهانی کربوهیدرات دریافت کند، کبد تولید قند را جبران می کند. با افزایش سطح قند خون، انسولین، هورمونی که چربی را ذخیره می کند، توسط لوزالمعده برای ذخیره چربی به جای هدر دادن آن ترشح می شود. البته این برخلاف انتظار شما خواهد بود.

۷- همیشه احساس گرسنگی می کنید

بسیاری از کربوهیدرات های سالم سرشار از فیبر هستند که اشباع شده است، بنابراین اگر آن را با سایر مکمل های غذایی تکمیل نکنید، ممکن است احساس گرسنگی کنید. افرادی که از رژیم غذایی کم کربوهیدرات پیروی می کنند همیشه احساس گرسنگی می کنند، زیرا به جای جایگزینی آنها با چربی های سالم، به سادگی کربوهیدرات ها را حذف می کنند.

۸. احساس ناراحتی می کنید

مغز نیز مانند بدن از کربوهیدرات ها انرژی می گیرد، بنابراین زمانی که مغز چربی مورد نیاز خود را دریافت نمی کند، حواس شما پرت می شود. بر اساس این مطالعه، زنانی که رژیم‌های غذایی کم کربوهیدرات داشتند، نسبت به زنانی که تغذیه کم کالری داشتند، امتیازات کمتری در ورزش ذهنی دریافت کردند، اما به محض خوردن کربوهیدرات، به‌طور قابل توجهی روزه گرفتند.

۹. شما فردی عصبانی و برونگرا هستید

زمانی که فرد کربوهیدرات دریافتی خود را کاهش دهد، به خصوص در ابتدای رژیم، ضعیف و تحریک پذیر می شود، زیرا کالری کافی دریافت نمی کند و قند خون پایینی دارد. کربوهیدرات ها برای تولید سروتونین، یک ماده شیمیایی که به مغز احساس خوبی می دهد، نیاز است. افزودن کربوهیدرات به رژیم غذایی نیز باعث افزایش خلق و خوی شما می شود.

انتهای پیام/