سه قوی علل برای نگهداری دور از رژیم کتوژنیک پروتئین

در حالی که شما ممکن است چربی های تند تر (مانند کره بادام زمینی، کره معمولی، یا آووکادو) بخورید شما نیز بیشتر در آنچه در رژیم غذایی مجاز است محدود می شوید که می تواند شرایط روزمره را مانند خوردن شام با خانواده یا رفتن با دوستان ، بسیار دشوار کند از آنجایی که مردم اغلب آن را سخت می بینند آن به عنوان یک رژیم غذایی کوتاه مدت اسان است ولی برای یک سبک زندگی دراز مدت نیست. فقط باید حواستان به میزان پروتئینی که میخورید باشد و غذاهایی بخورید که شامل پروتئین بدون چربی و چربیهای سالم باشند.

Th is conte nt h as been g᠎en er​at᠎ed by GSA Conte nt  Gen erat᠎or  DE MO!

نسخههای متفاوتی از رژیم کتوژنیک وجود دارند که عبارتند از: – رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات با مصرف پروتئین در حد متوسط و چربی زیاد است. فرقی نمیکند دلیل شما برای خروج از کتوژنیک چه چیزی باشد، اگر چند هفته رژیم کتوژنیک را ادامه دادید باید برای خروج سالم و بدون عوارض از این رژیم غذایی باید با احتیاط عمل کنید. اگر استرس شدید دارید، توصیه میشود به یک مشاور مراجعه کنید.

᠎Th᠎is has been g en er᠎at ed with the he lp ​of G SA C onte​nt Gene rator ​DEMO !

رژیم کتوژنیک اساساً یک رژیم بدون کربوهیدرات است (فقط پروتئین و چربی) و عموماً به صورت دورهای هم کربوهیدرات مصرف میشود. در هر صورت برای خارج شدن از رژیم کتوژنیک باید به چند نکته توجه کنید که در ادامه توضیح دادهایم. لاغر نشدن و یا استپ شدن وزن در رژیم کتوژنیک میتواند دلایل مختلفی داشته باشد که در مطلب جداگانهای توضیح دادهایم. اگر میخواهید غذاهای غیر کتوژنیک را دوباره وارد رژیم غذاییتان کنید، نمیتوانید روی پروتئین به عنوان کنترل کنندهی اشتها حساب چندانی باز کنید، اما گرسنگی یک حس طبیعی است و نباید از آن بترسید. نصف قاشق از مکمل پروتئین وی ( پروتئین خشک ) رو به ماست یا حتی آب اضافه و میل کنید.

شام: نصف سینه مرغ سرخ شده، سالاد با سبزیجات مجاز در رژیم کتوژنیک، یک قاشق غذاخوری مایونز خانگی، یک قاشق غذاخوری سرکه سیب. این یعنی شما مجاز هستید حتی از میان وعده ها هم برای پر کردن حجم معدتون استفاده کنید. در این زمان بدن میتواند خود را با شرایط جدید یعنی مصرف کربوهیدراتها به جای چربی وفق دهد. در این فرایند، چربیها به اسیدهای چرب تجزیه میشوند و به کتونها تبدیل میشوند که به عنوان منبع انرژی برای مغز و سایر اعضای بدن استفاده میشوند. در عوض، مصرف چربیها و پروتئینها افزایش مییابد.

این دوره کوتاه نشاندهنده عادت بدن به سوزاندن چربیها به عنوان موز در رژیم کتوژنیک جایگزین کربوهیدراتهاست. لذا این دوره فرصت خوبی برای ترک شیرینیجات و ایجاد یک شیوه زندگی سالم عوارض کمبود منیزیوم است. بهترین کاری که در این دوره میتوانید انجام دهید هدایتکردن این انرژی به کانالی ارزشمند یعنی افزایش فعالیت بدنی است. رژیم کتو به طور معمول سرشار از مواد غذایی مانند کره، پنیر، تخم مرغ، گوشت، آجیل، روغن، غذاهای دریایی و دانهها است. مجله زوم لایف در 9 آذر 1402 سلام، درباره خروج از کتوژنیک و مواد غذایی که باید بهش توجه کنید، در مقاله توضیح دادیم. 4 نوع مختلف از رژیم کتوژنیک وجود دارد که در آنها، درصد مصرف این سه عنصر متفاوت خواهد بود.

