۵ غذای خوشمزه که در واقع می توانند قند خون شما را کاهش دهند

با افزایش اپیدمی چاقی و دیابت در جهان، انجام اقداماتی برای پیشگیری از این بیماری های جدی مهم است. در اینجا برخی از مواد غذایی وجود دارد که می توانند به کاهش و کنترل قند خون شما کمک کنند، اگر به رژیم غذایی شما اضافه شوند:

ترشی

یک مطالعه اخیر دانشگاه سوئد نشان داد که خوردن ترشی یا اضافه کردن سرکه به وعده غذایی شما می تواند سطح قند خون شما را تا ۵۰ درصد کاهش دهد. علاوه بر ترشی، بیشتر هر چیزی که اسید استیک در آن وجود دارد، مانند سرکه، اثر مشابهی دارد. ترکیب سرکه در وعده غذایی نسبتاً آسان است، فقط از یک سس سالاد بر پایه سرکه روی سالاد خود استفاده کنید یا از آن به عنوان چاشنی سبزیجات استفاده کنید. خیارشور و سرکه با کند کردن یا متوقف کردن شکستن کربوهیدرات‌هایی که همراه غذا خورده‌اید در معده شما عمل می‌کند، بنابراین به آرامی جذب می‌شود و از تبدیل سریع آن به قند جلوگیری می‌کند. اگر ترشی های نوع نان و کره مصرف کنید، تأثیر یکسانی ندارد، زیرا آنها حاوی شکر هستند.

بادام ها

یک مطالعه اخیر که اثرات بادام را بر قند خون آزمایش کرد، نتایج شگفت انگیزی داشت. افرادی که بعد از خوردن یک تکه نان سفید برش خورده حدود ۲ اونس بادام خوردند نسبت به افرادی که بادام نخوردند قند خونشان به میزان قابل توجهی پایین تر بود. این مطالعه همچنین نتایج مشابهی را هنگام آزمایش با پوره سیب زمینی و برنج نشان داد. بادام سرشار از آنتی اکسیدان ها و سایر ویتامین ها و مواد معدنی است، بنابراین یک مکمل عالی برای رژیم غذایی هر کسی است، چه مشکل قند خون داشته باشید و چه نداشته باشید.

سیب زمینی های شیرین

سیب زمینی شیرین سرشار از فیبر و کاروتنوئیدها، همچنین دارای آنتی اکسیدان بالایی است که نشان داده شده است که به بدن شما کمک می کند تا به انسولین بهتر پاسخ دهد. با این حال، از انواع شکر قهوه ای و انواع کنسرو شربتی صرف نظر کنید، زیرا آنها تأثیر مشابهی ندارند.

بذر کتان

این شامل دانه های کتان و مکمل های روغن کتان است. برخی از مطالعات تثبیت سطح قند خون را با مکمل یا افزایش مصرف دانه کتان و روغن دانه کتان نشان داده اند.

دارچین

مطالعه‌ای در پاکستان نشان داد که افراد دیابتی که مقدار کمی دارچین مصرف می‌کنند، از ۱/۴ قاشق چای‌خوری به ۲ قاشق چای‌خوری در روز، تولید انسولین طبیعی بدنشان افزایش می‌یابد. این مطالعه همچنین اثرات مفیدی بر کلسترول نشان داد.

بنابراین، چرا سعی نکنید کمی سیب زمینی شیرین بپزید و دارچین را فراموش نکنید! در حالی که در حال انجام آن هستید، یک سالاد بزرگ با یک سس خوش طعم و مزه دار از روغن زیتون و سرکه میل کنید.