چه ویتامین هایی در پاییز مورد نیاز است؟



به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اما با فرا رسیدن فصل پاییز، کوتاه شدن روز و کاهش ساعات تابش خورشید در آسمان، با سرد شدن هوا و تمایل مردم به بیرون ماندن، فرصتی برای قرار گرفتن در معرض آفتاب در بیشتر افراد کاهش می یابد و در نتیجه احتمال کمبود ویتامین D در بدن افزایش می یابد.

این زمانی است که سیستم ایمنی بدن به دلیل سردی هوا و افزایش فعالیت بسیاری از ویروس ها مانند آنفولانزا، آنفولانزا و کرونا در این فصل نیاز به دریافت مقدار کافی از این ویتامین دارد تا به کارایی مطلوب خود ادامه دهد.

بیشتر بخوانید:

در آن صورت گنجاندن منابع غذایی حاوی این ویتامین در رژیم غذایی روزانه و هفتگی می تواند این نیاز را برطرف کند.

ویتامین D در دنیای ویتامین ها منحصر به فرد است زیرا هم یک ماده معدنی است و هم یک هورمون. این ماده مغذی در برخی محصولات حیوانی و ماهی یافت می شود.

این ویتامین در بسیاری از عملکردهای مهم بدن از جمله تقویت استخوان ها، حمایت از سلامت سیستم ایمنی، تنظیم عملکرد شناختی و عاطفی و حتی محافظت در برابر بیماری هایی مانند بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع ۲ نقش مهمی دارد، اما شواهدی وجود دارد. سطح پایین ویتامین D نیز می تواند بر استعداد ابتلا به افسردگی تأثیر بگذارد.
برخی از منابع غذایی سرشار از ویتامین D هستند

به گزارش ایندیپندنت، اگر به شما توصیه شده است که مقدار بیشتری از این ویتامین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، برخی از بهترین منابع شامل سالمون، ساردین، ماهی تن، زرده تخم مرغ، قارچ و جگر گاو است.

همچنین یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای بهبود مصرف ویتامین D، غنی‌سازی غذاهای رایج مانند غلات، بلغور جو و لبنیات با این ویتامین است.

متخصصان بهداشت دریافت ۸۰۰ واحد ویتامین D در روز را توصیه می کنند. البته این مقدار با توجه به سن افراد متفاوت است. افرادی که به دلایلی نمی توانند این ویتامین را از طریق نور خورشید جذب کنند، باید با مصرف منابع غذایی حاوی ویتامین D بیشتر ویتامین D مورد نیاز خود را دریافت کنند، اما در صورت وجود کمبود در رژیم غذایی، مصرف مکمل های غذایی گزینه خوبی است.

با این حال، ما باید مراقب مصرف بیش از حد مکمل ها نیز باشیم. عبارت «هر چه بهتر» در اینجا کاربرد ندارد.

از آنجایی که ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است، از طریق ادرار و مواد زائد مانند ویتامین های محلول در آب از بدن دفع نمی شود، بلکه در چربی ذخیره می شود، به این معنی که مصرف بیش از حد آن می تواند منجر به تجمع آن در بدن شود. سم بنابراین استفاده از این مکمل های ویتامینی باید با توجه به معاینه و پزشکی متخصص و با توجه به نیاز هر فرد انجام شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/