همیشه در استفاده از هر نوع رژیمی باید به شرایط اختصاصی خودتان دقت داشته باشید و به خاطر شهرت یک موضوع به سراغش نروید. میتونم نون و برنج استفاده کنم؟ درباره مصرف نان و برنج بهتره به آرامی مقدارش رو افزایش سوپ قارچ کتوژنیک – فقط 5 ماده! بدید. مجله زوم لایف در 23 مهر 1402 سلام، باید عملکرد خودتون رو در کل روز محاسبه کنید و بهتره که در روزهای اول مقدار غذایی که میخورید رو یادداشت کنید تا بتونید محدوده مصرف کربوهیدرات رو کنترل کنید. برای پایان دادن به رژیم کتوژنیک به مرور در زمانهای مشخص (وعده اول، قبل و بعد از جلسه تمرینی) کربوهیدرات مصرف کنید.

رژیم کتوژنیک عوارضی دارد که اگر به مدت طولانی استفاده شود، ممکن است مشکلات جسمی ایجاد کنند. اگر قبل از شروع کتو از رژیم غذایی پر کربوهیدرات استفاده می کردید، ممکن است نسبت به افرادی که رژیم کم کربوهیدرات دارند، مدت بیشتری طول بکشد تا به کتوز مبتلا شوید. در طول رژیم کتوژنیک شما اجازه دارید از مواد غذایی و دسرهایی با چربی بالا مانند بولت پروف استفاده کنید، اما این بدان معنا نیست که بتوانید همین رفتار غذایی را نسبت به قندها داشته باشید. همچنین کنترل دقیق قند خون و نظارت مداوم در طول این رژیم بسیار بی خوابی در رژیم کتوژنیک ؛ اختلالات خواب در کتو حائز اهمیت است.

همیشه سعی کنید تغییراتی در نوع سبزیجات و گوشت مصرفی خود اعمال کنید، زیرا هر نوع از آنها حاوی مواد مغذی متفاوتی است. نسبت های درشت مغذی ها در رژیم کتوژنیک پر پروتئین به صورت چربی ۶۰%، پروتئین ۳۵% و کربوهیدرات ۵% است. تاثیر رژیم کتوژنیک بر خطر ابتلا به بیماریهای مزمن، مانند بیماری قلبی یا سرطان، به شدت مورد بحث است و کاملا به نتیجه نرسیده است. رعایت این نکات برای تمام افرادی که میخواهند به هر دلیل از کتوژنیک خارج شوند، ضروری است.

باتوجه به شرایط هرشخصی مدت زمان رژیم کتوژنیک هم متفاوت است اما در بهترین حالت بین 2 تا 3 ماه میتوانید از رژیم کتوژنیک استفاده کنید. کتوژنیک یک رژیم غذایی برای کاهش وزن سریع است اما ممکن است برای همه اینطور نباشد! بطوری که سایت آردایت به عنوان سایت مرجع و علمی در زمینه رژیم کتوژنیک به زبان فارسی شناخته شده است. یکی از رایجترین اشتباهاتی که گیاهخواران در رژیم غذایی کتو مرتکب میشوند، خوردن کربوهیدرات زیاد است. هرچند رژیم کتوژنیک (KD) در درمان حدود 50 درصد از کودکانی که از آن استفاده کرده اند مفید واقع شده اند اما در بسیاری از بیماران از جمله بزرگسالان و خانواده های پرجمعیت که دارای چند فرزند هستند و بیمارانی که از ابتدا رژیم پر کربوهیدرات داشته اند تغییر سبک زندگی به رژیم کتوزنیک خیلی سخت بوده منجر به بررسی هایی جهت تعیین رزیم جایگزین مناسب برای این بیماران شد.

