آیا این گزارش قطعی پاسخ برای رژیم کتوژنیک استاندارد شما باشد؟

1. چقدر پروتئین میتوانم بخورم؟ سوال اول: آیا من میتوانم برای همیشه به این محدودیتهای کتویی پایبند بمانم؟ اگر ماهی یا غذاهای دریایی نمیخورید، گردو گزینه خوبی برای مصرف در رژیم کتو محسوب میشود. غذاهای شیرین: نوشابه، آبمیوه، اسموتی، کیک، بستنی، آب نبات و … مواد غذایی شیرین: نوشابه، آب میوه، اسموتی، کیک، بستنی، آب نبات و غیره. غذاهای رژیمی بدون قند: آب نبات های بدون قند، شربت ها، پودینگ ها، شیرین کننده ها، دسرها و غیره. اکثر رستوران ها انواع غذاهای گوشتی یا ماهی را ارائه می دهند که می توانید سفارش دهید و هر غذای پر کربوهیدرات را با سبزیجات اضافی جایگزین کنید.

همچنین در انواع دستورها میتوان آنها را جایگزین رشتههای معمولی کرد. در حال حاضر رژیم مدیترانهای بهترین رژیم در بین انواع رژیم لاغری است. یافتن رژیمی که بهترین عملکرد را برای شما داشته باشد و بتوان آن را در طولانی مدت حفظ کرد، ضروری است. اگر اصول رژیم کتوژنیک رعایت شود در بهترین حالت بین 2 تا 4 هفته طول میکشد تا وارد فاز کتوزیس شوید اما باید بدانید که تغییر منبع سوخت بدن راحت نیست و ممکن است حدود ۶ تا ۸ هفته طول بکشد تا بدن یاد بگیرد از کتون بعنوان سوخت استفاده کند.

رژیم کتوژنیک برای کودکان مبتلا به صرع که در مواجه با درمان های دارویی مقاومت نشان می دادند به کار برده می شد، چرا که کتون می تواند عصب های پیام رسان را مهار کند و در نتیجه اثری همچون ماده ضد تشنج در بدن دارد. اگر رژیمهای معرفی شده فوق برایتان سخت است یا از عوارض آنها میترسید، الگوی تغذیه روزانه خودتان را با ایت ایزیلی تنظیم کنید.

تا به امروز بیشتر در مورد رژیمهای کتوژنیک نوع ۱ و ۴ مطالعات صورت گرفته است. همچنین با کمال تعجب باید بگوییم این رژیم غذایی میتواند منجر به پیشرفت چشمگیر دیابت نوع دوم شود. زیتون غنی از آنتیاکسیدان است که میتواند به محافظت از سلامت قلب و استخوان کمک کند. کره و خامه تقریباً بدون کربوهیدرات هستند و به نظر میرسد که در صورت مصرف متوسط، اثرات خنثی یا مفیدی بر بهترین دکتر برای رژیم کتوژنیک سلامت قلب دارند. سلامت پوست: این رژیم با مصرف چربیهای سالم و کاهش مصرف قند به کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو و بهبود ظاهر پوست کمک می کند.

مانند سایر محصولات لبنی چرب، کره و خامه سرشار از اسید لینولئیک است؛ اسید چربی که ممکن است باعث کاهش چربیهای بدن شود. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی با محدودیت کربوهیدرات است که باعث تحریک تولید بیشتر بتا هیدروکسی بیوتریک اسید (BHB) در کبد میشود که به عنوان یک سوخت برای بدن استفاده میشود. در سال های اخیر، رژیم کتو که با عنوان رژیم کتوژنیک نیز شناخته می شود، یک برنامه محبوب برای کاهش وزن بوده است. اطلاعات موجود در این مقاله بیشتر در مورد رژیم کتوژنیک استاندارد کاربرد دارد، اگرچه بسیاری از اصول مشابه در مورد سایر نسخه ها نیز اعمال می شود، اما به طور معمول این رژیم برای کاهش وزن به افراد پیشنهاد می شود.

در روزهای ابتدایی رژیم کتوژنیک بدن اقدام به سوزاندن گلیکوژن اضافی (گلوکز ذخیره شده ) در کبد و عضلات میکند و شکستن گلیکوژن مقدار زیادی آب در بدن شما آزاد می شود، بنابراین شما ناچارید برای دفع این آب دفعات بیشتری ادرار کنید. کراتین: کراتین فواید زیادی برای سلامتی و عملکرد دارد.

اگرچه شروع رژیم کتوژنیک می تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین نکته و ترفند وجود دارد که می توانید برای سهولت آن استفاده کنید. میزان کربوهیدرات زیتون به دلیل اندازههای مختلف آن متفاوت است. توی این سبک از رژیم کتوژنیک، میزان مصرف کربوهیدرات ها در زمان های ورزش بیشتر میشه.

اگر جزو افرادی هستین که به صورت حرفه ای ورزش میکنید، میتونید از رژیم کتوژنیک هدفمند استفاده کنید. اگر رژیم کتوژنیک را با ورزش ترکیب می کنید، کراتین می تواند کمک کننده باشد. با این حال، مهم است شکلاتتلخی را انتخاب کنید که دارای حداقل ۷۰٪ کاکائو یا ترجیحاً بیشتر باشد و سعی کنید آن را در حد متوسط مصرف کنید. یکی دیگر از اشتباهات رژیم کتوژنیک که اکثر افراد به آن مرتکب می شوند عدم مصرف سبزیجات است. بنابراین مصرف مکمل های منیزیم و مواد غذایی کم کربوهیدرات و غنی از منیزیم می تواند به رفع کمبود آن کمک کند.

منیزیم: رژیم کتو ممکن است موجب کمبود منیزیم در بدن شود. صرع: تحقیقات نشان دادهاست که رژیمهای کتوژنیک موجب کاهش قابلتوجهی در تعداد تشنجها میشود. این عدد برای کسانی که رژیمهای با کربوهیدرات بیشتر را دنبال متخصص تغذیه کتوژنیک میکردند، ۶۲٪ بود. ممکن بود آنها نتوانند مدتی شکار کنند و شکم خود را با میوه­جات و سبزیجات و دانه­ها پر می­کردند. مانند ۵ روز کتوژنیک و به دنبال آن ۲ روز پر کربوهیدرات.

اولئوروپین، آنتیاکسیدان اصلی موجود در زیتون (اولئوروپین یکی از فراوانترین و مهمترین ترکیبهای فنلی موجود در میوه و برگهای زیتون میباشد که تلخی میوه زیتون نیز ناشی از حضور اولئوروپین در آن است)، دارای خواص ضد التهابی است و ممکن است سلولهای شما را از آسیب محافظت کند. صدمات مغزی: برخی تحقیقات نشان می دهد که این رژیم غذایی می تواند نتایج آسیب های مغزی تروماتیک را بهبود بخشد.

وعده های غذایی مبتنی بر تخم مرغ نیز گزینه ای عالی هستند، مانند املت یا تخم مرغ و بیکن. آنها حاوی کافئین هستند، که متابولیسم شما را افزایش میدهد و ممکن است به بهبود عملکرد بدنی، هوشیاری و خلقوخوی شما کمک کند. آنها چون عمدتاً آب هستند، حاوی کمتر از ۱ گرم کربوهیدرات خالص و ۱۵ کالری در هر وعده میباشند. حتماً در ابتدا با متخصص تغذیه در مورد برنامه غذایی و اهداف خود و همچنین در صورت ابتلا به هر بیماری و مصرف دارو مشورت کنید تا تصمیم بگیرید که آیا رژیم کتو برای شما مناسب است یا خیر.

این رژیم شامل مصرف مقدار بسیار کم کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی های سالم برای کمک به بدن به منظور سوزاندن چربی است و می تواند دارای مزایای بسیاری مانند کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به برخی از بیماری ها باشد. علاوه بر آن میتواند از سرطان پوست جلوگیری کند، آکنه را بهبود بخشد و ظاهر رگهای واریسی را بهترین دکتر کتوژنیک کاهش دهد. این مسئله میتواند به کاهش گرسنگی و افزایش قند خون در بدن کمک کند و آن را برای کاهش وزن و مدیریت دیابت مفید میسازد. کتون یک حالت متابولیک است که در آن بدن شما به جای کربوهیدرات از چربی برای سوخت استفاده میکند.

این کاهش مصرف، بدن شما را در یک حالت متابولیک به نام کتوز قرار می دهد که در آن بدن به جای کربوهیدرات از چربی یا کتون (مولکول حاوی چربی است که در زمان نبود قند در بدن تولید می شود) برای سوخت و تأمین انرژی استفاده می کند. مصرف یک رژیم غذایی سالم در طول زندگی به پیشگیری از سوءتغذیه در تمام اشکال آن و همچنین به جلوگیری از ابتلا به انواع بیماریها کمک میکند. آنها همچنین میتوانند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهند. در حقیقت، کسانی که بیشترین میزان مصرف قهوه را دارند کمترین خطر ابتلا به دیابت را دارا میباشند.

به علاوه مطالعات نشان داده، خطر دیابت در افراد و دوستداران قهوه و چای به میزان قابل توجهی کاهش مییابد. با این حال، نیمی از کربوهیدرات آنها از فیبر حاصل میشود که درنتیجه میزان کربوهیدرات قابل هضم آنها را بسیار کم میکند. در این رژیم مغزها و آجیلها به دلیل مقدار زیاد چربی و پروتئین و میزان کربوهیدرات پایین، معمولاً قابل قبول هستند.

در رژیم کتو گیاهی بر خلاف کتو معمولی که غنی از انواع گوشت است، میزان چربیهای سالم از دانهها و روغنها بیشتر است. کتونها در کبد تولید میشوند و منبع تولید آنها چربیهای داخل بدن هستند. آزمایشهای خون، ادرار و تنفس میتوانند با اندازهگیری میزان کتونهای تولید شده توسط بدن، به تعیین اینکه آیا وارد کتوز شدهاید یا خیر کمک کنند. قهوه و چای تلخ، بدون کربوهیدرات است و میتواند به افزایش میزان سوخت و ساز بدن و همچنین عملکرد جسمی و روحی کمک کند. در واقع، این رشتههای نازک و شفاف از یک فیبر چسبناک به نام گلوکومنان (نوعی فیبر به دست آمده از ریشه گیاهی با نام فارسی کنجک، موجود در جنوب شرقی آسیا به دست میآید) ساخته شدهاند که میتواند تا ۵۰ برابر وزن خود را در آب جذب کند.

دانه کاج، آجیل درختی است که بیشتر به عنوان یک ماده تشکیل دهنده در پستو، سس ایتالیایی ساخته شده با روغن زیتون، پنیر پارمزان و ریحان شناخته میشود. زیتون فقط به صورت جامد همان مزایای سلامتی روغن زیتون را دارد. ده عدد زیتون (۳۴ گرم) حاوی ۲ گرم کل کربوهیدرات و ۱ گرم فیبر است.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از دکتر رژیم کتوژنیک ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.