پنکیک پروتئین موز {آمادگی سالم و خوشمزه برای صبحانه}


آیا به دنبال یک صبحانه سالم و غنی از پروتئین هستید که بتوانید زودتر آن را تهیه کنید؟ تلاش های صبحگاهی خود را متوقف کنید و “صبحانه” را به بخشی از آماده سازی وعده های غذایی هفتگی خود اضافه کنید. این پنکیک های پروتئین موز فوق العاده صاف برای شما هستند! با لذت بردن از این خوراکی های تازه و/یا منجمد می توانید صبح خود را با یک صبحانه خوشمزه، قابل تنظیم و پر پروتئین شروع کنید تا بتوانید بعداً از آنها لذت ببرید.

قدرت پروتئین در صبحانه

پروتئین بسیار مهم است! این یک درشت مغذی است، به این معنی که یکی از سه ماده مغذی – پروتئین، کربوهیدرات و چربی – است که ما در مقادیر نسبتاً زیادی به آنها نیاز داریم.

بسیاری از مردم تمایل به خوردن صبحانه هایی دارند که سرشار از کربوهیدرات هستند و به سادگی فاقد پروتئین هستند. خوردن کربوهیدرات ها در صبحانه بدون چربی یا پروتئین می تواند قند خون شما را افزایش دهد و باعث شود که در اواخر روز احساس “تصادف” کنید. خوردن پروتئین به عنوان بخشی از یک صبحانه متعادل می تواند به شما کمک کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید، از افزایش قند خون جلوگیری کنید، به شما کمک کند از تصادف بعد از ظهر جلوگیری کنید و انرژی پایدارتری را تامین کنید.

این پنکیک پروتئین موز حاوی ۱۰ گرم پروتئین در هر وعده است، به علاوه کربوهیدرات و چربی برای یک صبحانه متعادل و سرشار از مواد مغذی. آرد همه منظوره، آرد گندم کامل، تخم مرغ، پنیر ریکوتا کم چرب و پروتئین شیر را فراهم می کند.

فواید موز برای سلامتی

آیا می دانستید که موز یکی از گران ترین میوه های تازه ای است که می توانید بخرید؟ آنها مملو از مواد مغذی هستند و یک ماده اصلی ایده آل برای نگهداری در آشپزخانه شما هستند زیرا به راحتی در دسترس هستند و می توان از آنها به روش های مختلف استفاده کرد. موز سرشار از فیبر است که از سیستم گوارشی سالم پشتیبانی می کند. آنها همچنین مملو از ویتامین ها و مواد معدنی مهم مانند پتاسیم، ویتامین B6 و ویتامین C هستند.

موز بر اساس جایی که در فرآیند رسیدن است تغییر رنگ می دهد. بهتر است آنها را زمانی که کمی لکه دار می شوند خوردند زیرا کمی شیرین هستند، اما می توان آنها را در هر مرحله از فرآیند رسیدن از سبز تا قهوه ای خورد! این دستور العمل یک راه عالی برای استفاده از موزی است که شروع به قهوه ای شدن می کند!

پنکیک پروتئین موزی درست کنید

این پنکیک موز پروتئینی برای یک برانچ آخر هفته یا برای تهیه زودتر و لذت بردن در سفر در یک صبح شلوغ عالی است. این نیاز به حداقل مهارت های آشپزی دارد، به راحتی قابل تنظیم است و برای بچه ها عالی است! بیا آشپزی کنیم!

برای شروع، یک سینی فر را روی حرارت متوسط ​​تا زیاد گرم کنید. در حالی که سینی پخت در حال گرم شدن است، ۷ ماده خشک را در یک کاسه بزرگ ترکیب کنید – آرد همه منظوره، آرد گندم کامل، شکر سفید یا قهوه ای، بکینگ پودر، جوش شیرین، دارچین آسیاب شده و نمک. اگر آرد سبوس دار در دست ندارید می توانید از ۲ فنجان آرد همه منظوره استفاده کنید. اگر شما هم مثل من عاشق ادویه هستید، می توانید ادویه های بیشتری اضافه کنید! جوز هندی، هل، میخک یا حتی ادویه کدو تنبل همگی مکمل دارچین هستند. فقط به خاطر داشته باشید که چقدر اضافه می کنید.

در مرحله بعد، ۵ ماده مرطوب خود را با هم مخلوط می کنید – تخم مرغ، پنیر ریکوتا، شیر، روغن و عصاره وانیل. اگر لبنیات نمی‌خورید یا گیاه‌خوار هستید، اطلاعاتی در مورد نحوه جایگزینی تخم‌مرغ، پنیر ریکوتا و شیر در زیر جستجو کنید. می توانید از هر روغنی که دوست دارید استفاده کنید، اما من ترجیح می دهم از روغن کانولا یا هسته انگور برای پخت استفاده کنید زیرا طعم بسیار خنثی دارند. اگر طرفدار وانیل نیستید، عصاره بادام نیز عالی خواهد بود. موز ورقه شده را با مواد مرطوب تا کنید. اگر از طرفداران موز نیستید، نگران نباشید! در زیر در بخش پرسش‌های متداول، ایده‌هایی برای شما دارم.

مواد خیس را به آرامی به کاسه بزرگ با مواد خشک اضافه کنید و به آرامی مخلوط کنید تا خوب ترکیب شوند. شما نمی خواهید بیش از حد مخلوط کنید یا ممکن است مخلوط خیلی سفت شود. باید قوام کمی مایع داشته باشد، مانند خمیر. اگر مخلوط خیلی غلیظ بود شیر بیشتری اضافه کنید.

الان وقت آشپزی است! بعد از داغ شدن سینی روی آن را با اسپری آشپزی اسپری کنید و حرارت را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. اگر تابه پنکیک ندارید، می توانید از یک تابه چدنی یا هر تابه بزرگ نچسب روی حرارت متوسط ​​هم استفاده کنید. ۱/۲ فنجان از مخلوط را اندازه کنید و آن را در یک تابه یا تابه داغ بریزید. می توانید مقدار خمیر را بسته به اندازه پنکیک مورد نظر یا کوچک تنظیم کنید. فقط به خاطر داشته باشید که پختن پنکیک های بزرگتر زمان بیشتری می برد و بالعکس.

پنکیک ها را تا زمانی بپزید که متوجه شوید روی آن حباب هایی شروع به تشکیل می شود و قسمت پایین آن به اندازه ای سفت است که بتوانید برگردانید. مراقب آنها باشید، اما باید حدود ۲-۴ دقیقه طول بکشد تا حباب ها شروع به تشکیل دهند. پتی ها را برگردانید و ۲ تا ۴ دقیقه دیگر روی طرف دوم به پخت ادامه دهید تا طرف دوم کمی سرخ شود. این مراحل را تا زمانی که تمام مخلوط خود را مصرف نکنید ادامه دهید. لذت بردن!

نحوه نگهداری پنکیک باقیمانده

اگر پای باقی مانده دارید یا آنها را برای تهیه غذا درست می کنید، در اینجا نحوه نگهداری آنها آورده شده است.

  1. با قرار دادن پای ها روی یک ورقه پخت که با کاغذ روغنی پوشانده شده است، آنها را برای حدود یک ساعت یا تا زمانی که پای ها منجمد شوند، در فریزر قرار دهید.
  2. پس از یخ زدن، آنها را از ورقه پخت خارج کنید و آنها را در (یا تعداد کمی، بسته به تعداد باقیمانده غذا) در یک کیسه فریزر Ziploc یا یک ظرف دربسته و ایمن برای فریزر قرار دهید. بین پنکیک ها کاغذ روغنی یا کاغذ مومی قرار دهید تا از چسبیدن آنها به یکدیگر جلوگیری شود. اگر از کیسه Ziploc برای نگهداری استفاده می کنید، حتما هوای اضافی را از کیسه خارج کنید. باید یک تا دو ماه در فریزر نگهداری شود.
  3. برای اطمینان از ثابت ماندن طعم و بافت آن، قبل از گرم کردن مجدد، آن را چند ساعت در یخچال قرار دهید. پس از آب شدن، مافین ها را به مدت ۱ تا ۲ دقیقه یا تا زمانی که گرم شوند، در یک صفحه قابل استفاده در مایکروویو قرار دهید.

سوالات متداول دستور العمل

آیا می توان آن را گیاهی کرد؟ آره! تخم‌مرغ‌ها را می‌توان با یک جایگزین تخم‌مرغ مانند تخم کتان یا چیا جایگزین کرد. اگر می خواهید از یک محصول جایگزین تخم مرغ استفاده کنید، حتماً دستورالعمل های روی بسته بندی را دنبال کنید تا مطمئن شوید که مقدار صحیح آن را جایگزین می کنید.

پنیر ریکوتا کم چرب را می توان جایگزین توفو سخت کرد.

اگر می خواهید شیر را جایگزین کنید، می توانید به راحتی شیر غیر لبنی را جایگزین کنید – دانه های سویا، جو، بادام، بادام هندی – هر چیزی که می شود! شما واقعاً نمی توانید آن را با سایر مواد موجود در این مزه مزه کنید، بنابراین از هر چیزی که در دست دارید استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که شیرین نشده است!

آیا می توان آن را بدون گلوتن ساخت؟ قطعا! به سادگی ۱ فنجان آرد همه منظوره و ۱ فنجان آرد گندم کامل را با آرد همه منظوره بدون گلوتن انتخابی خود جایگزین کنید. باب سرخ میل یک امتیاز عالی ۱-۱ دارد آرد نان همه منظوره، اما دیگران نیز وجود دارند.

