چگونه بی خوابی جهانی را تشخیص دهیم؟

شاید برای فردی عجیب به نظر برسد که نداند تحت تاثیر بی خوابی قرار گرفته است، اما این اتفاق زیاد می افتد. مواقعی وجود دارد که افراد مشکلات خواب خود را به دلیل چیز دیگری نادیده می گیرند. آنها نمی دانند که از یک بیماری بسیار قابل درمان به نام بی خوابی رنج می برند.

اگر به طور روزانه مشکل به خواب رفتن دارید یا اغلب شب ها از خواب بیدار می شوید، احتمالاً بی خوابی دارید. ممکن است در طول روز احساس خستگی، فرسودگی، بدخلقی، نگرش بد، و همچنین بدن درد داشته باشید و متوجه شوید که بیشتر از حد معمول مریض می شوید. اگر متوجه هر یک از این علائم شدید، به پزشک مراجعه کنید زیرا به احتمال زیاد از بی خوابی رنج می برید.

بی خوابی جهانی را می توان با بسیاری از روش های درمانی مختلف کمک کرد. وقتی پزشک به شما می گوید که تشخیص او بی خوابی است، شما با پزشک خود همکاری خواهید کرد تا بهترین درمان را برای خود پیدا کنید. به زودی دوباره خواب آرامی خواهید داشت. علائم شما باید ناپدید شوند و زمانی که از خواب بیدار می شوید احساس استراحت و شادابی خوبی داشته باشید.

بی خوابی جهانی چگونه می تواند بر شما تأثیر بگذارد؟

بی خوابی جهانی زمانی است که برای بیش از یک شب متوالی مشکلات خواب یا به خواب رفتن را تجربه می کنید. معمولاً نشانه این است که چیزی در بدن شما اشتباه است. بی خوابی جهانی با تأثیر آن بر کل بدن مشخص می شود، نه تنها فرد را خسته می کند، بلکه ممکن است خود را به روش های پزشکی دیگر مانند سردرد و احساس بی حالی نشان دهد. خبر خوب این است که بی خوابی مشکلی است که بسیار قابل درمان است، بنابراین اگر از بی خوابی جهانی رنج می برید باید به دنبال کمک باشید.

چرا بی خوابی جهانی بر کل بدن تأثیر می گذارد؟

خواب چیزی است که هر فردی به آن نیاز دارد و بدن شما برای عملکرد صحیح آن میل می کند. زمانی است که بدن در حال ترمیم و استراحت است. خواب زمانی است که ذهن و بدن استراحت می کند. بسیاری از افراد مبتلا به بی خوابی خواب عمیق لازم برای آرامش کامل بدنشان را نمی بینند. در عوض، تمام شب در حال چرخیدن هستند یا اصلاً قادر به خوابیدن نیستند. بدترین قسمت برای من این است که به ساعت نگاه کنم و ببینم دیرتر و دیرتر می شود و بدانم که برای رفتن به سر کار به زودی باید بلند شوی.

وقتی خواب عمیق نداریم، واقعاً از مزایای خوابیدن بهره نمی بریم. وقفه در خواب یا عدم توانایی به خواب رفتن تا زمانی که کاملاً خسته شده ایم، دو راهی است که ما با بی خوابی خواب را از بین می بریم.

فرد مبتلا به بی خوابی از مزایای خواب بهره نمی برد. آنها ممکن است احساس خستگی کنند، سردرد بگیرند، بدن دردهای دیگری داشته باشند و حتی راحت تر مریض شوند. هنگامی که بی خوابی شروع به تأثیر بر زندگی روزمره شما می کند، به بی خوابی جهانی تبدیل می شود.