نکاتی برای حداکثر تناسب اندام و سلامت

این روزها خوب شدن کار آسانی نیست. همیشه دلایل زیادی وجود دارد که چرا افراد زمانی برای ورزش کردن، تهیه یک وعده غذایی مغذی یا انجام هر کاری که به آن‌ها کمک می‌کند تا در بهترین شکل ظاهر شوند، ندارند. معمولاً مقصر اصلی برنامه کاری کامل است که همیشه با عجله به دفتر می روید. این بدان معناست که تقریباً زمانی برای تهیه یک ناهار خوب وجود ندارد. و هنگامی که به خانه می رسید، آنقدر خسته خواهید بود که نمی توانید روی تردمیل قدم بگذارید یا آن وزنه های آزاد را بردارید. با این حال، تناسب اندام و سلامت باید اولویت شما باشد.

اما آیا باید چنین باشد؟ قطعا نه. شما مدیون بدن خود هستید که آن را سالم و عاری از بیماری نگه دارید. همچنین این زندگی شماست که از داشتن بدنی سالم سود می برد زیرا زمانی که تناسب اندام دارید می توانید کارهای بیشتری را انجام دهید که دوست دارید. وقتی مریض هستید فقط در چهار گوشه اتاق خود قفل هستید، معمولاً فقط در رختخواب خود. پس چگونه می توانید کاری را انجام دهید اگر فقط در آنجا دراز بکشید؟ با رعایت این نکات ساده از بیماری دوری کنید و بدنی سالم را در آغوش بگیرید.

۱. میوه ها و سبزیجات رنگارنگ بخورید.

هرچه سبزیجات و میوه های متنوع تری بخورید، ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری دریافت می کنید. به عنوان یک قاعده کلی، هرچه رنگ سبزی یا میوه تیره تر باشد، حاوی مواد مغذی بیشتری است، به ویژه آنتی اکسیدان هایی که در مبارزه با رادیکال های آزاد موثر هستند، که به نوبه خود باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن شما می شود. اگر در حال حاضر این نوع غذای سالم را می خورید، نیمی از راه را برای حفظ تناسب اندام و سلامت کامل دارید.

۲. حداقل ۳۰ دقیقه در روز پیاده روی کنید.

برای همه افراد پرمشغله، پیاده روی یک ورزش عالی است که می توانند به راحتی آن را در برنامه روزانه خود بگنجانند. گزینه های زیادی برای پیاده روی دارید. می توانید ماشین خود را چند بلوک از محل کار خود پارک کنید و سپس پیاده روی کنید. اگر می خواهید ناهار بخورید، رستورانی را انتخاب کنید که در همان بلوک ساختمان شما نباشد تا فرصت بیشتری برای پیاده روی داشته باشید. اگر هنوز صبح وقت دارید، سگ خود را به پیاده روی ببرید. حیوان خانگی شما نه تنها از این تجربه لذت می برد، بلکه از این طریق ورزش خوبی نیز خواهید داشت.

۳. شب راحت بخوابید.

پزشکان از مدت ها قبل توصیه کرده اند که حداقل هشت ساعت در روز بخوابیم. در حالی که شما همیشه می توانید این توصیه خوب را دنبال کنید، در واقع، مدت زمان خوابیدن فرد در افراد مختلف متفاوت است. برای برخی، پنج ساعت خواب کافی است. فقط شما می توانید بگویید که واقعا چقدر به خواب نیاز دارید تا احساس انرژی و استراحت کنید. به یاد داشته باشید که خواب خوب شبانه بخش مهمی از هر برنامه تناسب اندام و سلامتی است تا انرژی لازم برای روز آینده را به شما بدهد.

رژیم لاغری سریع