باردار بودم وقتی قاتل دیوانه کمان پولادی را می دیدم که شریک زندگیم را سلاخی می کرد – آخرین کلمات دلخراش او مرا آزار می دهد


IT صحنه ای برای رقابت با هر فیلم ترسناکی بود.

لورا سوگدن باردار با خونی که از سرش می‌ریخت، دست شریک زندگی‌اش را که به شدت زخمی شده بود، شین گیلمر، فشار داد و از او التماس کرد که پس از اینکه در خانه‌شان مورد حمله یک دیوانه با کمان پولادی قرار گرفتند، زنده بماند.

لورا ساگدن قربانی حمله با کمان کراس با دخترش الا گیلمر در تصویر

14

لورا ساگدن قربانی حمله با کمان کراس با دخترش الا گیلمر در تصویراعتبار: گلن مینیکین
شریک زندگی او، شین گیلمر، توسط همسایه دیوانه آنها با کمان پولادی به قتل رسید

14

شریک زندگی او، شین گیلمر، توسط همسایه دیوانه آنها با کمان پولادی به قتل رسیداعتبار: PA: انجمن مطبوعات

در حالی که روی کف اتاق خوابشان دراز کشیده بودند، هر دو معتقد بودند که فقط چند لحظه پیش است که همسایه مجنون مجنونشان، تونی لارنس، به عهد خود برای کشتن هر دوی آنها عمل کند.

شین پس از اینکه یک پیچ کمان پولادی ساعد راست او را به شکمش چسباند، قادر به حرکت نبود، اما از لورای پنج ماهه باردار درخواست کرد که فرار کند و به او گفت: “اگر تو و کودک را ایمن نکنی، هرگز تو را نخواهم بخشید.”

با وجود جراحات ویرانگر در سر و گردن و لرزش از شوک، لورا موفق شد با سه قفل در پشتی آنها دست و پا بزند و تا شب بیرون بیاید و برای کمک به خانه ای نزدیک دوید.

در همین حال، شین موفق شد با 999 تماس بگیرد و به اپراتور بگوید: «اوه خدای من. من واقعاً، واقعاً این بچه را می خواستم، واقعاً آن را می خواستم. احساس می کنم دارم محو می شوم. من خیلی خون از دست دادم.»

وقتی پلیس‌های مسلح وارد شدند لارنس – که با شکستن سوراخی در دیوار اتاق زیر شیروانی مشترک آنها وارد خانه آنها شده بود – جایی پیدا نشد.

شین به سرعت به بیمارستان منتقل شد، اما پس از اینکه پیچ به کبد و کلیه او آسیب رساند و در ستون فقرات او فرو رفت، به طرز غم انگیزی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

آن شب در ژانویه 2018، لورا را رها کرد تا دخترشان الا فیث را در ژوئن سال بعد به دنیا بیاورد، در حالی که این ضربه آسیب روانی ناگفتنی ایجاد کرد، که او هنوز با آن دست و پنجه نرم می کند.

با این حال، او این قدرت را پیدا کرده است که نبردی سه ساله را برای مبارزه برای قوانین مربوط به مالکیت کمان‌های کراسبی انجام دهد.

لورا در این ماه یک پیروزی بزرگ را به دست آورد، زمانی که دولت “دعای شواهد” در مورد استفاده از سلاح ها را آغاز کرد.

وزارت کشور نظر «هر طرف ذینفع» را در مورد اینکه آیا مجوز و ثبت نام برای تیرهای کراس‌کمان را ارائه کند یا خیر، جویا خواهد شد.

شریک قربانی قتل با کمان پولادی از عدم محدودیت در فروش «سلاح های کشنده» انتقاد می کند

در حال حاضر، هر فرد بالای 18 سال می تواند یکی را خریداری کند یا داشته باشد، اما حمل آن در انظار عمومی بدون عذر موجه غیرقانونی است. کسانی که قانون را زیر پا بگذارند می توانند تا چهار سال زندانی شوند.

لورا، 33 ساله، گفت: «مضحک است که هر کسی می تواند به eBay یا سایت های مشابه برود و یک کمان پولادی را با قیمت 150 پوند خریداری کند، در حالی که هیچ استفاده واقعی برای آنها وجود ندارد.

«شما دیگر حتی نمی توانید حیوانات را با آنها شکار کنید، پس چرا کسی به آن نیاز دارد؟

آنها سلاح‌های کشنده‌ای هستند که می‌توانند به اندازه یک تفنگ آسیب وارد کنند، اما حتی برای دریافت آن نیازی به مجوز ندارید.»

این تماس ها پس از تعدادی از پرونده های مهم مربوط به این سلاح ها صورت می گیرد.

پلیس متروپولیتن ماه گذشته، برایس هاجسون، 30 ساله، شکارچی کمان پولادی را پس از نفوذ به خانه ای در سوری کویز، در جنوب شرق لندن، به ضرب گلوله کشت.

در اکتبر سال گذشته، مردی که برای کشتن ملکه الیزابت با یکی از سلاح‌ها وارد قلعه ویندزور شد، به 9 سال زندان محکوم شد.

جاسوانت سینگ چایل، 21 ساله، از ساوتهمپتون، در روز کریسمس به محوطه قلعه رفت و بعداً اعلام کرد: “من اینجا هستم تا ملکه را بکشم.”

لورا گفت: “هر بار که در مورد یکی از این موارد می شنوم فقط بخار می کنم زیرا کاملاً و کاملاً بی نیاز است. در عصر حاضر نیازی به چنین سلاح قرون وسطایی وجود ندارد.»

“قانون شین”

لورا گفت که شین را بسیار دوست دارد

14

لورا گفت که شین را بسیار دوست دارد
پلیس تصویری از کمان پولادی که برای کشتن شین در سال 2018 استفاده شد ارائه کرد

14

پلیس تصویری از کمان پولادی که برای کشتن شین در سال 2018 استفاده شد ارائه کرداعتبار: بن لاک
لورا در سال 2021 پس از تحقیق در مورد مرگ شین گیلمر

14

لورا در سال 2021 پس از تحقیق در مورد مرگ شین گیلمراعتبار: PA

لورا امیدوار است که هر مقررات جدیدی به افتخار “عشق زندگی اش” قانون شین نامیده شود.

لورا که یک دختر 10 ساله ایزابل از رابطه قبلی دارد، گفت: “من و شین آنقدر نسبت به هم وسواس داشتیم که باعث خنده دوستانم می شد.

ما از جدایی متنفر بودیم و وقتی ایزابل برای آخر هفته نزد پدرش رفت، شاممان را روی بشقاب های کاغذی می خوردیم، بنابراین هیچ یک از ما مجبور نبود وقت خود را دور از دیگری صرف شستن وسایل بکنیم.

ما یک مبل بزرگ داشتیم که حدوداً پنج نفر می‌نشستند و بهترین دوستم من را اذیت می‌کرد، زیرا من و شین در یک طرف آن‌ها محکم دراز کشیده بودیم.

ما آنقدر عاشق بودیم که لحظاتی پیش آمد که آرزو می کردم ای کاش تونی هم من را می کشت، چون حداقل هنوز با شین بودم، اما بعد به دختران دوست داشتنی ام فکر می کنم.

دختران کسانی بودند که مرا نگه داشتند. بدون آنها… خوب، نمی دانم کجا خواهم بود.

الا آنقدر شبیه پدرش است و رفتارهای بسیار زیادی دارد که نگاه کردن به او هم آرامش بخش و هم دردناک است، در حالی که ایزابل هنوز درباره شین صحبت می کند.

“به نظر می رسد الا به طور غریزی می داند که آیا من ناراحت هستم یا به شین فکر می کنم و می آید و مرا در آغوش می گیرد. تقریباً مثل این است که او بخشی از آسیب های روحی من را از آن شب، زمانی که هنوز در شکم من رشد می کرد، حمل می کند.»

همسایه دیوانه

قاتل آنتونی لارنس بعداً جسد پیدا شد

14

قاتل آنتونی لارنس بعداً جسد پیدا شداعتبار: MEN Media
لارنس در حالی که این زوج دور بودند، آجرهای دیوار انبار مشترک را شکست

14

لارنس در حالی که این زوج دور بودند، آجرهای دیوار انبار مشترک را شکستاعتبار: بن لاک
افسران پزشکی قانونی در صحنه مرگ شین گیلمر در خانه ایست یورکز حضور دارند

14

افسران پزشکی قانونی در صحنه مرگ شین گیلمر در خانه ایست یورکز حضور دارنداعتبار: بن لاک

این زوج که در سال 2015 و زمانی که هر دو در بخش مسکن مقامات محلی کار می‌کردند، آشنا شدند، در دهکده‌ای دورافتاده ساوتبرن، نزدیک دریفیلد، ایست یورکز زندگی می‌کردند، جایی که همسایه آنها لارنس، 55 ساله، در ابتدا دوستانه به نظر می‌رسید.

جوخه سابق ارتش سرزمینی، که ملک مجاور را اجاره می‌کرد، زمانی که این زوج از او خواستند موسیقی را کم کند و آنها را با تبر تهدید کردند، در پاییز 2016، ابتدا بداخلاق شد.

وقتی لورا و شین در مورد بوی مداوم حشیش از خانه لارنس نگران شدند و او را به صاحبخانه اش گزارش کردند، آنها نمی دانستند که او می داند پشت این شکایت هستند.

به طرز وحشتناکی، او از دیوار اتاق نشیمن با یک وسیله گیر به مکالمات آنها گوش می داد.

او که سرگردان بود، در ژانویه 2018 در حالی که این زوج در یک شب قرار ملاقات بودند و منتظر بازگشتشان بودند، آجرهای دیوار انبار مشترکشان را کوبید.

وقتی آنها برگشتند، لورا گفت که “احساس وحشتناکی” دارد که کسی در خانه آنها حضور دارد و وقتی لکه تیره ای را روی فرش زیر دریچه زیر شیروانی دید، “فقط فهمید” آنتونی است.

به طور آزمایشی در اتاق خواب طبقه بالا را باز کرد، او احساس کرد که او در کمین نشسته است.

آنجا در تاریکی، لارنس دیوانه با چراغ مشعل روی سرش ایستاده بود و چیزی که لورا در ابتدا فکر می‌کرد اسلحه است، قبل از اینکه به سرعت متوجه شود که به یک کمان پولادی مسلح است، در دست داشت.

همانطور که او با وحشت روی پاشنه خود چرخید، به شین فریاد زد که از پله ها بالا نرود و لارنس او ​​را به اتاق خواب اصلی هل داد.

اما بسیار دیر بود.

همانطور که شین برای نجات لورا شتافت، لارنس قبل از اینکه او را روی زانوهایش به داخل همان اتاق خواب بکشاند، زخمی مرگبار به او وارد کرد.

بیمار سپس در حالی که یک پیچ به سر لورا شلیک کرد – با وجود اینکه او برای زندگی فرزند متولد نشده اش التماس می کرد – پوزخند زد.

همانطور که مهاجم آنها اتاق را برای گرفتن پیچ های بیشتر ترک می کرد، لورا با شجاعت مهره تمام شده را از سرش بیرون کشید تا شین را که در حال حاضر به شدت رنگ پریده بود، آرام کند.

وقتی همسایه‌شان برگشت، او دست او را فشار می‌داد و در ارتفاع 5 فوتی لورا با شجاعت خود را به سمت لارنس پرتاب کرد، اما او حرف اول را زد، او را روی زمین کشتی گرفت و یک پیچ را به گردنش فشار داد.

