چه ورزش هایی در پیشگیری از پوکی استخوان موثر هستند؟



به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، از سوی دیگر، سبک زندگی کم تحرک و عادات غذایی نامناسب می تواند از دست دادن استخوان را تسریع کند.

هندوستان تایمز به نقل از یک فیزیوتراپ ارشد در بنگلور، هند، از پیشگیری از پوکی استخوان استفاده می کند.

تمرینات مقاومتی

تمرین مقاومتی نوعی تمرین است که هدف آن تقویت عضلات و استخوان ها است. تمرینات مقاومتی باید دو بار در هفته با تمرکز بر روی عضلات سینه، بازوها، شانه ها، پاها، لگن، ستون فقرات و شکم انجام شود.

بیشتر بخوانید:

از جمله تمرینات مقاومتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

با وزنه هایی مانند دمبل ورزش کنید

– برای تمرین از نوار مقاومتی و کشسان استفاده کنید

از کمربندهای زانو، بند شانه یا تمرینات وزنه برداری با استفاده از زنگ استفاده کنید.

تمرینات تمرینی با وزنه

تمرینات وزنه برداری ورزش ها و فعالیت هایی هستند که عضلات را در مقابل جاذبه زمین تحریک می کنند. تمرینات وزنه برداری به استخوان ها فشار وارد می کند که به بهبود توده استخوانی کمک می کند. برای استفاده حداکثری از این حرکات، ورزش های تحمل وزن توصیه می شود. اما اگر نمی دانید چگونه این حرکات را شروع کنید، باید با پزشک و فیزیوتراپیست مشورت کنید.

تمرینات وزنه برداری شامل:

– اجرا کن

– بالا رفتن از پله

– از طناب پرش استفاده کنید

– تنیس یا بدمینتون

تمرینات انعطاف پذیری

تمرین انعطاف پذیری یکی دیگر از تمرینات مهم است که باعث بهبود انعطاف پذیری عضلات و پویایی مفاصل می شود. با انعطاف و تحرک بهتر، مستعد آسیب نخواهید بود.

تمرینات کششی انعطاف پذیری عضلات را بهبود می بخشد. کشش عضلات را می توان قبل و بعد از ورزش به عنوان یک تمرین کششی انجام داد. ماهیچه ها را ۳-۵ بار بکشید و کشش را حداقل ۱۰-۳۰ ثانیه نگه دارید.

ورزش هایی مانند یوگا و پیلاتس از جمله ورزش هایی هستند که به انعطاف پذیری و استقامت کمک می کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/