هنگامی که علائم بیماری کبد با درد قلب ظاهر می شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، وضعیت معده و محتویات آن می تواند چیزهای زیادی در مورد سلامتی به ما بگوید. درد، تهوع و انقباضات عضلانی بعد از غذا خوردن به شما کمک می کند تا اطلاعات خوبی در مورد بیماری ها به دست آورید و از بسیاری از مشکلات جلوگیری کنید. در این قسمت در مورد بیماری کبد صحبت خواهیم کرد که درد دل خود را دارد. پس با ما همراه باشید.

ارتباط بین بیماری های کبدی و درد و عوارض شکم

بیماری کبد می تواند علت مشکلات معده باشد. تومورهای کبد می توانند مشکلاتی را برای افراد ایجاد کنند. اگر اندازه آنها افزایش یابد، به بافت کبد آسیب می رساند و می تواند باعث سرطان کبد شود. کبد دارای هورمونی است که تاثیر مهمی بر اندام های بدن دارد و می تواند باعث افزایش سطح کلسیم خون شود. وضعیت بدن را از بین می برد.

دل درد و حالت تهوع را به شوخی نگیرید

تهوع یکی از شایع ترین علائم در بین بیماری های مختلف است. بیماری هایی که می توانند خفیف یا شدید باشند. گاهی اوقات به مسمومیت غذایی، عفونت یا حتی خوردن غذا مربوط می شود. اگر این حالت تهوع ادامه یابد و با علائم دیگر سرطان کبد همراه باشد، ممکن است نشانه مشکل کبدی باشد که باید فورا به پزشک اطلاع داده شود.

علاوه بر دل درد و حالت تهوع؛ سرگیجه، یبوست، ضعف، تشنگی زیاد و تکرر ادرار از جمله علائم این مشکل است.

سرطان کبد در مراحل اولیه هیچ علامتی ندارد

شاید کسی سرطان کبد داشته باشد. اما در مراحل اولیه این علامت را نشان نمی دهد. سن، نژاد و جنسیت تاثیر بسزایی در روند بیماری افراد دارد. همچنین از عوامل خطر سرطان می توان به ویروس هپاتیت B، ویروس هپاتیت C، چاقی و … اشاره کرد که با کنترل و رعایت سبک زندگی صحیح تا حدودی می توان از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد.

از سوی دیگر، دانستن علائم هشداردهنده بیماری کبد که معمولاً شامل کاهش وزن غیر ارادی، کاهش اشتها، درد در قسمت بالای شکم، تورم، ضعف، خستگی، زردی، سفیدی بیش از حد است، بسیار مهم است. پوست و مدفوع سفید و گچ است.

عملکرد و نقش مهم کبد در بدن

کبد بیش از ۵۰۰ عملکرد را انجام می دهد. کبد به عنوان بزرگترین عضو داخلی بدن که به اندازه یک توپ فوتبال است و در سمت راست شکم زیر دیافراگم و بالای شکم قرار دارد، یکی از شلوغ ترین اعضای بدن به حساب می آید.

بیش از ۵۰۰ عملکرد مهم توسط این اندام انجام می شود که به متابولیسم، تقویت سیستم ایمنی، هضم، سم زدایی، ذخیره ویتامین ها و سایر اعمال کمک می کند. در واقع، فرآیند گوارش توسط کبد انجام می شود. به همین دلیل، کبد نقش بسیار مهمی در هضم و جذب مواد مغذی دارد.

وظیفه اصلی کبد تجزیه مواد مغذی جذب شده از روده کوچک است. کبد وارد روده کوچک می شود که نقش مهمی در هضم چربی ها و برخی ویتامین ها دارد. اما علاوه بر این عملکردها، مواد شیمیایی مضر را نیز کاهش می دهد و اجزای بسیاری از داروهای سمی برای بدن را تجزیه می کند. این کارکردها آنقدر مهم و مهم هستند که ما نمی توانیم بدون آنها زندگی کنیم.