معرفی بهترین غذاها برای کاهش وزن



به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز به نقل از هلث، متخصصان و متخصصان تغذیه برخی از مواد غذایی را برای کاهش وزن توصیه می کنند که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود.

غذاهای غنی از پروتئین می توانند به متابولیسم بدن کمک کنند تا سریعتر کار کند. بنابراین، این باعث افزایش کالری سوزی می شود و به عبارت دیگر، پیروی از یک رژیم غذایی با پروتئین بالا می تواند به بدن شما کمک کند تا کالری بیشتری در طول روز بسوزاند.

بیشتر بخوانید:

این غذاها شامل تخم مرغ، مرغ، بوقلمون و ماهی است. البته همه پروتئین ها از حیوانات تامین نمی شود و غذاهایی مانند لوبیا نیز می تواند نیازهای تغذیه ای افراد را تامین کند.

فیبر همچنین می تواند به کاهش وزن کمک کند و شما را برای مدت طولانی تری احساس سیری کند. غذاهای سرشار از فیبر عبارتند از: سیب زمینی، غلات کامل و بلغور جو دوسر.

انواع میوه های تازه مانند انواع توت ها، انگور و سیب می توانند میل به شیرینی جات را کاهش دهند. انتخاب خوب دیگر هندوانه است. هندوانه حاوی ویتامین A، ویتامین C و آنتی اکسیدان های دیگر است که به ترمیم آسیب سلولی برای حمایت از سیستم ایمنی قوی و سلامت کلی کمک می کند. این میوه همچنین حاوی لیکوپن است که با کاهش خطر بیماری قلبی، سرطان و دژنراسیون ماکولا مرتبط با افزایش سن مرتبط است.

کرفس و سایر سبزیجات سبز کم قند هستند. بنابراین به بدن شما در سوزاندن چربی کمک می کند. بسیاری از سبزیجات، به خصوص سبزیجات سبز و برگ دار، حاوی مقادیر زیادی فیبر هستند که می تواند به شما کمک کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. همچنین انواع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را برای عملکرد صحیح فراهم می کند که می تواند به کاهش وزن سالم کمک کند.

همانطور که در یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ در مجله Nutrients نشان داده شده است، شیر کم چرب و سایر محصولات لبنی می تواند بخشی از رژیم کاهش وزن باشد.

محققان دریافتند که چهار تا پنج وعده روزانه از غذاهای لبنی کم چرب می تواند برای کاهش وزن یا حفظ وزن مفید باشد و منجر به نتایج خوب استخوان و بدن در زنان یائسه ای شود که به دنبال کاهش وزن هستند.

همچنین کافئین، قهوه و چای سبز از جمله غذاهایی هستند که باید در رژیم لاغری خود بگنجانید. سرکه سیب از دیرباز به عنوان یک چربی سوز و افزایش دهنده وزن در نظر گرفته می شود زیرا حاوی اسید استیک است که محصول جانبی فرآیند تخمیر است. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد اسید استیک می تواند به کاهش اشتها و سوزاندن چربی کمک کند.

البته برای ایجاد تغییرات دائمی باید آهسته پیش رفت. کاهش وزن سریع معمولاً در دراز مدت پایدار نیست و آهسته و پیوسته رفتن برنده مسابقه کاهش وزن است.

موفق ترین برنامه های کاهش وزن ترکیبی از رژیم غذایی و ورزش است. عادات موفقی که به کاهش وزن کمک می کند شامل کنترل وعده های غذایی، تغذیه سالم و خواب کافی است.

انتهای پیام/