پاستا انچیلادا وگان با یک قابلمه {One Pot Vegan Meals فوق العاده آسان!}


این یک زمان شلوغ از سال است و من متوجه می شوم که مشتریان من می خواهند به اصول اولیه بازگردند. این معمولاً به معنای دریافت مایعات بیشتر از طریق برنامه ریزی وعده های غذایی، خرید مواد غذایی، آماده سازی و آشپزی گروهی برای یک شام سالم است. مشتریان من همیشه از غذاهای باقی مانده برای ناهار استفاده می کنند، بنابراین تهیه کافی بسیار مهم است. این دستور غذایی زیبا برای انچیلاداهای گیاهی را وارد کنید. این گیاه وگان است، پر از پروتئین است و می توان آن را در کمتر از ۲۰ دقیقه درست کرد. اگر دیوانه وار به دنبال شام های یک گلدان گیاهی هستید که برای غذاهای باقی مانده مناسب باشد، این شام برای شما مناسب است.

فواید وعده های غذایی “دوم و برو”.

اگر بعد از یک وعده غذایی (گیاهخواری) هستید پس در جای مناسبی هستید. فرصت های زیادی برای یک کاسه غذا وجود دارد. همچنین خواهید دید که از آن به عنوان “تخلیه و رفتن” یاد می شود و معنای تحت اللفظی این است که همه مواد را از بین ببرید و از بین بروید. خیلی ساده است. من عاشق این نوع دستور العمل ها برای سرآشپزهای تازه کار، افرادی با بیماری های مزمن سلامتی یا دردهایی که ایستادن یا آماده شدن برای دوره های زمانی را دشوار می کند، افراد بسیار پرمشغله یا برای آشپزهای جوان (مانند بچه های بزرگتر و نوجوانان) را دوست دارم. اگر فکر می کردید که آماده سازی غذا خیلی وقت است… دوباره فکر کنید!

فواید لوبیا برای سلامتی

آیا می دانستید همه انواع حبوبات سالم هستند؟ آنها سرشار از فیبر هستند، حاوی پروتئین گیاهی هستند، مطلقاً چربی ندارند و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. رنگ های موجود در غذاها اغلب نشان دهنده وجود آنتی اکسیدان های ضد التهابی است. این نمی تواند سالم تر از لوبیا سیاه باشد.

چه لوبیا سیاه، لوبیا سفید، نخود، لوبیا سفید یا نخود سیاه را انتخاب کنید، نمی‌توانید با لوبیا برای پروتئین در ظرفی مانند این غذا اشتباه کنید.

من شخصاً کنسرو می خرم و قبل از استفاده آن را آبکشی می کنم تا نمک آن کم شود. شما می توانید غذای خود را از ابتدا درست کنید، اما به زمان آماده شدن آنها برای خوردن می افزاید. قابلمه ها و زودپزهای فوری واقعا می توانند این روند را تسریع کنند، اما به خاطر داشته باشید که کنسرو لوبیا بسیار مغذی، مقرون به صرفه و برای قلب سالم است.

فواید ماکارونی برای سلامتی

قبلاً گفته ام و باز هم می گویم: پاستا می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل باشد! بله: آنها کربوهیدرات هستند اما ما برای سوخت بدن و ذهن خود به کربوهیدرات نیاز داریم. کربوهیدرات های غلات کامل حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر هستند. برای سلامتی شما ضروری است از کربوهیدرات ها نترسید… آنها را در آغوش بگیرید. اگر ماکارونی گندم کامل یا لوبیا/عدس را انتخاب کنید، می توانید از مزایای سلامتی بیشتری بهره مند شوید. این گزینه ها فیبر و پروتئین بیشتری نسبت به ماکارونی سنتی دارند و این همان چیزی است که من در این دستور غذای انچیلاداهای گیاهی یک گلدانی استفاده می کنم.

یک کاسه انچیلادا لوبیا سیاه درست کنید

این نوع غذای آماده، بسیار آسان، سریع، آسان و برای یک شب شلوغ هفته عالی است. اگر در آشپزخانه به کمک نیاز دارید، تمایل دارید بیشتر غذا را آماده کنید، یا اگر شریکی با مهارت های آشپزی کم یا حتی یک نوجوان یا نوجوان در خانه دارید، این دستور العملی است که آنها می توانند خودشان درست کنند. شما از مواد مفیدی استفاده خواهید کرد (احتمالاً تا به حال همه اینها را دارید!) که می توان آنها را باز کرد و در کنار هم قرار داد تا غذای عالی ایجاد شود. این کار را انجام می دهید (با عکس!)

همه مواد را مخلوط کنید

مرحله اول واقعاً تنها مرحله آماده سازی است! شما به معنای واقعی کلمه ۸ ماده اولیه را جمع آوری می کنید و تمام. شما باید از یک قابلمه بزرگ سوپ یا یک ماهیتابه عمیق بسیار بزرگ استفاده کنید. من یکی دارم که برای سوپ و خورش و به صورت عمده استفاده می کنم و این دقیقاً همان چیزی است که شما در اینجا به دنبال آن هستید. یک کاسه بسیار بزرگ انتخاب کنید.

من دوست دارم از ماکارونی گندم کامل، عدس یا لوبیا استفاده کنم زیرا فیبر و مغذی بیشتری نسبت به ماکارونی سفید معمولی دارند. این دستور پخت با پنه نوشته شده است اما از هر شیرینی دیگری که دوست دارید یا در دست دارید استفاده کنید. پاستا یا صدف عالی خواهد بود.

من از آب سبزیجات کم سدیم برای این دستور استفاده می کنم، اما می توانید از آبگوشت یا آبگوشت غیر گیاهی یا به جای آن از انواع کم سدیم استفاده کنید. این واقعاً به ترجیح شما و آنچه اخیراً در فروشگاه دریافت کرده اید بستگی دارد.

من در بالا در مورد اینکه چقدر کنسرو لوبیا را دوست دارم نوشتم، بنابراین در حالی که رنگ مشکی همان چیزی بود که استفاده می‌کردم، به راحتی می‌توانید لوبیا چیتی یا لوبیا سفید را برای ظاهر و بافتی متفاوت جایگزین کنید. من دوست دارم حبوبات را قبل از استفاده بشوییم تا نمکشان کم شود. اگر می خواهید پروتئین را تقویت کنید، از دو قوطی استفاده کنید.

دست از پختن

دیشب داشتم این کار را انجام می دادم در حالی که عصر چند کار را تمام می کردم و شوهرم می خواست روی یک دوچرخه پلوتون بپرد. می دانستم که برای پختن یک غذای عمیق وقت نداریم و ظرف ۳۰ دقیقه یا بیشتر گرسنه خواهیم شد. همه چیز را در قابلمه ریختم و آب پز کردم و پایین آوردم و تایمر را ۱۵ دقیقه تنظیم کردم و برگشتم تا کارم تمام شود. این یک روش آسان برای آشپزی است. لطفاً به خاطر ایمنی، مراقب اجاق گاز خود باشید.

ارائه و ذخیره سازی

پس از پایان کار، می توانید این غذای ماکارونی وگان یک قابلمه ای انچیلادا را بلافاصله سرو کنید. با کمی پنیر گیاهی معمولی یا رنده شده و مقداری آووکادوی تازه بسیار تند است. گشنیز واقعا طعم ها را نیز روشن می کند. اگر دوست داشتید می توانید کمی آبلیمو یا مقداری سس تند برای پوست اضافه کنید. همچنین می توانید مقداری خامه ترش لبنی یا غیرلبنی یا کمی گواکامول به آن اضافه کنید. با خیال راحت این را خودتان بسازید. هر بار که شکست می خورم کمی متفاوت است و من آن را در دستور غذا دوست دارم.

اگر می‌خواهید وعده‌های غذایی فوق‌العاده ساده یا شام‌های گیاهی را در یک کاسه داشته باشید، این خوراکی‌های مورد علاقه را امتحان کنید:

ناچوهای گیاهی سالم
ماکارونی ریحان گوجه فرنگی آسان

سوپ مینسترون سالم

کاسرول لازانیا وگان

لطفاً هنگام تهیه این دستور حتماً امتیاز دهید و نظر دهید! به من بگویید چه چیزی برای شما کار کرد 🙂

  • ۴ فنجان ها ماکارونی گندم کامل یا لوبیا/عدس نپخته
  • ۴ فنجان ها آب سبزیجات
  • ۱۵ می تواند اونس لوبیا سیاه را آبکش کرده و آبکشی کنید
  • ۱۴.۵ می تواند اونس گوجه فرنگی خرد شده (بدون آبکش)
  • ۲ میانگین فلفل دلمه ای خرد شده
  • ۱ فنجان دانه ذرت منجمد
  • ۱۰ می تواند اونس سس انچیلاداس (سبز یا قرمز)
  • ۲ قاشق های بزرگ چاشنی تاکو
  • ۱/۲ فنجان پنیر چدار خرد شده، معمولی یا وگان
  • ۱/۲ فنجان گشنیز خرد شده
  • ۱ کم اهمیت آواکادو خرد شده
  • در یک تابه بزرگ، پاستا، آب گوشت، لوبیا سیاه، گوجه فرنگی، فلفل، ذرت، سس انچیلادا و چاشنی تاکو را با هم ترکیب کنید.

  • روی حرارت متوسط ​​رو به بالا بجوشانید، سپس حرارت را کم کرده و آن را بدون درب بجوشانید تا پاستا نرم (کمی سفت اما کاملاً پخته شود) و سس غلیظ شود، ۱۴ تا ۱۵ دقیقه.

  • پنیر چدار را اضافه کنید و هم بزنید تا ذوب و یکدست شود. با خیال راحت از پنیر گیاهی برای یک غذای کاملاً گیاهی/بدون لبنیات استفاده کنید.

  • به عنوان چاشنی آن را با پنیر دلخواه، گشنیز تازه و آووکادو به صورت گرم سرو کنید.

سرویس: ۱.۵فنجان ها | کالری: ۴۴۴کالری | کربوهیدرات ها: ۸۴g | پروتئین: ۱۸g | چربی: ۵g

رژیم لاغری سریع