پیشنهاد ما این است که در رژیم کتوژنیک از خرمای خشک یا تازه استفاده نکنید و بهجای آن از میوههای با کربوهیدرات کم استفاده کنید. یک مکانیسم در این کار: رژیم کتو قند و غذاهای فرآوری شده را که می توانند منجر به استرس اکسیداتیو در بدن شوند ، از بین می برد ، که دلیل التهاب مزمن است. غذاهای شیرین مثل نوشابه، شیرینی و کیک، آبمیوۀ صنعتی، شکلات و آبنبات و … فستفود، غذاهای نیمه آماده و.. اما چه دلایلی وجود دارد که میگوییم باید از رژیم کتوژنیک خارج شد؟

Th​is a rticle has be en written by GSA Con te nt​ G​enerat or ᠎DE᠎MO.

آیا با رژیم کتوژنیک وزن کم کردید، اما برای خارج شدن از این رژیم غذایی و تثبیت وزن بعد از کاهش وزن نمیدانید باید چه کار کنید؟ شما از چه برنامه ای برای رژیم پیروی کردید؟ در این برنامه به سادگی، کربوهیدراتهایی را مثل شکر، نوشابه، برنج، شیرینی و نان سفید که به راحتی هضم میشوند، کاهش میدهیم که از این لحاظ با رژیمهای اتکینز و کمکربوهیدرات شباهتهایی هم دارد. رژیم کتوژنیک دورهای و هدفمند، رژیمهای حرفهایتری هستند که فقط بدنسازان و ورزشکاران از آنها استفاده میکنند. حدود یک سوم از مراکزی که رژیم کتوژنیک را به کودکان ارائه میکنند رژیمهای مشابهی هم برای بالغین مبتلا دارند.

رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش چربی اضافی کمک کند که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع ۲، پیش دیابت و سندرم متابولیک دارد. مهمترین کاری که در رژیم کتوژنیک باید انجام بدید تهیه برنامه غذایی با شرایط خودتون هستش. این که کدام یک از چهار نوع رژیم کتوژنیک را انتخاب کنید، رابطه مستقیمی با هدف شما از گرفتن رژيم كتو نمونه رژیم کتوژنیک این رژیم دارد. وقتی بیرون غذا میخورید، غذای گوشتی، ماهی یا تخم مرغ را انتخاب کنید. برای خارج شدن از رژیم کتوژنیک کم کم کربوهیدرات مصرف کنید و به یک باره یک غذای پرکربوهیدرات نخورید چون قند خونتان دچار افت و خیزهای شدید خواهد شد که میتواند احساس خستگی، تحریک پذیری، سرگیجه و احساس سبُکی در سر به شما بدهد.

توصیه میشه بعد خارج شدن از کتوژنیک و حفظ وزن مصرف کربوهیدرات رو کنترل کنید و حتماً ورزش رو ادامه بدید. سبزیجات کم کربوهیدرات مانند کلم بروکلی، کلم بروکسل و سبزیهای دارای برگ تیره. مغزها مانند بادام هندی برای شروع گزینه مناسبی هستند. برای کسایی که مشکلات زانو و کمر دارند یا به هر علتی دویدن برایشان گزینه مناسبی نیست، میتوانند با دوچرخه ثابت و یا دستگاه الپتیکال کار کنند. لوبیا در مرحله بعدی گزینه خوبی برای شروع است همچنین پاستاهایی که به جای نشاسته از لوبیا و یا نخود سبز تشکیل شدهاند انتخاب مناسبی برای بازگرداندن کربوهیدراتها به رژیم غذایی به حساب میآیند.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از تعریف، رژیم کتو، علائم و عوارض جانبی دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.