قاب تاریخ| یخبندان تهران، تقی‌زاده‌، کودکستان بلژیک و…


کدخبر:
۵۵۲۷۷۰


تاریخ خبر:


قاب تاریخ| یخبندان تهران، تقی‌زاده‌،  کودکستان بلژیک و...

عکس‌هایی از مشاهیر تاریخ معاصر ایران، شهرهای ایران، خودروهای نوستالژیک، عکس‌های فوتبالی و…


روزنامه هفت صبح،‌ مرتضی کلیلی ‌| ‌با قاب تاریخ به ایران قدیم سفر‌ و یادی ‌‌از ‌گذشته می کنیم. در تهیه این مجموعه، از تصاویر کمتر دیده ‌شده‌ای استفاده شده که تماشای آنها خالی از لطف نیست. عکس‌هایی از مشاهیر تاریخ معاصر ایران، شهرهای ایران، خودروهای نوستالژیک، عکس‌های فوتبالی و… برای دیدن تصاویر و شرح آن ادامه مطلب را بخوانید.

 

‌قاب مشاهیر 

‌سید‌حسن تقی‌زاده‌ رئیس مجلس سنا از «سِلدن چاپین» سفیر آمریکا در ایران در بازه‌ زمانی ۱۹۵۵ تا ۱۹۵۸ میلادی تشکر می‌کند. از راست؛ ‌‌دکتر لقمان‌الملک، ‌ علی‌پاشا صالح مشاور سفارت آمریکا، ‌ تقی‌زاده، سفیر آمریکا، ‌همایون بوشهری و ‌ شریف‌امامی. (طاقچه خاطرات قدیمی)

1

‌قاب نوستالژی 1 

نمایی از میدان آزادی – سال 1356

2

قاب نوستالژی 2 

کودکستان و دبیرستان شبانه‌روزی ایران و بلژیک در تهران، جاده دربند، ایستگاه افخمی- دهه 30 (از صفحه امیر بنی‌مسعود)

3

‌قاب تاریخ 

دختر‌بچه‌ای در آخرین روز از سال ۱۳۵۷ ‌ مصادف با اربعین شهد‌ای ۲۲ بهمن. ‌ زمان: ۲۹ اسفند ۱۳۵۷. مکان: تهران. عکاس: کریستین اسپنگلر. (ایرنا)

4

‌قاب نوستالژی 3 

رانندگی روی یخ و برف در تهران! برف و یخبندان، رانندگی در تهران ۵۰ سال پیش را غیر‌ممکن کرد. به گزارش اطلاعات آنلاین، بارش مدام برف و برودت هوا در دی ماه سال 1352 به حدی گزارش شده که لایه ضخیمی از یخ سطح خیابان‌های پایتخت را پوشانده بود. روزنامه اطلاعات 17 دی 1352 گزارشی از وضعیت نابسامان تهران برفی منتشر کرد. ‌

5

 

 



کدخبر:
۵۵۲۷۷۰


تاریخ خبر: