غذاهای پروتئینی برای انرژی بخشیدن به روز شما

هنگامی که به دنبال یک منبع خوب انرژی برای روز هستید، پروتئین باید انتخاب شما باشد. در حالی که کربوهیدرات ها و قندها به شما انرژی بالایی می دهند اما این یک احساس موقتی است. شما به همین سرعت دچار ریزش قند خواهید شد و حتی بدتر هم خواهید شد. عارضه جانبی ناخوشایند خوردن مقدار زیادی کربوهیدرات یا قند این است که بدن شما به سادگی هوس بیشتری از همان کربوهیدرات ها می کند و یک چرخه معیوب از بالا و پایین ها ایجاد می کند.

خوردن غذاهای پروتئینی به شکستن این چرخه کمک می کند. اول از همه، پروتئین به شما کمک می کند تا مدت بیشتری نسبت به کربوهیدرات ها و قندها احساس سیری کنید. گرسنگی شما برای مدت طولانی تری برطرف می شود. دوم، شما قادر خواهید بود چرخه هوس بیشتر و بیشتر کربوهیدرات را بشکنید و از اوج و فرودهای بعدی عبور کنید. بدن شما به سادگی هوس کربوهیدرات ها و قندها را زمانی که به او پروتئین می دهید، نمی شود. و در نهایت، با اضافه کردن وعده‌های مکرر غذاهای پروتئینی در طول روز، انرژی بیشتری برای روز پیدا خواهید کرد. در اینجا چند غذای پروتئینی خوب وجود دارد که به روز شما انرژی می بخشد.

ماست – ماست یک غذای پروتئینی عالی است که می توانید در طول روز از آن لذت ببرید. سعی کنید تا حد امکان از ماست های طعم دار اضافه شده با شکر دوری کنید. یک ماست با طعم عالی و رضایت بخش، ماست یونانی است. این ماست پر طعم است و کمی غلیظ تر از ماست سنتی است. برای صبحانه ماست را با ماست یونانی با توت تازه و روی آن مقدار کمی گرانولا درست کنید. از ماست یونانی به عنوان پایه یک اسموتی استفاده کنید. ماست یونانی نیز یک خوراکی خوب برای پایان روز ایجاد می کند، به خصوص زمانی که با گرانولای ترد مخلوط شود.

تخم مرغ – تخم مرغ مواد غذایی پروتئینی هستند که می توان از آنها به روش های مختلف برای تامین انرژی در طول روز استفاده کرد. می توانید روز خود را با یک املت پر از پنیر (یکی دیگر از مواد غذایی پروتئینی) و انواع سبزیجات شروع کنید. قبلاً بارها آن را شنیده اید، اما یک صبحانه خوب شروع درستی برای بقیه روز می کند. داشتن انرژی در صبح زود به شما کمک می کند تمرکز و انگیزه داشته باشید. همچنین می‌توانید در ابتدای هفته حدود نیم دوجین تخم‌مرغ را بجوشانید و در طول روز به عنوان میان‌وعده میل کنید. فراموش نکنید که تخم مرغ های خرد شده یا ورقه شده را به سالاد خود اضافه کنید تا یک پانچ غذای پروتئینی داشته باشید (مخصوصاً زمانی که برخی از غذاهای پروتئینی دیگر ذکر شده در زیر را اضافه می کنید). برای شام، گاهی اوقات یک کیش تخم مرغ را امتحان کنید.

آجیل سویا – آجیل سویا اندازه کوچکی دارد، اما حاوی مواد غذایی پروتئینی قوی است. آنها به صورت برشته و حتی در طعم های چاشنی مختلف عرضه می شوند. یک کیسه آجیل سویا را در کیف خود، در ماشین یا روی میز کار خود نگه دارید و زمانی که سطح انرژی شما کاهش پیدا کرد، آنها را بردارید. همچنین می توانید آنها را به سالاد پر پروتئین اضافه کنید.