زخم به قدری عمیق بود که پزشکان بعداً گفتند که می توانند جعبه صوتی او را ببینند.

در حالی که این زوج خونین دراز کشیده بودند و به سختی هوشیار بودند، لارنس آنجا را ترک کرد، اما شین، که کاملاً انتظار بازگشت او را داشت، لورا را تشویق کرد تا برای آن تلاش کند.

جسد مهاجم دیوانه دو روز بعد در یک موتورخانه اجاره ای در شمال یورکشایر مورز در نزدیکی اسکاربرو در پی یک تعقیب و گریز در سراسر کشور پیدا شد.

زخمی برای زندگی

لورا گفت آسیبی که متحمل شده فراموش کردن گذشته را بسیار دشوار کرده است

14

لورا گفت آسیبی که متحمل شده فراموش کردن گذشته را بسیار دشوار کرده استاعتبار: گلن مینیکین
در زمان حمله، او فقط هفته 20 باردار الا بود، در عکس

14

در زمان حمله، او فقط هفته 20 باردار الا بود، در عکساعتبار: گلن مینیکین

لورا از این حمله چنان زخمی شده است که درهای اتاق خواب خانه خود را در ایست رایدینگ برداشته است تا “در صورت نفوذ کسی را ببیند”.

او چراغ‌هایش را در طبقه پایین روشن می‌گذارد، می‌گوید که به سختی می‌خوابد و وقتی می‌خوابد، کابوس‌هایی درباره لارنس می‌بیند.

دکترش به او قرص هایی داد تا به او کمک کند تا کمی استراحت کند، اما او از خوردن آنها امتناع می ورزد زیرا به این معنی است که “نمی تواند هر صدایی را در خانه بشنود.”

لورا گفت که پشت سر گذاشتن گذشته سخت بوده است.

او افزود: «تمام خاطرات من از دوران با شین واقعاً خاص است، اما آنها با اتفاقی که رخ داده آلوده شده اند. من توسط آن تسخیر شده ام.

«آنقدر سورئال و وحشیانه بود که گاهی از خودم می‌پرسم آیا واقعاً این اتفاق افتاده است. من چهار روز با شین در سردخانه نشستم تا بدانم او اینجا نیست، اما خودم را در این فکر می کنم که او باید هنوز اینجا باشد، زیرا همه چیزهایی که اتفاق افتاده بسیار غیر قابل باور است.

“من خوش شانس هستم که شریک جدیدی دارم که دوست داشتنی و حامی است، اما فکر می کنم او باید بپرسد که چگونه می توانم با کسی که اینجا نیست زندگی کنم؟”

در مورد خورشید ایرلندی بیشتر بخوانید

من نمی‌خواهم که هیچ کس دیگری از این وضعیت عبور کند، زیرا این وحشتناک است. فکر نمی کنم روزی در آینده باشد که به شین فکر نکنم.

“اگر بتوانم جلوی اتفاق مشابه برای خانواده دیگری را بگیرم، ادای احترامی دوست داشتنی برای شین خواهد بود.”

قاب عکس زوج عاشق قبل از قتل شین

14

قاب عکس زوج عاشق قبل از قتل شیناعتبار: گلن مینیکین
شین و لورا در سال 2015 با هم آشنا شدند و بلافاصله آن را به هم زدند

14

شین و لورا در سال 2015 با هم آشنا شدند و بلافاصله آن را به هم زدنداعتبار: گلن مینیکین
ادای احترام برای شین در سال 2018 انجام شد

14

ادای احترام برای شین در سال 2018 انجام شداعتبار: � SWNS.com
جسد «قاتل کمان صلیبی» لارنس در داخل یک ون کمپر در شرق یورکشایر پیدا شد

14

جسد «قاتل کمان صلیبی» لارنس در داخل یک ون کمپر در شرق یورکشایر پیدا شد





منبع