اگر موز دوست ندارید چه؟ مشکلی نیست! من ایده هایی در مورد نحوه جایگزینی این قطعه دارم. کدو تنبل یک جایگزین عالی خواهد بود. از ۱۲ فنجان پوره کدو تنبل کنسرو شده به عنوان جایگزین یک موز متوسط ​​استفاده کنید و با بقیه مواد مرطوب مخلوط کنید.

همچنین می توانید موز را جایگزین انواع توت های تازه یا منجمد کنید. اگر قطعات کوچکتر دوست دارید می توانید آن را خرد کنید یا آن را کامل بگذارید. در هر صورت، نصف فنجان را بردارید و پس از مخلوط کردن بقیه مواد، مانند موز، آنها را با هم مخلوط کنید.

بیایید با تاپینگ ها خلاق باشیم! این پنکیک پروتئین موز را می توان با بسیاری از مواد مغذی و سرگرم کننده تزئین کرد. در اینجا چند ایده وجود دارد …

میوه های تازه – موز، توت فرنگی تازه، تمشک، زغال اخته

کره آجیل – کره بادام زمینی، کره بادام، کره بادام زمینی، کره تخمه آفتابگردان

-شربت افرا

مربا یا ژله

آجیل خرد شده – گردو، گردو، بادام، فندق، بادام هندی

تکه های نارگیل خشک شده

-شکلات چیپسی

اگر از این پنکیک موز پروتئینی لذت بردید و به دنبال ایده های صبحانه سالم و آسان دیگری هستید، این موارد را بررسی کنید:

نان پای کدو تنبل سالم

پنکیک کدو سبز سالم در هر زمان

۵ دقیقه دارچین، سیب و جو دو سر شبانه

جو موز و زنجبیل

لطفا اگر این دستور را درست می کنید، حتما امتیاز دهید و نظر بدهید. به من اطلاع دهید که تصمیم گرفتید این پنکیک های پروتئینی را با چه چیزی اضافه کنید!

  • ۱ فنجان آرد همه منظوره
  • ۱ فنجان آرد گندم کامل
  • ۱ قاشق سوپخوری شکر قهوهای
  • ۱ قاشق کوچک پودر خمیرمایه
  • ۱ قاشق کوچک جوش شیرین
  • ۱/۲ قاشق کوچک دارچین آسیاب شده
  • ۱/۲ قاشق کوچک نمک
  • ۲ تخم مرغ
  • ۱ فنجان پنیر ریکوتا کم چرب
  • ۳/۴ فنجان محصولات لبنی یا شیر غیر لبنی و شیرین نشده
  • ۲ قاشق های بزرگ روغن کانولا یا روغن هسته انگور
  • ۱ قاشق کوچک عصاره وانیل
  • ۱ میانگین موز رسیده، به مکعب بریده شده است
  • گریل را روی حرارت متوسط ​​زیاد گرم کنید.

  • در یک کاسه بزرگ، مواد خشک را با هم مخلوط کنید – آرد همه منظوره، آرد گندم کامل، شکر سفید یا قهوه ای، بکینگ پودر، جوش شیرین، دارچین آسیاب شده و نمک. در یک کاسه جداگانه، مواد مرطوب – تخم مرغ، پنیر ریکوتا، شیر، روغن و عصاره وانیل را با هم مخلوط کرده و مکعب های موز را با مواد خیس بریزید.

  • یک سینی فر را با اسپری آشپزی اسپری کنید و درجه حرارت را تا متوسط ​​کاهش دهید. ½ فنجان از مخلوط را اندازه کنید و آن را در سینی فر داغ بریزید. پنکیک ها را بپزید تا حباب هایی روی آن ایجاد شود و پنکیک ها شروع به بلند شدن کنند – حدود ۲ تا ۴ دقیقه، سپس برگردانید. بپزید تا طرف دوم قهوه ای روشن شود. این کار را تا زمانی که تمام مخلوط از بین برود ادامه دهید.

  • اگر مافین‌های مافین باقی‌مانده بود، آن‌ها را به مدت یک ساعت در فریزر روی یک ورقه پخت با کاغذ روغنی قرار دهید. پس از یخ زدن، آن را در کیسه فریزر Ziplock (یا چند عدد) (هوای اضافی را دور بریزید) یا یک ظرف دربسته و ایمن برای فریزر قرار دهید. پنکیک ها را با کاغذ روغنی یا مومی جدا کنید تا به هم نچسبند. باید یک تا دو ماه در فریزر نگهداری شود. وقتی برای لذت بردن از آن آماده شدید، قبل از گرم کردن دوباره آن را چند ساعت در یخچال یخ زدایی کنید. پس از ذوب شدن، ۱ تا ۲ دقیقه یا تا زمانی که کاملا گرم شود، در مایکروویو با حرارت بالا قرار دهید.

سرویس: ۲پنکیک | کالری: ۲۵۵کالری | کربوهیدرات ها: ۳۲g | پروتئین: ۱۰g | چربی: ۸g

رژیم لاغری سریع