عوارض آپاندکتومی چیست؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بسیاری از جراحی هایی که امروزه انجام می شود عوارض و خطرات احتمالی خاص خود را دارند. به طور کلی، جراح تمام عوارض جانبی لازم را قبل از جراحی با جزئیات فهرست می کند.

آپاندیس یک کیسه کوچک و بدون استفاده یا ساختار لوله ای است که به روده بزرگ متصل شده و در سمت راست پایین شکم قرار دارد. این عضو عضو مهمی در بدن انسان نیست، اما برخی افراد معتقدند یا فکر می‌کنند که این عضو به فرد کمک می‌کند تا از اسهال، التهاب یا عفونت‌های روده بهبود یابد و از آنجایی که عملکرد صحیح آن ناشناخته است، اعتقاد بر این است که بدن پس از آپاندکتومی بدون هیچ علامتی به کار خود ادامه خواهد داد.

اضافات

آپاندیس گاهی اوقات به دلیل تجمع مدفوع، باکتری ها و سایر ارگانیسم های عفونی حساس است. با رشد باکتری ها در این ناحیه، چرک ایجاد می شود و چرک انباشته شده باعث تورم و سوزش آپاندیس می شود و درد شدیدی در نزدیکی ناف ایجاد می کند که به زودی به سمت راست پایین شکم گسترش می یابد. این آپاندیس عفونی به عنوان آپاندیسیت شناخته می شود.

علائم آپاندیسیت:

کاهش اشتها
اسهال
سپس
حالت تهوع
ادرار دردناک
تاپیکا

زمانی که آپاندیسیت به دلیل وجود باکتری و چرک ایجاد می شود، احتمال پارگی آپاندیس و ورود چرک عفونی به حفره شکمی وجود دارد. برای جلوگیری از پارگی آپاندیس، عمل جراحی به نام آپاندکتومی برای خارج کردن آپاندیس از بدن ضروری است.

جراحی آپاندیسیت لاپاراسکوپی است، یعنی کمتر تهاجمی است و این عمل با بیهوشی عمومی یا بی حسی نخاعی انجام می شود.

عوارض جانبی احتمالی مرتبط با آپاندکتومی

۱. تحویل زودهنگام:

عدم دلبستگی در بدن در ۸ تا ۱۰ درصد موارد منجر به زایمان زودرس زنان می شود که در این میان حدود ۲ درصد از مردان باردار هستند.

۲. التهاب روده و ایلئوس:

تقریباً ۳ درصد از بیمارانی که زائده های خود را برداشته اند، مدفوع، گاز و آب از طریق روده تا حدی یا به طور کامل مسدود می شود که در صورت عدم درمان می تواند منجر به عوارض جدی تری شود.

ایلئوس یک بیماری بسیار دردناک و موقتی است که در آن کمبود حرکت و پریستالسیس در روده وجود دارد که می تواند منجر به سوء هاضمه و عملکرد طبیعی روده شود.

۳. عفونت زخم:

این مشکل یک مشکل رایج برای افرادی است که تحت عمل آپاندکتومی قرار گرفته اند. تقریباً ۱.۹ درصد از افرادی که تحت عمل جراحی لاپاراسکوپی قرار گرفته اند و حدود ۴.۳ درصد از افرادی که تحت عمل جراحی باز قرار گرفته اند، این وضعیت را تجربه خواهند کرد.

۴. آبسه و جوش:

آبسه (تجمع چرک و عفونت) می تواند در ناحیه آپاندیس در حال ظهور ایجاد شود.

۵. پریتونیت:

این التهاب در حفره صفاق (غشایی که دیواره داخلی معده و اندام های شکمی را می پوشاند) رخ می دهد و معمولاً در اثر عفونت باکتریایی یا انگلی ایجاد می شود.

به طور کلی، هیچ عارضه جانبی طولانی مدتی از آپاندکتومی وجود نخواهد داشت، اما برخی از بیماران ممکن است مشکلات ذکر شده در بالا را تجربه کنند یا دچار فتق یا آپاندیسیت لوزه (عفونت لگن) شوند. قسمت باقی مانده از آپاندیس).