۳ نکته برای دستیابی به اهداف سلامتی و تناسب اندام با سبک زندگی پرمشغله

زندگی این روش موذیانه برای وارد شدن و پرتاب توپ های منحنی به چپ و راست دارد. زندگی همیشه اتفاق خواهد افتاد. همیشه یک روز شلوغ در محل کار یا مشکلات خانوادگی یا روابط بالا و پایین یا کودکان بیمار وجود خواهد داشت. هنگامی که درگیری ایجاد می شود، به نظر می رسد که روال سلامتی و تناسب اندام از بین رفته است. ما به دنبال غذای راحتی هستیم یا فقط حوصله حرکت نداریم. اینها چیزهایی هستند که به ما کمک می کنند هم در بدن و هم در ذهن تمیز و متعادل بمانیم! پس وقتی درگیری‌مان به صورت ما برخورد می‌کند (و برای همه اتفاق می‌افتد، پس اگر در حال خواندن این مطلب هستید – تنها نیستید) چه کنیم؟ اجتناب از درگیری منطقی نیست زیرا ما همیشه نمی توانیم آنچه را که بر سر راهمان قرار می گیرد کنترل کنیم. فکر کردن در مورد چگونگی پیمایش در هر مشکل چیزی است که باید اتفاق بیفتد تا در مسیر باقی بماند.

من فکر می کنم که بسیاری از اوقات ما با ذهنیت “همه یا هیچ” به اهداف سلامت و تناسب اندام نزدیک می شویم. به عنوان مثال، ممکن است فکر کنید که روز شما خراب شده است زیرا رژیم خود را با یک وعده غذایی یا میان وعده ناسالم حذف کرده اید. یا تصمیم گرفتید امروز تمرین نکنید زیرا نتوانستید ۶۰ دقیقه ای را که برنامه ریزی کرده بودید انجام دهید. به جای انجام کاری، ممکن است اصلاً چیزی را انتخاب نکرده باشید. شما روز دوم ۳۰ روز رژیم پاک را ترک کردید. آیا این صدا آشنا است؟ لازم نیست همه یا هیچ باشد و چیزی بهتر از هیچ است. نکات زیر می‌تواند به شما چشم‌اندازی در مورد چگونگی دستیابی به اهدافتان برای سلامتی و تناسب اندام بدهد، حتی زمانی که زندگی‌تان یک توپ منحنی پرتاب می‌کند.

فلسفه من تغذیه، حرکت، ذهنیت است. اگر بتوانیم برای تغذیه بدن خود کار کنیم، آن را با دقت حرکت دهیم و وضعیت بدنی سالمی داشته باشیم، می توانیم روز به روز، هفته به هفته، ماه به ماه کمی بهتر عمل کنیم و در نهایت عادت های سالم را به طور منظم در آوریم. باید به تعادل کلی بدن برسد.

۱. تغذیه.

هر بار روی یک چیز کوچک تمرکز کنید. فقط از آنجا شروع کنید و کار کنید. انتظار نداشته باشید عادات غذایی خود را یک شبه تغییر دهید. تغییرات کوچکی که روز به روز، هفته به هفته و غیره ایجاد می شود، می تواند منجر به تغییرات واقعاً بزرگی شود. بنابراین یک فعالیت غذایی کوچک را انتخاب کنید و قبل از اضافه کردن یک تغییر جدید، آن را برای یک تا دو هفته تمرین کنید.

مثال ها: روی کنترل وعده غذایی (بدون توجه به کیفیت غذا)، یک وعده غذایی رنگارنگ به هر وعده غذایی اضافه کنید، ۱۵ دقیقه برای تهیه غذای سالم فردا وقت بگذارید، یا از میان وعده شیرین بعد از شام صرفنظر کنید (آن را با یک غذای سالم به اشتراک بگذارید). می توانید آهسته غذا بخورید و غذای خود را به طور کامل بجوید یا روی متعادل کردن وعده های غذایی خود تمرکز کنید تا پروتئین، کربوهیدرات و چربی در هر وعده غذایی داشته باشید. نادیده گرفتن غذاهای فرآوری شده در یک تا دو وعده در روز نیز گزینه عالی دیگری است. اینها فقط چند نمونه هستند، اما این به شما بستگی دارد که بفهمید چه گام های کوچکی می توانید برای بهبود رژیم خود بردارید.

۲. حرکت.

از زمانی که در اختیار دارید استفاده کنید. در جیب های کوچک وقت خود جا باز کنید. ما آنقدر وقت خود را متمرکز می کنیم که متوجه نمی شویم همیشه کمی بهتر از هیچی است. به عنوان مثال، فکر کردن به قدری آسان است که باید یک تمرین را بین ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت انجام دهید. اما آیا ۱۵ دقیقه این تمرین بهتر از هیچ نیست؟ پاسخ بله است! پس هر وقت که می توانید، آنچه را که می توانید فشار دهید.

غیر متعارف شدن شاید شما وقت ندارید وارد یک “تمرین” شوید. با چیزهایی که داری هر کاری از دستت بر میاد انجام بده. شاید آن روز به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید. در پارکینگ دورتر از ساختمان پارک کنید ( نفس نفس زدن!) تا چند قدم اضافی بردارید. از روی میز خود بلند شوید و هر ۱۵ یا ۲۰ دقیقه یک دقیقه پیاده روی کنید. با فرزندانتان به زمین بازی بدوید. این حرکت همیشه نباید به شکل یک تمرین مستقیم ۳۰ دقیقه ای HIIT باشد. می تواند متحرک و فعال باشد – بیرون یا داخل. چه راه هایی وجود دارد که می توانید ترافیک بیشتری داشته باشید؟

با دقت حرکت کن به بدن خود و آنچه می خواهد به شما بگوید بسیار توجه کنید. سطح بدن و انرژی شما روز به روز در نوسان است، بنابراین تا زمانی که می توانید از تمرینات شدیدتر بهره ببرید و همچنین در صورت نیاز به ریکاوری فعال، تمرینات سبک تر یا حتی یوگا یا حرکات کششی اضافه کنید.

۳. ذهنیت.

تسلیم نشو. از تغذیه مناسب و حرکت بدن خود ناامید نشوید. پیروی از رویکرد “همه یا هیچ” آسان به نظر می رسد، اما ضروری نیست. همیشه چیزی بهتر از هیچی است. خودکشی نکن! زندگی برای همه می افتد و جاری می شود. نگاهی بیندازید که در حال حاضر کجا هستید و چه کاری می توانید انجام دهید تا آن را در حال حاضر به کار ببندید.

مهمترین چیز این است که به جایی که هستید احترام بگذارید. فقط شما، به عنوان والدین می توانید با اطمینان بدانید. مطمئن شوید که قدم‌های کوچکی که برمی‌دارید برای شما و سبک زندگی‌تان ۱۰۰% امکان‌پذیر است. قدم های کوچک در طول زمان می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

رژیم لاغری سریع