مربی ورزشی؟ پس چی؟

شما یک مربی زندگی، یک مربی اجرایی، یک مربی شرکتی، یک مربی تناسب اندام، یک مربی شخصی، یک مربی مالی، یک مربی تصویر هستید …

ببخشید، اگر فراموش کردم به نوع خاصی از مربی که هستید اشاره کنم.

این که آیا شما به تازگی تحصیلات مربیگری خود را به پایان رسانده اید یا قبلاً یک مربی باتجربه هستید، واقعاً مهم نیست. فقط تصور کنید با کسی ملاقات می کنید که شما را نمی شناسد. بیایید آن شخص را سوزان بنامیم.

سوزان از شما می پرسد، “پس، برای امرار معاش چه کار می کنید؟”

پاسخ طبیعی شما چه خواهد بود؟

می گفتم من مربی اجرایی و مربی هستم.

پاسخ معمولی که می‌توانم دریافت کنم «هوم، هوم، جالب است». سپس گفتگو به چیز دیگری می رفت.

یا سوزان می پرسید: “مربی؟ مربی؟ آه، کدام ورزش؟ تنیس؟”

و من پاسخ می دادم: “نه، نه، من مربی مدیران هستم.”

سوزان: “اوه، باشه”

و در بیشتر موارد این امر در مورد آن خواهد بود.

شاید شما شروع به دیدن اینکه من شما را به کجا می برم.

هنگامی که ما توقف فروش خود را توسعه دادیم! برنامه ای برای کمک به فروشندگان در تسریع تجارت خود، تصمیم گرفتیم از تماس های سرد برای تمرین راه های جدید ارتباط با مشتریان بالقوه استفاده کنیم. از آنجایی که برقراری تماس‌های سرد شاید چالش‌برانگیزترین راه برای دستیابی به کسب‌وکار جدید باشد، فکر می‌کردیم زمانی که بر تماس‌های سرد مسلط شدیم، برقراری تماس‌های گرم یا ملاقات با افراد جدید، به عنوان مثال، در یک رویداد شبکه‌ای، کار سختی است.

بحرانی ترین نقاط در تماس سرد چیست؟

o 100 درصد احترام گذاشتن به افرادی که با آنها تماس می گیریم (که همچنین به معنای احترام به تصمیم آنها در صورتی که بگویند وقت صحبت کردن ندارند)

o قادر به ایجاد رابطه فورا

o برقراری تماس تا حد امکان برای افرادی که با آنها تماس می گیریم مرتبط باشد

وقتی یک تماس سرد برقرار می کنید، گیرنده می خواهد بلافاصله بداند که آیا تماس به او مربوط است یا نه. در واقع، سؤالات مهم این است: چه کار می کنی؟ چرا من را صدا می کنید؟ و به خصوص، چرا باید با شما صحبت کنم؟

آیا می بینید که سؤالات عنوان این مقاله در بیشتر موارد در واقع به معنای هر سه سؤال است؟

در یک تماس سرد، معمولا زمان بسیار کمی برای پاسخ دادن به این سه سوال دارید. بنابراین بهتر است یک بیانیه واضح برای پوشش همه آنها داشته باشید. به آن “سخنرانی آسانسور” نیز می گویند که نباید بیش از ۲۰ تا ۳۰ ثانیه طول بکشد.

به منظور ایجاد یک سخنرانی آسانسوری قدرتمند، ابتدا باید مشخص کنید که مردم عموماً به چه چیزی علاقه دارند. آیا آنها واقعاً به کاری که شما انجام می دهید علاقه مند هستند؟ مگر اینکه آنها به نوعی به شما اهمیت می دهند، پاسخ “نه!” در عوض، مردم به مسائل خود، مشکلات و منافع خود علاقه مند هستند.

در نتیجه، یک سخنرانی آسانسوری نباید توضیح دهد که شما چه کار می کنید، بلکه باید آنچه را که مشتریان شما به دست می آورند، توضیح دهد، یعنی چه نوع مزایایی ارائه می دهید، کدام مسائل و مشکلات را می توانید حل کنید و غیره.

به عنوان مثال، به جای گفتن “سلام، من چارلی هستم. من یک مربی و مربی اجرایی هستم”، بسیار معنادارتر است که بگوییم: “سلام، نام من چارلی لنگ است و با مدیران ارشدی کار می کنم که احساس می کنند پناهگاه هستند.” هنوز به پتانسیل کامل خود نرسیده اند یا کسانی که می خواهند تعامل و روحیه در تیم خود را بهبود بخشند.”

می بینید، من به سختی در مورد کاری که انجام می دهم صحبت می کنم. در عوض، سعی می‌کنم تا حد امکان در مورد مشتریانم صحبت کنم تا سوزان، در مثال ما، بتواند از خود بپرسد: “آیا این چیزی است که من هم به آن توجه دارم؟” اگر بله، سوزان مطمئناً کاملاً به نحوه انجام این کار علاقه مند می شود. سپس به بحث طولانی تر منجر می شود. اگر سوزان خودش نمی تواند با این موضوع ارتباط برقرار کند، شاید او شخص دیگری را می شناسد که این کار را انجام می دهد.

توصیه می کنم که آسانسور گفتار خود را بسازید، آن را یادداشت کنید، آن را دقیق تنظیم کنید، آن را آزمایش کنید و سپس هر زمان که فرصت داشتید آن را تمرین کنید. این به شما کمک می کند فرصت های تجاری بیشتری را شناسایی کنید.

اکثر مردم اهمیتی نمی دهند که شما یک مربی هستید، اما ممکن است به این مهم باشند که چگونه به دیگران کمک می کنید و آیا می توانید به آنها نیز کمک کنید. بنابراین به جای آن در مورد آن صحبت کنید.

حق چاپ ۲۰۰۶ Progress-U Ltd.

رژیم لاغری سریع