جنجال‌های بی‌پایان نماینده مجلس یازده


هفت صبح| جواد کریمی قدوسی، نماینده مجلس روزهای اخیر با انتشار پستی در شبکه ایکس ادعای عجیبی را مطرح کرد.

 

او که نماینده‌ای اصول‌گرا و از اعضای جبهه پایداری است و قرار نیست به مجلس دوازدهم برود، ادعای جدیدی درباره آزمایش ارتقا برد موشکی به ۱۲هزار کیلومتر مطرح کرد و نوشت: «در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله است».  بلافاصله پس از انتشار این توئیت، فعالان سیاسی و رسانه‌ای از این نماینده مجلس انتقاد کردند اما، او باز هم در توئیتی با هشتگ اقتدار ایران نوشت: «در صورت اذن، تا انجام اولین آزمایش ارتقا برد موشکی به ۱۲هزار کیلومتر یک هفته فاصله است».

  

واکنش‌ها چه بود؟

 

علی قلهکی، فعال‌رسانه‌ای اصولگرا هم در پاسخ به این نماینده مجلس در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «موشک قاره‌پیما با برد ۱۲هزار کیلومتر، فقط برای حمل کلاهک هسته‌ای است، این‌که دانش ساخت آن را داریم یا نه به کنار، ولی تمامی مواضع اخیر شما پیوست گزارش آژانس انرژی اتمی علیه کشور می‌شود! چه اذنی بیاید چه اذنی نیاید…».

 

این توئیت‌ها باعث شد تا اکانت منتسب به علی‌اکبر رائفی‌پور مدعی شود که حساب کاربری کریمی‌قدوسی جعلی است. البته چهره‌های رسانه‌ای، ادعای رائفی‌پور را با سند و مدرک رد کردند و در نهایت روز چهارشنبه، کریمی قدوسی با انتشار ویدئویی تایید کرد که کار، کار خودش بوده است.

 

او در این فایل ویدیویی گفت: «بعد از انجام عملیلات وعده صادق، صحبت‌هایی که از سوی رژیم صهیونیستی و حامیانش می‌شد این بود که رژیم صهیونیستی به مراکز هسته‌ای جمهوری اسلامی حمله و سایت‌های فردو و نطنز را منهدم می‌کند.

 

اینجا فرمانده حفاظت از مراکز هسته‌ای موضعی گرفت که حمله به مراکز هسته‌ای یعنی عبور از خط قرمز‌های جمهوری اسلامی در تولید سلاح هسته‌ای و احتمال داد که اگر دشمن دست به چنین اقدامی بخواهد بزند، فتوا تغییر می‌کند».

 

کریمی قدوسی ادامه داد: «اما از نظر فنی آیا ایران قدرت تولید سلاح هسته‌ای را دارد؟ بنابر نقد کارشناسان حتی اطلاع فنی که آژانس دارد و قانون مجلس به نام لغو راهبردی تحریم‌ها که غنای اورانیوم تولیدی را به ۶۰درصد رساند، کارشناسان به ما گفتند که ما نصف روز زمان لازم داریم که چند آبشار غنی‌سازی را سری کنیم و غنای اورانیوم تولیدی را از ۶۰ به ۹۰درصد برسانیم. این، چیزی خاص و سری نیست و آژانس هم مطلع است. از نظر فنی هم یک امر شدنی و خیلی راحت است؛ بنابراین به لحاظ تولید اورانیوم ۹۰درصد که سوخت اصلی کلاهک هسته‌ای است، جمهوری اسلامی یک نصف روز زمان لازم دارد، حالا بگوییم یک هفته».

 

کریمی قدوسی همچنین گفت: «نکته دوم این است اگر شما کلاهک هسته‌ای داشته باشید، باید موشک با برد بالای ده‌هزار کیلومتر هم داشته باشید. این را هم رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند هست و فرماندهان از من خواسته‌اند که برد موشک‌ها را به چند هزار کیلومتر برانیم، اما من اجازه نداده‌ام. پس اینجا هم اگر ایشان اذن بفرمایند، دانشمندان ایرانی و کارفرمایان و تولیدکنندگان همه آماده‌اند که نگذارند این امر یک لحظه روی زمین بماند».

 

این اظهارات کریمی قدوسی با واکنش جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی روبه‌رو شد که با کنایه به او نوشته است: «ول کن تو را به علی. ‌الان اومدی ابرو را درست کنی، زدی چمشم کور کردی که. ‌از یک هفته رسیدی به نصف روز؟ ‌بازم برای توجیه رفتار غلطت از رهبری هزینه کردی. ‌شنیدم جایی گفته بودی رشیدی نفوذی اسرائیله. ‌آورنده خبر آدم موثق و خداترسی بود، اما همین‌جا میگم، من حلالت کردم، ‌ولی ‌خدا جای حق نشسته».

  

این نخستین بار نیست

 

جواد کریمی قدوسی، عضو جبهه پایداری چندی پیش نیز قبل از عملیات ایران علیه اسرائیل با انتشار پستی نوشته بود: «بعد از تنبیه رژیم صهیونیستی در ساعت آینده، این شرور خواهد فهمید که مِن بعد در هر کجای دنیا دست به ترور شخصیت‌های جبهه مقاومت بزند باز با سجیل و خیبرشکن و شهاب ایرانی تنبیه خواهد شد». او این نوشته را قبل از عملیات وعده صادق منتشر و انتقادات زیادی را شامل حال خود کرد.

 

کریمی قدوسی زمانی هم اتهامی بسیار سنگین به حسن روحانی وارد کرده و نوشته بود: «یکی از پرونده‌های مهم در نهاد ریاست‌جمهوری نفوذ ام‌آی‌سیکس انگلستان از طریق اسماعیل سماوی، خواهرزاده رئیس‌جمهور بود. این سرویس جاسوسی مرتب به خواهرزاده روحانی زنگ می‌زد و خط‌مشی و مواضع رئیس‌جمهور را به خواهرزاده‌اش دیکته می‌کرد. پرونده این فرد همچنان در دادسرای رسانه در جریان است. امیدواریم قوه قضائیه درخصوص این پرونده به مردم اطلاع‌رسانی کند و بگوید که چگونه رئیس‌جمهور برای بازداشت خواهرزاده خود، قوه قضائیه را تهدید می‌کرد».