مادرم در Dignitas مانند استر رنتزن ثبت نام کرد – اما من نتوانستم با او بروم… این وحشتناک ترین چیز است


پسر زنی که در کلینیک کمکی در حال مرگ دیگنیتاس به زندگی خود پایان داد، می گوید که این مصیبت “وحشتناک ترین اتفاق تاریخ” بوده است.

پلیس سابق جیمز گفت که مادرش پس از مبارزه با واسکولیت، که مانند یک سرطان دژنراتیو عمل می کند، ارائه دهنده مرگ سریع را انتخاب کرد.

جیمز گفت که مادرش Dignitas را انتخاب کرده است زیرا او می‌خواهد مانند استر رنتزن، که در تصویر نشان داده شده است، در مردن شرافت داشته باشد.

2

جیمز گفت که مادرش Dignitas را انتخاب کرده است زیرا او می‌خواهد مانند استر رنتزن، که در تصویر نشان داده شده است، در مردن شرافت داشته باشد.اعتبار: PA
جیمز به نیک فراری گفت که باید برای خداحافظی مادرش جلوی درب خانه اش قبل از مرگ در دیگنیتاس دست تکان دهد.

2

جیمز به نیک فراری گفت که باید برای خداحافظی مادرش جلوی درب خانه اش قبل از مرگ در دیگنیتاس دست تکان دهد.اعتبار: YouTube/ Apex TV

اما قانون بریتانیا او را مجبور کرد که هنگام خروج مادرش به سمت سوئیس، جلوی درب خانه‌اش برای خداحافظی دست بزند.

او به نیک فراری از LBC گفت: “ما می خواستیم در پایان زندگی مادرش باشیم و پایان زندگی او را جشن بگیریم، اما به دلیل ترس از پیگرد قانونی مجبور شدیم همه این کارها را مخفیانه انجام دهیم.”

مادر جیمز، یک پرستار 40 ساله NHS، پس از “واقعاً، واقعاً رنج کشیدن” از بیماری خود در کلینیک ثبت نام کرد.

جیمز در مواجهه با هتک حرمت از دست دادن کنترل روده‌هایش، گفت که مادرش در پایان زندگی‌اش «می‌خواست دلسوزی را انتخاب کند».

بنابراین او 12000 پوند برای خودکشی کمکی در Dignitas پرداخت کرد، که از سال 1998 به نزدیک به 350 بریتانیایی کمک کرد تا به زندگی خود پایان دهند.

زمانی که مادر و خانواده‌اش ثبت‌نام کردند، یک فرآیند بررسی گسترده از مصاحبه‌ها و تحلیل‌های روان‌شناختی را پشت سر گذاشتند.

اما کسانی که با عزیز خود می روند و در جریان این روند حضور دارند با خطر پیگرد قانونی مواجه هستند.

بر اساس کمپین کرامت در مرگ، که جیمز برای آن کار می کند، کمک به خودکشی در انگلیس، ولز و ایرلند شمالی با حداکثر مجازات 14 سال زندان ممنوع است.

او افزود: “من حرفه ام را به خطر می انداختم… او پیش از این با من تصمیم گرفت که نباید شغلم را برای خانواده جوانم به خطر بیندازم.”

در نتیجه، این مصیبت “وحشتناک ترین چیزی” بود که خانواده جیمز پشت سر گذاشته بودند.

او داستان خود را در حالی فاش کرد که معلوم شد استر رنتزن مجری تلویزیون در کلینیک سوئیس ثبت نام کرده است.

بنیانگذار 83 ساله ChildLine در صورتی که آخرین درمان او برای مرحله چهارم سرطان ریه موثر واقع نشود، به Dignitas سفر خواهد کرد.

دام استر به پادکست تودی رادیو 4 گفت تصمیم او تا حدی ناشی از آرزویش بود که “آخرین خاطرات خانواده اش از من” “دردناک” نباشد.

او افزود: “چون اگر تماشا کنید کسی که دوستش دارید مرگ بدی دارد، آن خاطره تمام لحظات خوش را از بین می برد.”

دام استر خواستار رای گیری آزاد در مورد این موضوع شده است، زیرا اگر قرار باشد با او به کلینیک دیگنیتاس بروند، خانواده اش تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

تا پایان سال 2020، دیگنیتاس به 3248 نفر برای خودکشی در خانه در سوئیس و محل اقامت دیگنیتاس در نزدیکی زوریخ کمک کرده است.





منبع