ژل رویال چیست و چه خواصی دارد؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، فرآیند ساخت این ماده بسیار پیچیده و دشوار است و به همین دلیل ژل رویال دارای جزء بسیار بزرگی است. زنبورهای عسل در اولین روزهای زندگی خود از این ماده برای تغذیه لارو و ملکه خود استفاده می کنند. خواص این ماده باعث شده تا بسیاری از قرص ها و داروها مورد استفاده قرار گیرند. ژل رویال با توجه به این خواص بسیار حساسیت زا است و معمولا اگر بیش از ۵ گرم مصرف شود عوارضی به جا می گذارد.

کنترل فشار خون با ژل رویال

تحقیقات نشان داده است که برخی از پروتئین های موجود در ژل رویال به طور مستقیم بر فشار خون انسان تأثیر می گذارد. در سال ۲۰۱۱، دکتر. استیون لارنسون کشف کرد که استفاده از ژل رویال می تواند فشار خون را کاهش دهد. استفاده از خواص ژل رویال به عنوان یک گشاد کننده عروق عمل می کند و بنابراین می تواند برای کاهش استرس بر عروق خونی و قلب استفاده شود. متأسفانه فشار خون بالا هیچ علامتی ندارد و بنابراین تشخیص آن بسیار دشوار است. به همین دلیل است که پزشکان این بیماری را قاتل خاموش نامیده اند.

کنترل سطح کلسترول

کلسترول یک مولکول چربی است که مصرف بیش از حد آن باعث انسداد رگ ها و شریان ها و در نتیجه فشار بر قلب می شود. این موضوع منجر به مشکلات خطرناکی مانند سکته مغزی، حمله قلبی و تصلب شرایین می شود. برخلاف اینکه بسیاری از مواد شیرین باعث افزایش سطح کلسترول می شوند، خواص ژل رویال می تواند این ماده را کاهش دهد. در واقع، تحقیقات ثابت کرده است که اگر به طور منظم از این ژله استفاده کنید، سطح HDL شما افزایش می یابد.

پیشگیری از سرطان

خاصیت آنتی اکسیدانی موجود در ژل رویال می تواند عامل موثری در پیشگیری از بیماری های مزمن مانند سرطان باشد. تحقیقات نشان می دهد که بیشتر آسیب به بافت های داخلی به دلیل رادیکال های آزاد رخ می دهد. رادیکال های آزاد مولکول های سرگردانی هستند که در نتیجه متابولیسم تولید می شوند. این مولکول ها به سلول ها می چسبند و با اکسید کردن آنها به بافت سرطانی تبدیل می شوند. آنتی اکسیدان ها مهم ترین موادی هستند که می توانند برای خنثی کردن رادیکال های آزاد استفاده شوند. ژل رویال یکی از مهم ترین منابع آنتی اکسیدان است.

کاهش التهاب

التهاب داخلی یکی از علل اصلی بیماری های مزمن است. خواص ژل رویال سرشار از آنزیم های فعالی است که خاصیت ضد التهابی دارند. آرتریت و نقرس از مهم ترین بیماری های التهابی هستند. معمولاً ۶۵ درصد افراد در سنین بالا با این بیماری ها دست و پنجه نرم می کنند. با استفاده از موادی با خواص ضد التهابی مانند ژل رویال می توانید از این بیماری ها پیشگیری کنید. یکی از مهم ترین مواردی که در مورد ژل رویال باید استفاده کرد این است که گرما آنزیم های فعال را غیرفعال می کند، به همین دلیل باید از این ماده به صورت سرد استفاده کنید.

درمان ناباروری با ژل رویال

یکی از مهمترین خواص ژل رویال درمان ناباروری است. استفاده از این ماده برای بچه دار شدن سابقه ای ۵۰۰ ساله دارد، اگرچه هنوز عملکرد واقعی این ماده مشخص نشده است، اما بسیاری بر این باورند که خاصیتی در این ماده وجود دارد که باعث می شود ملکه زنبور عسل به راحتی زایمان کند. ظاهراً پروتئینی که روی ژنتیک ملکه تأثیر می گذارد دلیل اصلی آن است. مطالعات نشان می دهد مردانی که از این ژله استفاده می کنند تحرک اسپرم خود را افزایش می دهند و در نتیجه شانس باروری را افزایش می دهند.

کاهش وزن

لسیتین یکی از اجزای ژل رویال است که می تواند به طور موثر کلسترول را کاهش دهد، عملکرد کبد را بهبود بخشد و هضم سالم را تقویت کند. همه این موارد می تواند به کاهش وزن کمک کند. علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد که آنزیم های فعال موجود در ژل رویال باعث افزایش متابولیسم می شود که باعث افزایش سرعت چربی سوزی می شود.

منبع: سایت اطلاع رسانی سلامت