کاهش وزن/ آیا نان و برنج چاق کننده هستند؟



به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در بین بسیاری از مردم این باور وجود دارد که خوردن نان، برنج و سیب زمینی باعث چاقی می شود. خیلی ها می گویند اگر نان و برنج نخوری چاق نمی شوی، اما هرم غذایی چه می گوید؟ وقتی بیشتر این هرم را نان و غلات تشکیل می دهند، چگونه باید جایگزین این نوع غذاها شویم؟

بیشتر بخوانید:

یک متخصص تغذیه گفت: مصرف همه غذاها ضروری است اما برای پیشگیری از چاقی باید مقدار غذای مصرفی (مقدار غذا) کم باشد، برای آگاه سازی مردم برنامه ریزی کنید. علت چاقی سیب زمینی، برنج و نان نیست، بلکه افراد برای رفع نیاز خود، در صورتی که فرد سالم اما مبتلا به چاقی هستند، سبزیجات، میوه ها و لبنیات انرژی زا و همچنین این موارد ذکر شده مصرف کنند. ، اگر یک هفته غذا نخورده باشد کاهش وزن برایش طبیعی است اما این کاهش وزن موقتی است.

این متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه رژیم های آنلاینی که برای درمان چاقی تجویز می شود را نمی پذیرد، گفت: رعایت دستورات رژیم های آنلاین منجر به سنگ کیسه صفرا، سنگ کلیه، چین و چروک پوست و کم آبی بدن می شود و پس از یک هفته فرد به حالت اولیه باز می گردد.

وی موضوع لاغری را موضوعی ویژه دانست و با تاکید بر اینکه برای کاهش وزن باید بافت چربی کاهش یابد، افزود: برای پیشگیری از مشکلات چاقی علاوه بر کاهش حجم غذا، بخشی از غذا باید شامل سبزیجات نیز باشد. سالاد )) تحویل داده شود. برای کاهش وزن نیازی به حذف برنج، ماکارونی و سیب زمینی نیست، بلکه باید به مقدار کم در رژیم غذایی استفاده شود.

انتهای پیام/