شکرگزاری فصل جشن را آغاز می کند که احتمالاً شامل وعده های غذایی ویژه خانوادگی است. هنگام برنامه ریزی غذاهای تعطیلات، می توانید غذاهای سالم تهیه کنید و هنوز لذت بردن. برخی از دستور العمل ها شما فقط باید داشته باشید همه کره، شکر یا نمک، اما بقیه احتمالاً کمی سبک می شوند. بسیاری از دستور العمل ها حتی زمانی که کمی نمک، شکر یا چربی به آن اضافه می شود، طعم خوشمزه ای خواهند داشت.

آن را سبک کنید

اگر سابقه دیابت، فشار خون بالا یا بیماری قلبی وجود داشته باشد، روشن کردن برخی از موارد مورد علاقه خانواده بسیار مهم است. استراتژی دیگر این است که مطمئن شوید برنامه متعادل است. سبزیجات و میوه های بیشتری اضافه کنید و مقادیر کمتری از مواد غنی بخورید. هنگام برنامه ریزی منوهای خود برای ماه آینده، این نکات ساده را در ذهن داشته باشید.

بیشتر اضافه کنید

  • میوه و سبزیجات تازه را در پیش بازی قرار دهید. وقتی مردم وارد می شوند، معمولا گرسنه هستند. در حالی که در حال نهایی کردن رویداد اصلی هستید، با سرو یک بشقاب سبزیجات تازه (فلفل دلمه ای، خیار، کرفس و هویج) و یک بشقاب میوه خرد شده (مانند تکه های سیب یا گلابی) آن را سبک نگه دارید.
  • رنگ یک بشقاب غذای سفید سرو نکنید. پرتقال و سبزیجات را با سالادهای تازه، سیب زمینی شیرین، هویج، کدو حلوایی، کلم بروکسل، سبزیجات، کلم بروکلی یا لوبیا سبز به میز اضافه کنید. استراتژی «بشقاب من» را به خاطر بسپارید که نیمی از بشقاب را با سبزیجات و یک قسمت کوچکتر را با نشاسته پر کنید.

و کمتر

  • از کمی کره و شکر استفاده کنید. در حالی که برخی ادعا می کنند که “چربی بازگشته است”، نظارت بر میزان چربی اشباع شده در رژیم غذایی خود همچنان عاقلانه است. چربی کالری زیادی را با خود حمل می کند، بنابراین با استفاده از ۳ قاشق غذاخوری کره روی یک تکه نان، می توانید کالری موجود در دستور غذا را ۷۰ درصد کاهش دهید! همین امر می تواند در مورد شکر نیز صدق کند. در دستور پخت سیب زمینی شیرین زیر، شکر را از دستور سنتی از ۳/۴ فنجان به ۱/۳ فنجان کاهش دادم. شما فقط می توانید یک چهارم فنجان اضافه کنید.
  • مینی رول و کیک درست کنید. اگر می خواهید رول ها را بپزید یا از خمیر نان منجمد استفاده کنید – آنها را کوچک کنید. پختن رول های کوچکتر به کنترل بخش کمک می کند و به مهمانان اجازه می دهد همه چیز را امتحان کنند. من از قالب های مینی مافین برای پخت نان ذرت با زغال اخته یا مینی مافین موز همراه با غذا استفاده می کنم.
  • آب گازدار یا آب طعم دار خود را ارائه دهید. کالری و قند موجود در نوشیدنی های شیرین به سرعت انباشته می شود. از یک صافی برای تزریق طعم میوه ها به آب استفاده کنید (توت های تازه، لیمو، پرتقال، نعناع و خیار را به یک صافی اضافه کنید)، یا یک نوشیدنی گازدار با ۲ اونس آب ۱۰۰٪ و ۱۰ اونس آب گازدار درست کنید. با مرکبات تزیین کنید.

دستگاه چاپ

نوعی غذای مرکب از سیب زمینی شیرین

از زمانی که بچه های من کوچک بودند، این یک مورد علاقه خانواده در خانه ما بوده است. پسرم الان بالغ است اما هنوز هم درخواست می کند. من نسبت به دستور العمل های سنتی از شکر و گل ختمی کمتر استفاده می کنم، اما هنوز هم تمام فیبر و بتاکاروتن خوبی سیب زمینی شیرین را دارد. گاهی یک قاشق شکر به کاهش دارو (فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی) کمک می کند!

نویسنده Rosanne Rust MSRDN، www.rustnutrition.com

عناصر

  • ۲ پوند یا پوند برای وزن سیب زمینی شیرین پوست کنده و خرد شده
  • ۱/۳ فنجان شکر قهوهای
  • ۱/۴ فنجان شیر ۱ درصد
  • ۳ قاشق های بزرگ کره آرام
  • ۱/۲ قاشق کوچک نمک
  • ۱ قاشق کوچک عصاره وانیل
  • ۲ تخم مرغ بزرگ
  • اسپری آشپزی
  • ۱ فنجان مینی مارشمالو

دستورالعمل ها

  • یک قابلمه بزرگ آب روی اجاق بگذارید تا با حرارت زیاد بجوشد. فر را با دمای ۳۵۰ درجه گرم کنید.

  • یک ظرف پخت ۹ در ۱۳ اینچی (یا ۳ لیتری) را با اسپری پخت و پز اسپری کنید، کنار بگذارید.

  • سیب زمینی های شیرین را پوست بگیرید و به قطعات ۲ اینچی برش دهید

  • سیب زمینی ها را با احتیاط در آب جوش بریزید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه یا تا زمانی که سیب زمینی ها نرم و لطیف شوند بپزید. از روی حرارت بردارید و بگذارید ۵ دقیقه خنک شود.

  • آب آن را خالی کرده و سیب زمینی ها را در یک کاسه بزرگ استیل قرار دهید و به آرامی با دستگاه پوره سیب زمینی له کنید.

  • شکر، شیر، کره، نمک و عصاره وانیل را در ظرفی اضافه کنید. با استفاده از همزن دستی یا همزن، سیب زمینی ها را به مدت ۱ تا ۲ دقیقه با هم مخلوط کنید. تخم مرغ ها را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا خوب مخلوط شوند.

  • سیب زمینی ها را در ماهیتابه آماده شده بریزید و به طور مساوی تقسیم کنید و سپس به مدت ۲۵ دقیقه در فر بپزید.

  • سیب زمینی ها را از فر خارج کنید. جوجه گوشتی را به ارتفاع متوسط ​​تبدیل کنید.

  • مینی مارشمالو را به طور یکنواخت روی سطح قابلمه بریزید و حدود یک دقیقه زیر مرغ گوشتی قرار دهید (دقت کنید!) تا قهوه ای روشن شوند. لذت بردن!