هشدار؛ ایستاده غذا نخورید!


لزومی ندارد غذا خوردن در حالت ایستاده خطرناک باشد، یعنی صبحانه، ناهار یا شام را در حالت ایستاده بخورید. اما این نوع غذا خوردن احساس گرسنگی را از بین نمی برد.

در دنیای پرتلاطم امروز، بسیار آسان است که آنقدر در عجله زندگی غرق شویم که فراموش کنیم چه چیزی مهمتر است. درست است که باید از سبک زندگی کم تحرک دوری کنیم. زیرا باعث چاقی، دیابت و عوارض و بیماری می شود; اما به هر حال غذا خوردن در حالت ایستاده مضراتی هم دارد که باید حواسمان به آن باشد.

آیا خوردن در حالت ایستاده فایده ای دارد؟

برای برخی افراد، غذا خوردن در حالت ایستاده باعث علائمی مانند رفلاکس اسید می شود که یکی از شایع ترین مشکلات معده است. بهبود

رفلاکس اسید معده زمانی اتفاق می افتد که فشار زیادی به معده وارد می شود و محتویات معده شامل غذا، اسیدها و نوشیدنی ها تحریک می شود و می خواهند به مری برگردند و …. علائمی مانند احساس سوزش در وسط قفسه سینه یا گلو یا حتی احساس دردناک در دهان یا سوزن سوزن شدن ایجاد می کند. به همین دلیل است که غذا خوردن در حالت ایستاده فشار کمتری به معده و روده وارد می کند و مشکلات کمتری مانند سوزش سر دل را تجربه خواهید کرد.

اثرات غذا خوردن در حالت ایستاده

اگر می خواهید بدانید چرا خوردن در حالت ایستاده خطرناک است، موارد زیر را با دقت بخوانید، از جمله:

تشکیل گاز و گاز معده: طبق اطلاعات موجود، وقتی ایستاده غذا می خورید، خون به سمت ساق پا می ریزد که عامل جاذبه است و همین امر باعث می شود که جریان خون به معده برسد. اگر معده نیازی به هضم غذا ندارد، پس چنین باشد. منجر به هضم ضعیف کربوهیدرات ها می شود و این منجر به التهاب و گاز می شود.

از طرفی غذا خوردن در حالت ایستاده باعث می شود به دلیل شرایط سختی که در آن قرار دارید، خیلی سریع غذا بخورید و این سرعت زیاد هوای زیادی را وارد معده می کند که باز هم; باعث ایجاد گاز و التهاب خواهد شد.

فرآوری ناقص مواد غذایی: وقتی ایستاده غذا می خورید، بدن نمی تواند غذا را به درستی هضم کند و غذایی که دریافت کرده اید را هضم کند، بنابراین حتی اگر یک بشقاب از بهترین غذای دنیا را بردارید و این طرف و آن طرف بدوید و همزمان غذا بخورید، نه تنها. این نه تنها برای بدن شما مفید است، بلکه سیستم گوارش شما را نیز از بین می برد.

پرخوری و چاقی: افرادی که ایستاده غذا می خورند معمولا فست فود می جوند و این سرعت بالا باعث می شود دیرتر احساس سیری کنند و این می تواند دلیلی برای پرخوری باشد.

از طرفی غذا خوردن در حالت ایستاده نشان دهنده عجله است و افرادی که ایستاده غذا می خورند معمولا مضطرب هستند که باعث می شود دیرتر ترتیب سیری را بفهمند و بیشتر غذا بخورند و چاق شوند.

چگونه غذا بخوریم

بهتر است وقتی غذا می خورید آرامش واقعی داشته باشید و بدنتان تحت استرس و استرس قرار نگیرد، زیرا استرس هضم غذا را به شدت مختل می کند، بنابراین بنشینید و با آرامش و بدون عجله غذا بخورید، زیرا نشستن و غذا خوردن در حالت سالم ثبات است. غذا کمک می کند و فرد با احتیاط بیشتری غذا می خورد و می تواند از آنچه خورده بهره بیشتری ببرد و بدن دچار مشکلاتی مانند چاقی و اضافه وزن نشد.

برای سالم ماندن ابتدا باید غذاهای سالم بخورید و ثانیاً این غذاهای سالم را بخورید و درست بخورید و از عادات بدی مانند غذا خوردن در حالت ایستاده دوری کنید.

سه وعده غذایی را به هیچ وجه فراموش نکنید و بین چربی ها، پروتئین ها و کربوهیدرات ها تعادل داشته باشید و از میان وعده ها بین وعده های غذایی خودداری کنید و سعی کنید در زمان های مشخص غذا بخورید. حتی زمانی که مشغله زیادی دارید، زمان کافی برای خوردن بگذارید و لقمه را با دقت بجوید و از غذای خود لذت ببرید.

منبع: ایسکانیوز