کاهش وزن با تغذیه برنج


اگر تصمیم به رژیم لاغری گرفته اید، اما نمی توانید از خوردن برنج دست بکشید، این لینک را دنبال کنید. در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند بیشترین بهره را از وعده غذایی خود ببرید.

ولی یکی از غذاهایی است که در دنیا به خصوص در بین آسیایی ها و همچنین کشور ما جایگاه ویژه و خاصی دارد و البته طرفداران زیادی هم دارد. در دنیا بیشتر غذاها با برنج مصرف و خورده می شوند، بنابراین خلاص شدن از شر آنها بسیار دشوار است.

در اینجا باید برنجی را توضیح دهیم که بیشتر مردم به خصوص ایرانی ها آن را نمی شناسند و آن برنج سفید و قهوه ای است. باید بدانید که برنج سفید یکی از رایج ترین انواع برنج است، اما سالم ترین است و به دلیل داشتن کربوهیدرات بالا، بیشترین کالری دریافتی و چاق کننده را دارد. ممکن است برای شما جالب باشد، اما برنج را می توان به روشی طبخ کرد که محتوای کالری آن را کاهش داد.

برنج قهوه ای را بشناسید

حتما در مورد برنج قهوه ای شنیده اید. اگر می خواهید زود به وزن دلخواه برسید، بهتر است از برنج قهوه ای استفاده کنید و آن را با برنج سفید جایگزین کنید. همانطور که می دانید برنج قهوه ای دارای فیبر مغذی زیادی است، بنابراین به افزایش متابولیسم بدن کمک می کند.

به همین دلیل، روند کاهش وزن تسریع می شود و به سرعت دچار صرع می شوید. جالب است بدانید ۱۰۰ گرم برنج قهوه ای حاوی ۱۱۱ کالری است.

نکاتی برای پخت برنج غذا

همانطور که گفتیم پختن برنج به روش های مختلف می تواند به کاهش کالری آن کمک کند. استفاده نکردن از روغن در پخت برنج یکی از این روش هاست.

کمی زیره به برنج پخته شده اضافه کنید. زیره به کاهش وزن کمک می کند و فشار خون و سطح قند خون را تنظیم می کند و طعم برنج را بهبود می بخشد.

اگر روغن نارگیل دارید در پخت برنج از آن استفاده کنید زیرا این روغن باعث کاهش کالری غذا و افزایش مقاومت کربوهیدرات های موجود در آن می شود.

منبع: ایسکا نیوز