واریته جدید Corona Omicron چه ویژگی هایی دارد؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دو مدل جدید آمیکرون با نام های BA4 و BA5 در اکثر کشورها مورد توجه قرار گرفته است. مطالعات و داده های به دست آمده نشان می دهد که این گونه ها مسری تر از گونه های قبلی آمیکرون هستند و احتمال بیشتری برای ایجاد عفونت های جدید دارند.

تغییرات قابل توجه در این گونه ها ممکن است به آنها اجازه دهد تا سلول ها را بیشتر آلوده کرده و باعث بیماری شوند.

هنگامی که آمیکرون برای اولین بار ظاهر شد، متوجه شدیم که باعث بیماری جدی نمی شود، اگرچه مسری تر از گونه های دلتا بود. محققان ژاپنی می گویند که نوع جدیدی از میکرون می تواند باعث بیماری شود.

در آزمایش‌های آزمایشگاهی، مشخص شد که وقتی افراد مبتلا به عفونت‌های BA1 و BA2 تشخیص داده نشده از این بیماری بهبود می‌یابند، آنتی‌بادی‌های لازم برای محافظت در برابر BA4 و BA5 را ندارند.

تیم تحقیقاتی دریافتند که BA4 و BA5 راحت‌تر در سلول‌های ریه انسان تکثیر می‌شوند و باعث بیماری‌های جدی‌تر می‌شوند. این نتایج اولیه نشان می دهد که BA4 و BA5 نسبت به BA2 خطر بیشتری برای سلامت جهانی دارند.

علائم نوع جدید آمیکرون

تنگی نفس و از دست دادن حس بویایی یا بو در گونه های قبلی ویروس شایع تر بود. علائم BA4 و BA5:

. سرفه کردن

. آبریزش بینی

. گلو درد

. خستگی

. سردرد

. درد عضلانی

. نفس کشیدن

– استفاده از ماسک و کولر همچنان بهترین راه برای پیشگیری از این عفونت هاست. ویروس‌های کووید می‌توانند ساعت‌ها در هوا باقی بمانند، بنابراین مهم است که درها و پنجره‌ها را تا حد امکان باز بگذارید.

– واکسن ها همچنان در کاهش بار ویروسی مهم و موثر هستند. حتی افرادی که در بیمارستان بستری می شوند در صورت واکسینه کامل به سرعت بهبود می یابند.

منبع: تبیان