هوموس – هوموس یک غذای پروتئینی عالی است که از نخود مرغ تهیه می شود. برای یک میان وعده میان روز عالی است. می توانید هر تعداد سبزی تازه را در هوموس آغشته کنید، مانند کلم بروکلی، نخود فرنگی و جیکاما. مثلث های نان پیتا نیز آغشته به هوموس عالی هستند. سعی کنید یک لایه نازک هوموس را به عنوان چاشنی در یک بسته بندی ساندویچی بمالید تا طعمی خوش طعم جدید پیدا کنید.

ماهی تن / ماهی قزل آلا – ماهی تن یک غذای پروتئینی فوق العاده است که می تواند برای انرژی بیشتر به روز خود اضافه شود. ماهی تن کنسرو شده یا کیسه‌ای یک پرکننده عالی برای جیب پیتا است. شما همچنین می توانید آن را به سالاد پر پروتئین اضافه کنید. در حالی که اکثر مردم وقتی به ماهی تن فکر می کنند به کنسرو ماهی تن فکر می کنند، ماهی تن تازه فوق العاده است. می توانید آن را به عنوان استیک ماهی تن کبابی کنید. اگر تا به حال سوشی را امتحان نکرده اید، ماهی تن یک ماده فوق العاده در رول ها یا به عنوان ساشیمی است. ماهی سالمون یکی دیگر از سوشی های عالی است. ماهی سالمون را نیز می توان به صبحانه خود اضافه کرد. سالمون دودی را با یک لایه نازک پنیر خامه ای و مقداری کپر برای یک صبحانه بسیار رضایت بخش امتحان کنید.

پنیر – غذاهای پروتئینی زمانی بهترین هستند که انواع مختلفی داشته باشند، و تنوع بسیار زیادی در پنیرها وجود دارد! سعی کنید از خواربار فروشی محلی خود که دارای یک نوار پنیر است دیدن کنید تا انواع جدید را امتحان کنید. وقتی چند مورد جدید را که دوست دارید پیدا کردید، ذخیره کنید و از آنها برای انرژی در طول روز استفاده کنید. صبح ها می توانید پنیر را به تخم مرغ های خود اضافه کنید. یک تکه پنیر تازه پیدا شده با یک سیب برای میان وعده میل کنید. یا مقداری از آجیل های مختلف را برای یک میان وعده با انرژی پروتئین بالاتر میل کنید. و سالاد پر پروتئین ما را فراموش نکنید: مقداری پنیر رنده شده به آن اضافه کنید.

گوشت بدون چربی – وقتی به غذاهای پروتئینی فکر می کنید، معمولاً گوشت ها به ذهنتان خطور می کند. هنگامی که به دنبال انرژی بخشیدن به روز خود هستید، انتخاب گوشت بدون چربی بسیار مهم است. گوشت های چرب با تمام چربی های اضافی اضافی باعث تنبلی می شوند. هیچ اشکالی ندارد که گوشت بدون چربی را به صبحانه، ناهار یا شام خود اضافه کنید. لازم نیست یک دسته کربوهیدرات را به یک همبرگر بدون چربی یا بوفالو برگر اضافه کنید. سعی کنید به سبک پروتئینی بروید و برگر خود را به جای نان در کاهو بپیچید. شما احساس انرژی بسیار بیشتری خواهید داشت!

مکمل های پروتئینی – مکمل های پروتئینی راه عالی دیگری برای افزودن غذاهای پروتئینی به روز شما هستند. گاهی اوقات شما فقط به چیزی سریع و آسان نیاز دارید. چه یک شیک آماده یا یک پودر پروتئینی که در اسموتی درست می‌کنید، مکمل‌های پروتئینی می‌توانند راهی مناسب برای انرژی بخشیدن به شما در روز برای صبحانه، ناهار یا یک میان‌وعده پروتئینی باشند. علاوه بر این، می توانید یک شات پروتئینی آماده از Protica را نیز امتحان کنید. این شات پروتئینی با نام Profect شناخته می شود و در چندین طعم خوشمزه و میوه ای موجود است. پروتئین مورد نیاز بدن شما را تامین می کند و به سختی کالری دارد.