صف ‌ماشین‌ها در ‌شهر آفتاب


روزنامه هفت صبح،  سارا غضنفری| نمایشگاه خودروی شهرآفتاب یا شاید بهتر بگوییم نمایشگاه خودرو در قلب پایتخت، یکی از مهم‌ترین رویدادهایی است که اکثر مردم نسبت به آن تمایل دارند. کلا مقوله ماشین در ایران، مبحث جذابی است. مردم خوش‌‌شان می‌آید به نمایشگاه بیایند و محصولات خودروسازان را از نزدیک ببییند؛ اگر هم شد تست درایو داشته باشند.

 

خودروسازان بخش خصوصی و دولتی و البته که شرکت‌های وارداتی هم در این میان مجالی پیدا می‌کنند تا عرض‌اندام کرده و محصولات‌شان را به رخ بکشند. بماند که حواشی پیرامون محصولات و قیمت‌ها کم نیست؛ فعلا وقت بحث درباره آنها نیست‌ اما همین نمایشگاهی هم که برای رسانه‌های حوزه خودرو بسیار مهم به‌شمار می‌آید حواشی کم نداشت.

 

ایران نوین به عنوان متولی برگزاری اتوکسپوی تهران‌ تا روز آخر یعنی روز قبل از برگزاری پرس‌دی که متعلق به اصحاب رسانه است، اطلاعات دقیقی از نحوه برگزاری بزرگترین رویداد خودرویی کشور را در اختیار خبرنگاران نگذاشت. به هرحال در این گزارش به شرکت‌ها و محصولاتی که قرار است در این رویداد حضور داشته باشند، می‌پردازیم.

 

بر‌اساس اعلام ستاد برگزاری نمایشگاه خودروی تهران، شرکت‌های  ایران‌خودرو، بهمن‌موتور، کرمان موتور، مدیران خودرو، ماموت خودرو، کوشا خودرو، فردا موتورز، مکث‌موتور، تیگارد موتور، نامی خودرو، دیار خودرو، نوین ماهان، معین خودرو، ایران‌خودرو دیزل، بهمن دیزل، فردا دیزل، سروش دیزل، آریا دیزل، مایان دیزل، ویرا دیزل، پیلسان، آتین خودرو دیزل، کاریزان خودرو، شیران دیزل و وزین پرشیا با ارائه محصولات خود در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

 

از میان خودروسازان دولتی، سایپا غایب بزرگ این رویداد است.همچنین در این نمایشگاه شرکت‌ها و مجموعه‌های مختلفی در حوزه صنایع وابسته خودرو و همچنین سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی، حضور خواهند داشت.

 

‌حضور پر‌قدرت کرمان‌موتور 

کرمان‌موتور به عنوان یکی از خودروسازان بخش خصوصی در این رویداد حضور پررنگی خواهد داشت. ‌ماشین‌های کی‌ام‌سی A5، کی‌ام‌سی جی‌اس 6، کی‌ام‌سی ایگل، کی‌ام‌سی E50A(تاکسی برقی)، هیوندای کرتا (وارداتی)، کی‌ام‌سی تی‌9، جک JS6، کی‌ام‌سی جی 7 ایو، بک‌ایکس 3پرو، هیوندای اکسنت (‌وارداتی)، کی‌ام‌سی ایکس 5، هیوندای النترا (‌وارداتی) محصولاتی هستند که در غرفه کرمان‌موتور آنها را از نزدیک خواهید دید.

 

حضور بهمن‌موتور با محصولات برقی 

گره بهمن نیز محصولات جدیدی را وعده داده که در این رویداد رونمایی خواهد کرد. اتواکسپو‌ اولین رویدادی است که میزبان خودروی Neta U می‌شود. نتا یو، یک SUV برقی است ‌ اما در کنار این محصول، BMCARS با E5 و EQM5 سبد محصولات برقی خود را کامل می‌کند تا این شرکت آخرین تحولات صنعت خودرو را در اتواکسپوی تهران ارائه کرده باشد.

 

خودروی H5 یا همان رولزرویس چینی در کنار T77 دیگر محصولاتی است که BMCARS معرفی می‌کند.گروه بهمن با محصولات شرکت‌های زیر‌مجموعه خود اعم از بهمن موتور، بهمن دیزل، سیباموتور و اسنا در این رویداد حضور خواهد داشت.بهمن موتور با خودروهای سواری خود از جمله فیدلیتی پرستیژ، فیدلیتی پرایم، دیگنیتی پرستیژ، دیگنیتی پرایم، ون باری اینرودز، پیکاپ G9 و نیز خودروی فیدلیتی XB1 و ریسپکت ۲ در پنجمین نمایشگاه اکسپو حضور می‌یابد.

 

بهمن دیزل کامیون فورس 3/5تن را برای اولین بار معرفی می‌کند و در دسته خودروهای تجاری کشنده ۵۶۰ اسب بخاری بایکX9، کامیون فورس ۶تن و ۱۲ تن، کامیون امپاور BD300 و مینی‌بوس پگاسوس را در معرض دید دوستداران خودروهای تجاری قرار می‌دهد.

 

شرکت سیبا موتور تنها نماینده انحصاری FAW در ایران نیز با کشنده‌های سری J6 وJ7 حضور پیدا می‌کند.همچنین شرکت اسنا تولید‌کننده اتوبوس شهری، با دو اتوبوس ۱۲ و ۱۸ متری به نمایشگاه اتو اکسپوی تهران می‌آید.نمایشگاه خودروی تهران از مهم‌ترین رویدادهای نمایشگاهی کشور است که خودروسازان داخلی محصولات خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.

 

فونیکس و محصولات هیبریدی 

فونیکس در بزرگترین و مهم‌ترین رویداد خودرویی ایران با تیگو ۸ پرو‌مکس IE، آریزو ۸، آریزو ۶ جی‌تی، آریزو ۶ پرو، اف ایکس (FX)، تیگو ۷ پرو و تیگو ۷ پرو‌مکس به استقبال علاقه‌مندان به این صنعت می‌رود و توانایی‌های خود را که حاصل تلفیق هنر، تکنولوژی و نوآوری است، در قالب خودروهای لوکس، سریع و ایمن خود به نمایش می‌گذارد.البته که مدیران خودرو نیز با محصولات کامل ام‌وی‌ام  در این رویداد حضور دارد. پنجمین نمایشگاه خودروی تهران موسوم به اتو اکسپوی تهران ۱۰ الی ۱۵ بهمن‌ماه در شهر آفتاب برگزار می‌شود.