قاب تاریخ| عکس‌های عکاس آمریکایی از انقلاب57


کدخبر:
۵۵۳۵۵۳


تاریخ خبر:


قاب تاریخ| عکس‌های عکاس آمریکایی از انقلاب57

عکس‌هایی از مشاهیر تاریخ معاصر ایران، شهرهای ایران، خودروهای نوستالژیک، عکس‌های فوتبالی و…


روزنامه هفت صبح،‌ مرتضی کلیلی ‌| ‌با قاب تاریخ به ایران قدیم سفر‌ و یادی ‌‌از ‌گذشته می کنیم. در تهیه این مجموعه، از تصاویر کمتر دیده ‌شده‌ای استفاده شده که تماشای آنها خالی از لطف نیست. عکس‌هایی از مشاهیر تاریخ معاصر ایران، شهرهای ایران، خودروهای نوستالژیک، عکس‌های فوتبالی و… برای دیدن تصاویر و شرح آن ادامه مطلب را بخوانید.

 

قاب تاریخ 1 

تصویری از دیوید بارنت عکاس مجموعه در یک کیوسک تلفن در تهران‌ – بهمن ۱۳۵۷. دیوید بارنت  عکاس خبری ‌آمریکا یکی از عکاسانی است که حوادث بهمن ۱۳۵۷ را با دوربین خود ثبت و روایت مصوری از انقلاب اسلامی ایران تهیه کرد. در ادامه دو عکس که توسط او ثبت شده را هم می‌بینید.

1

‌قاب تاریخ 2 

در جریان راهپیمایی ضد رژیم پهلوی در تهران، زنی به زن دیگر که همسرش را در جریان اعتراضات از دست داده، دلداری می‌دهد – ۹ دی ماه ۱۳۵۷

2

‌قاب تاریخ 3 

راهپیمایی ضد رژیم پهلوی در تهران – ۶ دی ۱۳۵۷

3

‌قاب نوستالژی 

تهران – دهه 70 (‌گتی ایمیجز)

4

‌قاب تاریخ 4 

تیمسار‌های ارتش شاه در سلول‌شان در زندان اوین؛ با پیروزی انقلاب بخشی از سران ارتش که در کنار حکومت پهلوی قرار داشته و به انقلاب نپیوستند، راهی زندان اوین شدند. بخشی از آنها در همان سال‌های نخست اعدام شده و بخشی نیز تا چند سال بعد در زندان باقی ماندند. ‌به نوشته ‌‌‌گتی ایمیجز،‌ این تصویر متعلق به ۲۱ بهمن ۱۳۶۴ است و عکاس آن نیز کاوه کاظمی‌.(انتخاب)

5

 



کدخبر:
۵۵۳۵۵۳


تاریخ خبر: