دفاع وزیر از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها


کدخبر:
۵۵۶۷۲۹


تاریخ خبر:


دفاع وزیر از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها

نباید اجازه داد هنجارشکنی مغرضانه توسط عوامل دشمن ‌آسان و ممکن باشد


احمد وحیدی، وزیر کشور،‌ با تقدیر از فراجا در موضوع حجاب و پوشش اسلامی اظهار داشت: مسئله حجاب و پوشش در جمهوری اسلامی ایران از ارکان هویتی نظام و از مسلمات شرعی و قانونی است و برای این موضوع ذیل الگوی مطلوب ایرانی اسلامی سبک زندگی باید اهتمام ویژه داشت و نباید اجازه داد هنجارشکنی مغرضانه توسط عوامل دشمن که در صدد تضعیف احکام قانونی و شرعی در کشور هستند، آسان و ممکن باشد. البته در مواجهه با این موضوع مراقبت خواهد شد تا این موضوع به کانون منازعه هویتی تبدیل نشود.

‌ احمد وحیدی با تأکید بر این نکته که طرح‌های اجراشده در حوزه حجاب در چارچوب قانون صورت می‌پذیرد افزود: فرماندهی انتظامی در جهت عمل به مطالبه عمومی جامعه و در راستای ایجاد سلامت اجتماعی و فرهنگی و آرامش و امنیت اخلاقی در مقام ضابط قانونی دستگاه قضائی به وظایف محوله خود پرداخته است و همراهی اکثر قریب به اتفاق شهروندان را به همراه داشته است.

وحیدی خاطرنشان کرد: فراجا به همه مأموران خود تأکید نموده است تفکیک غفلت و اهمال شهروندان در اجرای قانون با تدبیر برای هنجارشکنی و ساختارشکنی با دقت کامل صورت پذیرد و سیاست‌های پیشگیرانه در این موضوع چندلایه، منعطف، جامع و دوراندیشانه است. در طی دوره اجرای طرح اخیر نیز غالب شهروندانی که مورد تذکر و یادآوری برای اصلاح در پوشش قرار گرفته‌اند همراهی بسیار خوبی داشته‌اند و فقط انگشت‌شماری از افراد قصد هنجارشکنی و اخلال در نظم عمومی داشته‌اند که به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

 



کدخبر:
۵۵۶۷۲۹


تاریخ خبر: